She's next

Shes next

Svajonių darbo Niujorke teko atsisakyti: norai keičiasi

Kaip sako A. Ramoškaitė, jai kelionių planavimas patinka net labiau nei pats keliavimas. Ilgą laiką tik sau keliones planavusi verslininkė ilgainiui vis dažniau sulaukdavo šeimos ir draugų prašymų padėti suplanuoti atostogas ir jiems – taip Amanda įžvelgė verslo galimybę, kurioje taip, kaip keliauja ji, galėtų keliauti dar daugiau žmonių.

„Pradėjau organizuoti išskirtines keliones, kurios kiekvienam žmogui parengtos taip, kaip jis nori – nusprendžiau, kad jos turi būti personalizuotos, išskirtinės. Lietuvoje galbūt nėra tiek daug žmonių, kurie organizuoja tokias keliones. Pirmieji klientai atsirado iš artimų draugų rato, tada jie papasakojo apie tai kitiems žmonėms – taip viskas įsivažiavo“, – apie verslo pradžią kalba ji.

Nors dažnas verslininkas naujos veiklos imasi pasirengdamas kruopštų planą, A. Ramoškaitė kelionių organizavimo ėmėsi spontaniškai ir plano neturėjo. Verslininkė prisipažįsta, kad sėkmingam startui ypač padėjo socialiniai tinklai.

„Instagramas tikrai užima didelę dalį mano darbo ir gyvenimo. Jame pradėjau dalintis savo kelionių nuotraukomis, visi mano draugai jas sekdavo ir mėgo žiūrėti, kur ir kaip aš keliauju, visada klausdavo manęs patarimų. Vis daugiau žmonių norėjo matyti mano keliones, tad ir pirmąja žinia apie verslą pasidalinau būtent instagramo platformoje, kas labai gerai suveikė“, – sako verslininkė.
Amanda Ramoškaitė

Imantis naujos veiklos, dažno neapleidžia jaudulys: o ką pagalvos kiti, ar verslas išties bus sėkmingas? Verslo pradžioje šis jausmas nebuvo svetimas ir A. Ramoškaitei, o ypač daug abejonių dėl naujos veiklos sukėlė koronaviruso situacija – buvo dienų, kai verslininkė išties nežinojo, ar kam nors jos paslaugos bus reikalingos.

„Kai pradėjau savo verslą, turėjau ir kitą darbą. Kai pamačiau, kad dirbti dviejuose darbuose tampa sudėtinga, teko išeiti iš vieno darbo ir pasilikti prie savojo. Kartu tai buvo toks saugus ėjimas pasižiūrėti, ar tikrai mano paslaugos reikia rinkoje. Aš labai stipriai tikėjau savo idėja ir maniau, kad viskas bus gerai“, – sako A. Ramoškaitė.

Nepaleisti savo verslo idėjos moterį paskatino ir darbo pasiūlymas Niujorke, kuris privertė susimąstyti. Nors Amanda ilgai svajojo apie tai, kad baigusi studijas dirbs renginių agentūroje Niujorke, sulaukusi darbo pasiūlymo verslininkė nesutiko niekur važiuoti – ji suprato, kad ilgai ir sunkiai dirbti Niujorke nėra taip prasminga, kaip išpildyti savo svajonę čia, Lietuvoje, ir daryti tai, kas ją džiugins visą gyvenimą.

Verslo pradžiai skyrė minimalų biudžetą – užteko vos kelių tūkstančių

Ar pradėti savo verslą išties yra labai brangu? A. Ramoškaitė prisipažįsta, kad pačiai pradėti veiklą pavyko su stebėtinai nedideliu biudžetu, tačiau pastebi, kad taip būna tikrai ne visais atvejais. Anot jos, verslininkams, gaminantiems savo produktą, verslo pradžia išties gali būti brangi.
Amanda Ramoškaitė

Mažai investicijų pareikalavusi verslo pradžia A. Ramoškaitei atrodė saugi ir dėl to, nes nebuvo jokios baimės, jeigu kas nepasisektų.

„Bet jeigu teiki paslaugas, tavo investicijos dažniausiai yra labai minimalios. Mano atveju taip ir buvo, bet aš kiekvieną dieną turiu investuoti į save ir į keliones, jeigu noriu plėsti savo žinias. Man nereikėjo pagalbos, aš galėjau tai padaryti pati. Manau, verslo pradžiai skyriau apie 2-3 tūkst. eurų – tiek reikėjo skirti internetinio puslapio kūrimui, fotosesijai. Tai buvo vienintelis biudžetas, kurį turėjome pradžiai“, – kalba verslininkė.

Jauną verslininkę džiugina tai, kad nuo pat pradžių klientai noriai dalinosi rekomendacijomis socialiniuose tinkluose – tai jai buvo patvirtinimas, kad jos veikla reikalinga ir vertinama. Augantis jos instagramo paskyros populiarumas pačiai verslininkei buvo malonus siurprizas, ir ji mano, kad to priežastys – išskirtinai prabangios kelionių vietos ir keliautojų klausimų atsakinėjimas.

