Aplinkai palankesnius sprendimus pradėjusi įgyvendinti dar prieš dešimtmetį, šiandien draudimo bendrovė BTA vertinama kaip viena iš socialiai atsakingiausių įmonių Lietuvoje, o bendrovės vidinės komunikacijos specialistė Agnė Bagdanskytė įsitikinusi – sėkminga tvarumo komunikacija darbuotojams yra verslo raktas į žalesnius sprendimus.

„Įsitraukti ir domėtis kolegas kviečiame, o ne verčiame. Pateikti informaciją įdomiai ir suprantamai – nelengva užduotis. Nors kelio pabaigos šiame procese turbūt nėra, didžiuojamės, kad nuo pirmo pokalbio ir „biuro be popieriaus“ politikos įvedimo iki šios dienos nuveikta išties daug“, – apie tvarumo procesų optimizavimą bendrovėje kalba A. Bagdanskytė.

Komunikuoja trimis būdais

Darbuotojų įtraukimo būdų, pasak BTA vidinės komunikacijos specialistės, yra net keli, jie visi svarbūs ir dažnai persipina tarpusavyje. Jeigu juos apjungti į visumą pavyksta be didelių pastangų ir ekologijos bei žaliojo kurso kryptys šmėžuoja nuolat, įmonė tai gali laikyti dideliu laimėjimu.

Vienas svarbiausių BTA vidinės komunikacijos būdų – tiesioginė komunikacija žodžiu. Darbuotojai, kuriems tvarumo tema yra svarbi, savo patirtimis bei sukauptomis žiniomis dalijasi su kolegomis neformaliuose pokalbiuose: į diskusijas apie atliekų rūšiavimą ir pasiteisinusias tvarumo praktikas kasdienybėje įsitraukia, pavyzdžiui, pietaudami.

Antrasis būdas tiesiogiai siejamas su kolegų atliekamu darbu: inicijuojami teigiami pokyčiai organizuojant kasdienį darbą, vystant priemones ir inovacijas.

„Kiekvienas procesas BTA biure stebimas ne tik per efektyvumo prizmę, tačiau peržiūrimas ir iš tvarumo perspektyvos – jei yra galimybė procesą paversti efektyvesniu, tvaresniu, dedame pastangas jį tokiu padaryti. Svarbu paminėti, kad kiekvienas pirkimas ir partnerių pasirinkimas yra vertinamas per kelis kriterijus. Vienas jų – tvarumas“, – atkreipia dėmesį A. Bagdanskytė.

Trečiuoju būdu bendrovės vidinės komunikacijos specialistė įvardija „minkštąją“ komunikaciją: tvarumo mėnesių iniciavimą, indėlį į išorinius aplinkosauginius projektus, dalijimąsi susijusiais straipsniais ir įžvalgomis, vaizdo įrašus, dovanas. Renginiai darbuotojams taip pat organizuojami akcentuojant net menkiausią tvarų pasirinkimą. Tokia neformalia veikla, pasak A. Bagdanskytės, žinutę apie tvarumo svarbą verslui ir visai visuomenei perduoti bene lengviausia.

Efektyvumą galima pamatuoti

Darbuotojų įsitraukimą galima įvertinti keliais metodais: apklausomis apie komunikacijos efektyvumą ir tiesioginiu įsitraukimo vertinimu.

BTA vidinės komunikacijos specialistė vardija su darbuotojais kartu atkūrinėję pelkes, tvarkę Lietuvos pajūrį, sodinę medžius ir kitais būdais prisidėję prie geresnės Lietuvos.

„Mūsų komandos įsitraukimas, susidomėjimas ir noras prisidėti siekia tikrai aukštus rezultatus. Jie atsispindi ne tik skaičiuose lentelėje, tačiau ir kasdieniniuose žmonių įpročiuose: nuo popierinio puodelio pakeitimo daugkartiniu, palaipsniui besipildančių rūšiavimui skirtų konteinerių, biuro reikmenų vartojimo, tvarių keliavimo būdų pasirinkimo ir noro žinoti daugiau“, – džiaugiasi A. Bagdanskytė.

Tvarumo komunikacija, sako ji, ugdo vidinę kultūrą ir darbuotojų savimonę, kuria jiems asmeninę vertę. Įmonei, tuo tarpu, tai puiki galimybė rūpintis savo darbuotojais, kurti sveikesnę, laimingesnę ir drąsią erdvę, kurioje norima dirbti ir apie kurią norima garsiai kalbėti.

Įtraukia visuomenę

Pagrindinės socialinės kryptys, apie kurias sukasi visi visuomeniniai draudimo bendrovės projektai ir iniciatyvos, yra menas, aplinka ir žmogus.

Dar 2009 m. tapusi Valdovų rūmų muziejaus mecenatu, o 2015 m. išrinkta metų kultūros mecenatu už ilgametį bendradarbiavimą su Lietuvos dailės muziejumi ir Nacionaliniu Valdovų rūmų muziejumi, šiandien BTA yra sukaupusi nemenką šiuolaikinio meno kolekciją.

„2022 metais organizavome akciją „Muziejauk su BTA“. Tai – pirmoji tokia iniciatyva Lietuvoje, leidusi moksleiviams ir nuo karo į mūsų šalį pabėgusiems mokyklinio amžiaus ukrainiečiams su šeimomis aplankyti devynis muziejus visoje Lietuvoje visiškai nemokamai. Į socialiai atsakingą veiklą įtraukiame ir kaimynus iš kitų biurų: kviečiame prisijungti prie kraujo donorystės akcijos, organizuojame labdaros pusryčius ir kitas socialines iniciatyvas, kurių svarba – nenuginčijama“, – pasakoja A. Bagdanskytė.

Prieš keletą metų startavę BTA projektai „Be streso“ ir „Velomaster“, pasak jos, į tvarumo iniciatyvas įtraukia ir visuomenę: žmonės raginami pažinti Lietuvą, lankytis šalies istoriniuose objektuose, atsipalaiduoti, mokytis valdyti stresą. „Velomaster“ trasos, įkurtos Latvijoje, Lietuvoje bei Estijoje, kviečia jaunuosius ratukų mėgėjus mokytis taisyklingo važiavimo tam įrengtuose takuose, ugdo jaunųjų eismo dalyvių įgūdžius ir sąmoningumą kelyje.

„Šiandieninėje visuomenėje diskutuojama, ar gražius darbus reikia daryti tyliai, ar galima apie juos kalbėti garsiai? Mes manome, kad geras pavyzdys – užkrečiamas. Todėl didžiuojamės jau nuveiktais savo darbais, taip pat kviečiame visus prisidėti prie tvarios ir sąmoningos visuomenės bei aplinkos kūrimo“, – sako A. Bagdanskytė.