„Ar rekomenduotumėt BTA kaip darbdavį?" – toks buvo vienas svarbiausių klausimų atliekant darbuotojų pasitenkinimo tyrimą, kurio išvadomis remiantis apskaičiuotas eNPS (angl. employee Net Promoter Score) rodiklis. Būtent pastarasis parodo, koks procentas darbuotojų yra patenkinti savo darboviete. eNPS rodiklis BTA kompanijoje nuo 2020 metų kyla milžiniškais šuoliais ir praėjusiais metais jis siekė jau 57 procentus.

Anot Jevgenijos Krikščiūnės, BTA Žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus vadovės, keli pastarieji metai BTA, kaip ir visam pasauliui, nepagailėjo iššūkių ir sprendimus tuomet reikėjo priimti skubiai. „Dabar, analizuodami praėjusius metus, jau galime pasakyti, kad visiems persikėlus į iki tol nepažintą nuotolinę erdvę mes pasirinkome teisingą kelią. Tiesa, prasidėjus karui ir vėl teko galvoti, kaip padėti darbuotojams susidoroti su stresu ir prisitaikyti prie naujos realybės, o tuo pačiu neprarasti motyvacijos dirbti ir siekti savo profesinių tikslų".

J. Krikščiūnė teigia, kad per pastaruosius kelis metus stabiliai auga ir dar vienas rodiklis – daugėja darbuotojų, kurie draugams ir artimiesiems rekomenduoja BTA produktus ir paslaugas. Šioje srityje NPS rodiklis siekia 59.

Dar vieną svarbų žingsnį BTA žengė šiais metais – keli šimtai kompanijos darbuotojų įsikūrė naujame biure. „Matome, kad darbuotojai buvo išsiilgę būtent šio pokyčio – grįžti į vadinamąją „new normal" realybę ir tiesiog bendrauti gyvai. Be to, tokiu būdu kur kas daugiau klausimų išsprendžiame greičiau. Nebereikia veltis į ilgas ir ne visuomet vaisingas diskusijas elektroniniais laiškais ar pokalbių programomis", – teigia pašnekovė.

Kas svarbu darbuotojams

Viena iš darbuotojus motyvuojančių priemonių yra galimybė tobulėti. Tyrimo duomenimis, daugelis BTA darbuotojų sako, kad tiesioginis vadovas prisideda prie jų profesinio tobulėjimo ir jie gauna pakankamai žinių bei galimybių mokytis, kad galėtų ne tik atlikti užduotis, bet ir siekti savo tikslų. Net 95 proc. darbuotojų teigia, kad vadovas yra pasiekiamas kai reikia jo patarimo. 82 proc. darbuotojų grįžtamąjį ryšį iš tiesioginio vadovo gauna vieną kartą per dvi savaites ir dažniau. Siekiant profesinio tobulėjimo darbuotojams taip pat svarbus pripažinimas, pasitikėjimas ir galimybė mokytis iš savo klaidų.

Įdomus ir prasmingas darbas bei santykiai su komanda – veiksniai, kurie daugelį metų BTA yra vieni iš svarbiausių variklių, lemiančių bendrą pasitenkinimą darbu. Administracinių padalinių darbuotojai labai teigiamai vertina ir hibridinio darbo modelį, kai gali savarankiškai pasirinkti, kurią dieną ir kur bus produktyvesni.

Iš 20 teikiamų naudų sąrašo BTA darbuotojai aukščiausiais balais vertina laisvadienius gimtadienio proga, papildomus laisvadienius už stažą ir premijas už svarbius gyvenimo įvykius. Tačiau vertingiausių naudų sąraše dažniausiai minimas papildomas sveikatos draudimas ir lanksčios darbo valandos.

Apie NPS

Net Promoter Score (NPS) yra vienas iš plačiausiai naudojamų klientų ir (arba) darbuotojų lojalumo bei pasitenkinimo matavimo rodiklių.

Atliekant NPS tyrimą, darbuotojų arba klientų (priklausomai nuo tikslo) paprastai klausiama, ar jie rekomenduotų įmonę kaip darbdavį arba jos paslaugas savo draugams ir artimiesiems.

NPS apskaičiuojamas nustatant, kokią apklaustųjų procentinę dalį sudaro ambasadoriai, o kokią – nepatenkinti, ir atimant nepatenkintųjų procentą iš ambasadorių. NPS vertinimo skalė gali būti tarp -100 ir 100. Rodiklio reikšmė, viršijanti 50 laikoma labai gera.