„Lietuvoje nėra kitų profilių, kurie keliauja į tokius viešbučius. Aš dirbu su prabangiomis kelionėmis, o juk gera žiūrėti į gražias vietas ir pasvajoti, sužinoti kažką naujo, pasidalinti. Kitas dalykas – stengiuosi pagelbėti žmonėms, kai jie yra kelionėje ir turi klausimų, tam per dieną skiriu bent valandėlę. Suprantu, kad kartais interneto platybėse gali labai pasimesti ir nerasti atsakymų“, – kalba A. Ramoškaitė.
Amanda Ramoškaitė

Norint suorganizuoti kelionę, reikia gerai nusimanyti apie skirtingose šalyse veikiančius geriausius restoranus, viešbučius, laisvalaikio praleidimo vietas. Paklausta, kaip pavyko surinkti plačią kelionių duomenų bazę, A. Ramoškaitė sako – svarbiausią patirtį ji įgijo keliaudama pati.

„Be savo kelionių negalėčiau to organizuoti, nes dažniausiai viską pamatai, kai keliauji ir patiri. Man reikia net 5 kartus grįžti į tą pačią vietą, kad galėčiau turėti reikiamas žinias apie ją, ir kad jos būtų šviežios. Dėl to būtinai pati daug keliauju ir labai daug domiuosi, turiu didelį pažįstamų ratą užsienyje, kurie gyvena Amerikoje. Mes kartu dalinamės nuotraukomis ir idėjomis, ką galima padaryti, kad klientui būtų įdomu. Jei manęs paklausia, kur geriausias restoranas, aš jau žinau penkis, kur galiu nusiųsti klientus, kad jiems tikrai patiktų pagal jų biudžetą, norus, poreikius ir pagal jų virtuvę“, – sako ji.

Atostogų organizatorė iki šiol atostogų tik sau dar nebuvo pasiėmusi

A. Ramoškaitės manymu, geram kelionių agentui svarbiausios savybės yra atidumas ir dėmesys klientui, nepaisant to, koks jis yra ir kur jis keliauja.

„Man nesvarbu, kokio biudžeto bus kliento kelionė, kiek laiko jis keliaus ir kaip jis pas mane atėjo – man kiekvienas klientas yra svarbus ir aš noriu jį vienodai gerai nustebinti. Noriu, kad jis gerai praleistų laiką ir suprantu, kiek daug žmonės dirba, kad išvažiuotų atostogauti, kiek tai užtrunka laiko, galbūt jie tik kartą per metus kažkur išvažiuoja. Jeigu žmogus užsisako kelionę, norisi, kad jis gautų ją pačią geriausią“, – sako verslininkė.

Kurdama verslą, A. Ramoškaitė neišvengė ir stereotipų – „jauna, graži, ar galima ja pasitikėti?“, o ypač tokių reakcijų netrūko pačioje veiklos pradžioje. Vis dėlto, ilgainiui verslininkė teigia pajutusi didesnį aplinkinių pasitikėjimą.
Amanda Ramoškaitė

„Buvo visokių (stereotipų – „Delfi“), ypač, kad jauna. Labai dažnai tai pastebėdavau ir anksčiau, kai dirbdavau užsienio viešbučiuose, tame pačiame Niujorke. Kai esi jaunas žmogus, turintis daug idėjų ir norintis daug padaryti, kartais jie į tave gali kvailai pažiūrėti, ir sakyti, kad tau dar trūksta patirties, tu turi dar kažkur padirbėti. Mano artimieji irgi sakė – tu bent kelis metus padirbėk kažkieno kito įmonėje, ir pamatysi, kaip sudėtinga kažką savo turėti“, – sako A. Ramoškaitė.

Nors kelionių nuotraukos trykšta geromis emocijomis, A. Ramoškaitė atskleidžia, kad jos verslas turi ir nematomą pusę, kurioje ne viskas taip šviesu. Keliones ir atostogas organizuojanti verslininkė savo pačios atostogoms, kuriose galėtų atsikvėpti nuo darbų, laiko neturi. Anot jos, sėkmingo verslo paslaptis – būti pasiekiamam savo klientui visu 100 procentų.

„Dirbu 24 valandas per parą ir dar nesu pasiėmusi sau nei atostogų, nei laisvo laiko. Suprantu, kad reikia daugiau balanso gyvenime, kad galėčiau toliau gerai dirbti, todėl yra tam tikros progos, kuomet bandau nedirbti – tarkime, artimųjų gimtadieniai. Iš tiesų, čia yra labai daug darbo, ir daug kas to neįvertina, nes mato tik gražius viešbučius ir keliones, bet tikrai būna visko“, – teigia ji.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „She‘s Next“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją