Forumą pasveikinęs Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda pažymėjo, kad Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, generuojantis apie 13 proc. BVP, turi siekti proveržio per inovacijas ir skaitmenizaciją.

Europos Komisijos narys, atsakingas už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę Virginijus Sinkevičius kreipdamasis į dalyvius pabrėžė, kad klimato kaitai vakcinos nėra, o iššūkių mastas tik didėja, rašoma organizatorių pranešime spaudai.

Lietuvoje transporto sektorius atsakingas už 30 procentų emisijų: „Tam, kad išliptume iš šios duobės, sumažintumėm emisijas ir efektyviai eitume žaliojo kurso keliu, būtinos inovacijos, nauji sprendimai, drąsa ir laisva mintis. Pirmuosius pozityvius žingsnius matome, tokius kaip Klaipėdoje gaminamą elektrinį autobusą, kuriuo išties didžiuojuosi kaip lietuvišku produktu, pagamintu iš Europoje pagamintų detalių.“

Gitanas Nausėda

„Tikiu, kad Lietuva, turinti intelektinio potencialo ir gebanti greitai prisitaikyti prie pokyčių ir naujų iššūkių, gali išnaudoti galimybes tapti žaliojo kurso lyderiu. Transporto ir logistikos sektorius prie to gali ir turi reikšmingai prisidėti rodydamas lyderystę inovacijose. Reikia skatinti verslo ir Vyriausybės bendradarbiavimą, ir palaikyti naujus, drąsius sprendimus bei laisvą mintį. Tuomet inovacijų priekyje bus Vytis ir galėsime kalbėti apie aukštos pridėtinės vertės Lietuvos ekonomiką“ – apibendrino V. Sinkevičius.

Į Forumą nuotoliniu būdu valdomu automobiliu be vairuotojo atvykęs Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pasidžiaugė, kad būtent Lietuvoje gimsta drąsūs, inovatyvūs sprendimai: „Kitas vertus, svarbu ne tik kurti inovacijas, dar svarbiau gebėti jas praktiškai pritaikyti ir panaudoti kuriant aukštos pridėtinės vertės produktus ir paslaugas. Štai mūsų kaimynai lenkai jau turi vandeniliu varomą lokomotyvą. Matome didžiulį potencialą logistikoje panaudoti dronus. Vis drąsiau kalbame ir apie vertikalią aviaciją“.

Marius Skuodis

Susisiekimo ministras taip pat pažymėjo, kad skaitmenizacija ir žaliasis kursas gali tapti galimybe: „Verslas yra variklis, o Vyriausybė turi netrukdyti, o labiau paskatinti ir padėti vystyti inovacijas ir technologijas. Iki šiol kiekvienas vilkikas, kertantis sieną, gabena ne mažiau šimto lapų pervežimui būtinų dokumentų.

Ministras pabrėžė, kad suskaičiavus visus vilkikus kasdien kertančius sieną, vis dar susidaro tonos popieriaus: „Skaitmenizuokime ir nereikės tų tonų popieriaus. Linkiu logistikos sektoriui sukurti tokius sprendimus, kurie prisidėtų prie tvarumo, kad planeta taptų švaresnė.“

Forume savo įžvalgomis dvi dienas dalinsis transporto ir logistikos sektoriaus lyderiai, startuolių atstovai, bus rengiamos transporto ir logistikos srities startuolių prisistatymų („pitch“) sesijos, veiks inovatyvių transporto sprendimų ekspozicija.

Forumo organizatorius – Transporto inovacijų asociacija, partneris – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)