Tiems, kurie su sporto sale niekaip nesusidraugauja, ėjimas – bene geriausia alternatyva. Vaikščiojimas ne tik palaiko fizinę formą, bet ir teigiamai veikia emocinę būseną, padeda atsipalaiduoti ir atitrūkti nuo kasdienybės rūpesčių bei darbų.

„Aktyvus gyvenimo būdas ir subalansuota mityba – raktas į gerą savijautą. Tad norėdami suteikti daugiau motyvacijos vaikščioti, ėjimo programėlę #walk15 naudojantiems mūsų pirkėjams suteikiame galimybę surinktus žingsnius iškeisti į nuolaidą vaisiams ir daržovėms mūsų tinklo parduotuvėse bet kuriuo metu“, – sako Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.

Svarbiausia laikytis kelių taisyklių

Tikriausiai visi girdėję auksinę taisyklę, kad per dieną žmogui rekomenduojama nueiti 10 tūkstančių žingsnių. Vis tik sveikos gyvensenos entuziastė, žinoma bėgikė Vlada Musvydaitė tikina – pulti į kraštutinumus tikrai nereikia. Svarbiausia paversti ėjimą malonumu ir kiekvienam individualiai pasirinkti intensyvumą bei įveikiamą atstumą.

„10 tūkstančių žingsnių yra rekomendacija, tačiau tikrai nebūtina nueiti tiek, – sako Vlada. – Siekiamybė yra ne žingsnių skaičius, o mažiausiai 30 minučių nepertraukiamo fizinio aktyvumo per dieną. Tad matuoti reikėtų minutėmis.“

Ėjimas turi teikti malonumą, o ne varginti, tad pradedantiesiems ėjikams tikrai nebūtina užsibrėžti maksimalių rezultatų. Pradžiai pakaks 1-3 kilometrų distancijų, kurias vėliau galėsite ilginti. Ėjimo metu patartina sekti savo pulsą. Geriausia, jeigu jis siekia 110-120 tvinksnių per minutę. Jei spaudimas šoktelėjo – metas sulėtinti tempą ar šiek tiek atsikvėpti.

Ėjimo metu stenkitės išlaikyti tiesų stuburą, pėdas statykite nuo kulno link piršto, neperkeldami viso svorio kulnams – taip sumažinsite kojų nuovargį. Svarbiausia – mobiliuosius telefonus palikite kišenėse ir dairykitės ne į ekraną, o į jus supančius nuostabius gamtos vaizdus.

3 maršrutai, kuriuose laikas sustoja

Tam, kad ėjimas nebūtų nuobodus ir laikas prabėgtų tiesiog nepastebimai, verta paieškoti įdomesnių pažintinių takų. Savaitgalis – puiki proga šiek tiek pakeliauti ir atrasti gražiausius Lietuvos kampelius.

Įsijungę #walk15 programėlę rasite daugybę idėjų, kur galima pasivaikščioti. Aktyviai laisvalaikį leisti skatinantis prekybos tinklas „Iki“ jums atrinko 3 išties vertus dėmesio pažintinius takus.

Jurkiškio upelio pažintinis takas (Molėtų raj.)

Eidami šia beveik 2 km trasa seksite paskui upelį, kuris dar vadinamas Melnyčėlės vardu – vienas įdomiausių ir įspūdingiausių Asvejos regioninio parko gamtos objektų. Savo sraunumu ir vingiuotumu jis primena kalnų upokšnį, o šlaitų aukštis siekia net 18 metrų.

Zackagirio pažintinis takas (Varėnos raj.)

Tai įstabaus grožio pažintinis takas, vingiuojantis vaizdingomis Marcinkonių kaimo apylinkėmis. Šio tako ilgis – net 14 km., tačiau galima pasirinkti ir trumpesnius 7 km arba 10,5 km maršrutus. Įspūdingos Grūdos upės kilpos, paslaptingas Aklaežeris, vėjo pustomas Klonių kalnas sudomins kiekvieną, o kelionėje atrasta aukštapelkė „Meškos šikna“ atskleis vietinių legendas apie šią išskirtinę vietą.

Nevėžio upės slėnio takas (Krekenava)

Norintiems lengvo pasivaikščiojimo tikrai patiks ši 2,5 km ilgio trasa. Pėsčiųjų pažintinis takas vingiuoja tarp senvagių, per pavasario potvynių metu užliejamas pievas Gringalių miško pakraščiu. Pažintiniame take įrengtas medinis 6 metrų aukščio apžvalgos bokštas, iš kurio atsiveria panorama į Nevėžio slėnį.

Mėgaukitės pasivaikščiojimais gamtoje ir nepamirškite ėjimo programėlėje rinkti žingsnių, kuriuos vėliau galėsite iškeisti į nuolaidą vaisiams ir daržovėms.

Specialus projektas „Vasara be rūpesčių“