Aplinkos ministerijos duomenimis, 2019 m. būtent transporto sektorius buvo atsakingas už didžiausią dalį ŠESD emisijos. Vien šis segmentas sudarė beveik trečdalį, t.y. 30,9 proc. į aplinką patekusių teršalų. Be to, per pastaruosius 15 metų situacija sektoriuje ne gerėjo, o priešingai – prastėjo. Transporto segmento tarša nuo 2004 m. paaugo apie 50 proc.

Tuo pat metu tvarių permainų iš verslo vis labiau reikalauja ir pirkėjai. Pernai „DPDgroup“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad 70 proc. internetu perkančių europiečių mano, jog verslas turėtų būti draugiškas aplinkai.

Tiesa, yra ir dar radikalesnė vartotojų grupė, kuri pasiryžusi mokėti daugiau, jei ne tik prekė, bet ir jos pristatymas mažiau terštų aplinką. Taip galvoja maždaug 2 iš 5 tyrimo dalyvių.

Ambicingi tvarumo tikslai

Anot „DPD Lietuva“ generalinio direktoriaus Baltijos šalyse Roberto Vilkaičio, įmonių investicijos į tvarumą yra neišvengiamas žingsnis, norint ne tik pažaboti klimato kaitą, bet ir atliepti besikeičiančias vartojimo tendencijas tarp gyventojų.

Robertas Vilkaitis

„Būdami vieni iš sektoriaus lyderių suprantame, kad po savęs paliekame ŠESD pėdsaką. Kadangi jaučiame atsakomybę prieš aplinką ir mūsų klientus, stengiamės realiais veiksmais prisidėti prie aplinkai draugiško verslo puoselėjimo. Todėl jau nuo 2012 m. „DPDgroup“ pristatymas yra neutralus CO2 atžvilgiu visoje Europoje, be to, grupės lygmeniu įsipareigojome iki 2025 m. sumažinti CO2 emisiją vienai siuntai (trečdaliu man atrodo). Šį tikslą įgyvendiname reikšmingų priemonių imdamiesi ir Lietuvoje“, – teigia R. Vilkaitis.

Nuo spalio važiuoja žalesnius kilometrus

Siekdama tvarių pokyčių, „DPD Lietuva“ dar šių metų spalio mėnesį į Vilniaus gatves išlydėjo pirmuosius iš 60-ties naujų elektromobilių, kuriais kurjeriai pristatinėja sostinės siuntas gyventojams ir verslui. Taip pat bendrovė įsirengė 60 įkrovimo stotelių naujųjų elektromobilių įkrovimui.

„Sprendimas važiuoti žalesnius kilometrus ir investuoti į mūsų automobilių parko atnaujinimą – vienas svarbiausių veiksmų, padėsiančių įgyvendinti užsibrėžtus tikslus ir prisidėti prie švaresnės Lietuvos kūrimo. Į juos ir visą reikalingą infrastruktūrą investavome apie 2 mln. eurų, o tai užtikrins, kad kasmet dėl mūsų veiklos į aplinką pateks 270 tonų mažiau CO2.

Šis žingsnis lėmė, kad tapome pirmąja siuntų pristatymo bendrove Baltijos šalyse, masiškai pristatinėsiančia siuntas elektromobiliais“, – sako „DPD Lietuva“ generalinis direktorius.

Aplinką tausoja ir kitais būdais

Tiesa, „DPD Lietuva“ aplinka rūpinasi ir kitaip. Įmonė yra nustačiusi, kad vienas DPD paštomatas per metus sutaupo apie 2,9 tonos CO2.

Tai reiškia, kad bendrovė vykdydama sparčią paštomatų tinklo plėtrą ne tik patenkina vis didėjančią šios paslaugos paklausą ar užtikrina maksimalų klientų patogumą, bet ir suteikia pasirinkimą savo siuntą gauti tvaresniu būdu.

„Per vieną darbo dieną kurjeris gali padaryti dešimtis sustojimų, kurių metu atiduoda siuntas gyventojams. Tuo pat metu į vieną paštomatą telpa net keliasdešimt siuntų, o iki jo važiuoti reikia tik vieną kartą. Tai lemia, kad į aplinką patenka žymiai mažiau CO2. Dėl to dar dar šį pavasarį planuojame savo paštomatų tinklą išplėsti iki 305, kuris per pusantrų metų bus išaugęs bene keturis kartus. Vien šis sprendimas padės kasmet sutaupyti apie 900 tonų CO2“, – sako R. Vilkaitis.

DPD nuotr.

Anot jo, investicijos į paštomatų tinklą ir elektromobilius – ne vienintelės priemonės, padedančios veikti tvariau. Pavyzdžiui, jau daugiau kaip dvejus su puse metų į Naujamiestyje esantį siuntų rūšiavimo mikro centrą atkeliauja siuntos, kurios Senamiestyje ir sostinės centre yra pristatomos elektriniais paspirtukais, triračiais ar pėsčiomis.

Į tvarumą investuos ir ateityje

„DPD Lietuva“ generalinis direktorius pratęsia, kad įmonė tvarių permainų šalyje sieks ir toliau. Anot jo, dar iki 2023 m. visos siuntos Vilniuje bus pristatomos vien elektromobiliais, o 2027 m. šie pokyčiai apims ir penkis didžiausius šalies miestus.

„Apskritai, iki 2030 m. stengsimės pereiti prie automobilių parko elektrifikacijos visos Lietuvos mastu ir sieksime atsisakyti aplinką teršiančių transporto priemonių. Be to, ir toliau plėsime paštomatų tinklą. Šie veiksmai padės užtikrinti, kad ateityje mūsų klientams galėsime pasiūlyti beveik jokio CO2 pėdsako nepaliekantį siuntų pristatymą“, – teigia R. Vilkaitis.