Šiuo metu JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) siūlo verslui itin palankias galimybes savo darbuotojus motyvuoti apmokant jiems keliones viešuoju transportu.

Darbuotojų poreikių analizė – JUDU sąskaita

JUDU pardavimų vadybininkė Violeta Baškienė sako, kad tos įmonės, kurios norėtų savo darbuotojus skatinti apmokėdamos jų keliones viešuoju transportu, paprastai atlieka nedidelius namų darbus ir pirmiausia išsiaiškina tokios naudos poreikį bei aktualumą.

„Kai įmonė nedidelė, galima tiesiog pasikalbėti su kolegomis ir greitai išsiaiškinti, kiek žmonių į darbą jau dabar keliauja viešuoju transportu, o ką tokia galimybė paskatintų iš nuosavo automobilio persėsti į autobusą ar troleibusą“, – sako JUDU atstovė.

Tiesa, toms įmonėms, kuriose darbuotojų yra daug, norint įvertinti visų jų keliavimo įpročius bei individualius poreikius, apklausti kiekvieną yra gana sudėtinga – tai reikalauja papildomų vidinių įmonės resursų.

„Tokioms įmonėms tiesiame pagalbos ranką ir galime atlikti jų darbuotojų keliavimo įpročių tyrimą. Tai nemokama, anoniminė darbuotojų apklausa, kurią sudaro apie dvidešimt klausimų, susijusių su darbuotojų keliavimo būdų pasirinkimais“, – su nemokama galimybe verslui supažindina V. Baškienė.

Pasak jos, išanalizavę atsakymus, JUDU atstovai darbdaviui ne tik pateikia informaciją, ar viešojo transporto bilietų kompensavimas domintų jo darbuotojus, bet ir išsamią analizę apie keliavimo būdo pasirinkimo priežastis, taip pat laiką, kuris sugaištamas keliaujant į darbą ir iš jo.

„Remdamiesi anketų atsakymais, mes pateikiame siūlymus, kaip gerinti darbuotojų keliavimo patirtį ir net padėti optimizuoti parkavimo vietų skaičių. Kiekvienai įmonei galime parengti individualų pasiūlymą, paremtą būtent tos įmonės darbuotojų apklausos rezultatais“, – apie nemokamas galimybes verslui pasakoja V. Baškienė.

Nuolaidos verslui ir patogus administravimas

Šiandien JUDU siūlo įmonėms du labai patogius būdus, kaip padengti darbuotojų keliones viešuoju transportu.

„Įmonė gali susikurti paskyrą JUDU savitarnos sistemoje www.judu.lt ir pildyti bilietais savo darbuotojų JUDU (Vilniečio) korteles. Kitas būdas – tai susisiekti su JUDU administracija tiesiogiai ir susitarti dėl „m.ticket“ programėlės papildymo bilietais darbuotojų mobiliuosiuose telefonuose“, – sako V. Baškienė, pridurdama, jog abu būdai yra paprasti bei patogūs.

Pašnekovė pastebi, jog įvertinus kainą bei administravimui skiriamą laiką, labiausiai apsimoka pirkti kuo ilgesnės trukmės bilietus.

„Tačiau praktika rodo, jog įmonės mieliau renkasi 1 mėn. bilietus, nors tokiu atveju metinės išlaidos ir yra kiek didesnės, nei perkant 12 mėn. bilietus“, – pastebi ji.

V. Baškienė atkreipia dėmesį, jog įmonėms, kurios užsako 50 ir daugiau tos pačios rūšies ilgalaikių bilietų, yra taikomos specialios kainos.

„Nedidelėms įmonėms, kuriose nėra tiek darbuotojų, mes turime taip pat naudingą pasiūlymą. Jos gali apjungti kelių mėnesių bilietų užsakymą į vieną, kad bendras kiekis siektų 50 vienetų“, – apie galimybę sutaupyti pasakoja JUDU atstovė.

Ji sako, kad verslas gali drąsiai kreiptis į JUDU ir tartis dėl įvairių bendradarbiavimo galimybių.

„Viešojo transporto bilietų kompensavimo procesas neprivalo būti statinis ir apibrėžtas taisyklėmis „tik taip ir ne kitaip“. Galima bandyti taikyti mišrius sprendimus: daliai darbuotojų pildyti korteles, kitai daliai – „m.ticket“ programėlę, taip pat bandyti skirtingų trukmių bilietus kol atrasite būtent tą būdą, kuris yra patogiausias jums ir jūsų darbuotojams“, – kviečia V. Baškienė.

Naujieji metai yra ir puiki proga pakeisti keliavimo įpročius. Juk viešuoju transportu ir pigiau, ir greičiau.

Laimi ir darbuotojai, ir verslas

Verslo akseleratoriaus „Tesonet“ įmonės „Oxylabs“ tvarumo vadovė Urtė Karklienė džiaugiasi, kad 2023 metais „Tesonet“ akseleratoriaus įmonėse („Nord Security“, „Surfshark“, „Oxylabs“, „Cyber Care“ ir kt.) buvo suteikta galimybę darbuotojams naudotis viešuoju transportu, kai darbdavys iš dalies padengia viešojo transporto bilietų kainą.

„Darbuotojams tenka pasidengti tik 10 eurų nuo bendros sumos“, – pasakoja ji.

Pasak U. Karklienės, tokia galimybe naudojasi maždaug 20–25 % darbuotojų kiekvienoje įmonėje.

Kalbėdama apie tokio sprendimo priežastis, pašnekovė pasakoja:

„Pernai atsikraustėme į naują technologijų kompleksą „Cyber City“ Naujamiestyje, kuriame įrengta mažiau parkavimo vietų, nei anksčiau galėjome suteikti savo darbuotojams. Norėjome, kad ne tik tie darbuotojai, kurie kasdien važiuoja į darbą automobiliu, turėtų galimybę pasinaudoti įmonės suteikiamomis parkavimo vietomis ar išpirktomis geltonos ar žalios spalvos miesto parkavimo zonomis, bet ir viešuoju transportu. Tokiu būdu skatiname, kad darbuotojai rinktųsi tvaresnius keliavimo būdus.“

U. Karklienė teigia, kad toks sprendimas naudingas ir darbuotojams, ir įmonei.

„Skatindama darbuotojus naudotis viešuoju transportu, įmonė prisideda prie švaresnės aplinkos kūrimo, CO2 emisijų mažesnio išmetimo, spūsčių mieste mažėjimo.

Niekam ne paslaptis, o ir moksliniai tyrimai rodo, jog daugiau judantys žmonės yra sveikesni ir laimingesni. Darbuotojai, kurie naudojasi viešuoju transportu, aktyviau keliauja į darbą, taupo kaštus, ir, tikimės, kad yra sveikesni ir jaučiasi laimingesni.“