„Šiuolaikinis verslas tiesiog negali galvoti vien apie save, jis privalo galvoti ir rūpintis aplinka bei tuo, kas tą aplinką sudaro – žmonėmis. Todėl kasdien stengiamės priimti tvarius sprendimus visuose savo veiklos aspektuose. Kuriame produktus, kurie būtų tvarūs, ieškome būdų su savo klientais bendrauti tvariai, prisidedame prie tvarumo bendruomenių gyvenime, organizuojame žaliuosius pirkimus, t. y. paslaugas ir prekes perkame iš tų partnerių, kurie yra tvarūs, gamina ekologiškus gaminius, nekenkia gamtai, neteršia", – sako BTA Administracinio skyriaus vadovė Ineta Jegelevičienė.

Iniciatyvos, prisidedančios prie švaresnio rytojaus

Žaliasis pirkimas – tai pirkimas, kurio vykdytojas siekia įsigyti prekių, paslaugų ar darbų, darančių kuo mažesnį poveikį aplinkai viename, keliuose ar visuose prekės, paslaugos ar darbo gyvavimo ciklo etapuose. Žalieji pirkimai yra laikomi galinga strategine priemone, skirta skatinti ekologines inovacijas, kelti šalies konkurencingumą, rūpintis aplinka.

„Tiek mes, tiek mūsų partneriai pasirinko tvarumo kelią ir sklandžiai juo žengia. Baltijos šalių lygiu BTA nusprendėme, jog esame didelė bendrovė ir galime prisidėti prie geresnio rytojaus, mažiau vartoti, o jei ir vartoti, tai tik apgalvotai. Žaliųjų pirkimų politika iš esmės kuria tendenciją būti budresniems, labiau apgalvoti ir nešvaistyti, taip prisidedant prie ekologijos ir paprasčiausiai geresnio gyvenimo", – teigia I. Jegelevičienė.

Žalieji pirkimai BTA apima labai platų paslaugų spektrą: nuo kanceliarinių prekių iki statybos, biuro valymo paslaugų ar baldų. Šiuo metu draudimo bendrovė ruošiasi svarbiam žingsniui – kraustymuisi į naują biurą, kurį renkantis taip pat daug dėmesio buvo skirta ekologijai ir žaliesiems pirkimams.

„Mūsų sprendimą lėmė būsimi ekologiniai, energijos taupymo ir kiti žali sprendimai, kurių tvarumą ir galėjo užtikrinti mūsų būsimo biuro valdytojai", – džiaugiasi BTA Administracinio skyriaus vadovė.

BTA puoselėja ir tvarią partnerystę – perka ekologiškas, tvarias ir perdirbamas dovanas klientams, partneriams bei darbuotojams, o didžiausią dėmesį skiria Lietuvoje gaminamai produkcijai. Negana to, bendrovė yra visiškai atsisakiusi plastikinių vandens butelių – naudoja tik stiklinius ir ženkliai mažesnį jų kiekį.

 Ineta Jegelevičienė

Ilgainiui BTA yra numačiusi dar daugiau dėmesio skirti elektros energijos, šilumos suvartojimo, anglies dioksido emisijos mažinimui. Jau kurį laiką bendrovė įgyvendina biuro be popieriaus politiką ir yra atsisakiusi visos spausdintinės reklaminės medžiagos. Tai leidžia ne tik tiesiogiai taupyti popierių, bet ir prisideda prie mažesnės anglies dioksido emisijos – mažiau reklaminių skrajučių, mažiau energijos jas išvežiojant po visą Lietuvą.

Požiūris į tvarumą

BTA Administracinio skyriaus vadovės pasiteiravus, ar yra sudėtinga rasti tiekėjus, kurie užtikrintų prekių ar paslaugų tvarumą ir ekologiškumą, I. Jegelevičienė sako savo praktikoje nepamenanti įmonės, kuri būtų nustebusi dėl klausimo apie tvarumą.

„Visi po truputį juda tvarumo kryptimi, atsigręžia į save ir ieško būdų veikti tvariau. Šiuo principu vadovaujasi vis daugiau įmonių ir tikrai nėra jokios nuostabos, kad būtent pagal tvarumą renkamės savo partnerius. Net ir tie patys padangų tiekėjai, kurie stereotipiškai atrodo labai taršūs, veikia pagal tvarumo principus ir ieško būdų veikti tvariau. Tvarumas tikrai nėra svetimas Lietuvos įmonėms, labiau, sakyčiau, dažnas bei tampantis įprastu ir kasdieniu", – teigia BTA atstovė.

Visgi visuomenėje vyrauja nuomonė, kad veikti tvariai yra brangu, todėl rekordinės infliacijos akivaizdoje švaistytis pinigais yra mažų mažiausiai neprotinga. Pasak I. Jegelevičienės, tiesos tame yra, tačiau vykdant žaliųjų pirkimų politiką, dažnai gaunamas teigiamas rezultatas – „mažiau yra daugiau".

„Didelių prekių ar paslaugų kaina ženkliai nesiskiria, tačiau jei kalbame apie smulkesnes, kanceliarines prekes – kaina yra ženkliai didesnė. Vis tik drauge su kainomis keičiasi ir mūsų elgesys: mes tų prekių užsakome mažiau ir ne todėl, kad jos kainuoja brangiau, o todėl, kad jų mums paprasčiausiai nebereikia tiek daug. Pavyzdžiui, rašikliai – naudodami mažiau popieriaus, sunaudojame ir kur kas mažiau rašiklių, tad už tą pačią kainą perkame mažiau, bet mums to pakanka, o ekologiškas rašiklis turi mažesnį poveikį gamtai, yra suyrantis ar perdirbamas. Tuo pačiu mažėja ir siuntų poreikis – mažiau siuntų, mažiau anglies dioksido aplinkoje", – sako pašnekovė.

Jos teigimu, tvarumo ir atsakingo vartojimo idėjos bei naudos persiduoda ne tik bendrovės darbuotojams, bet ir BTA klientams, o tai natūraliai prisideda prie tvaresnės ir aplinkai draugiškesnės visuomenės augimo.

„Mes skatiname sąmoningumą ir taip šiek tiek keičiame darbuotojų elgesį – jis tampa tvaresnis, mažiau švaistūniškas. Rūpindamiesi tvarumu ir aplinka, savo klientams skleidžiame žinutę, kad esame atsakingi ir patikimi – mums rūpi šalis, kurioje dirbame, ir jos aplinka bei žmonės, jų gerovė", – teigia I. Jegelevičienė.

I. Jegelevičienės nuomone, tvarumas jau tapęs verslo kasdienybe civilizuotame pasaulyje, todėl šiuolaikinis verslas vargu ar gali sėkmingai funkcionuoti neprisiimdamas socialinės atsakomybės tvarumo srityje. „Ateityje visi veiksime tvariai, tačiau kokį tvarumo lygį sugebėsime pasiekti visi drauge – tikrai įdomu", – sako BTA Administracinio skyriaus vadovė.