Elektromobiliai – kodėl lietuviai jų baidosi?

Elektromobiliai – viena iš reikšmingiausių klimato kaitos švelninimo priemonių, tačiau, nors raginimus iš įprastų ir ženkliai taršesnių transporto priemonių persėsti į juos šiandien girdime itin dažnai, vis dėlto, tam pasiryžę dar tikrai ne visi Lietuvos vairuotojai.

„Nepirkčiau elektromobilio vien dėl to, kad tai daug kainuoja laiko atžvilgiu. Tu visada turi planuoti kelionę taip, kad automobilis būtų tinkamai įkrautas, tam paruoštas“, – teigė jaunuolis Audrius (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas).

O štai pašnekovė Eglė (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas) įžvelgė ir kitų ją nuo elektromobilio įsigijimo atgrasančių niuansų.

„Manau, kad diena, kada visi ar bent jau dauguma vairuotojų privalės persėsti į elektra varomus automobilius, anksčiau ar vėliau ateis, tačiau šiuo metu tam pasiruošusi tikrai nesu. Kalbant apie klimato kaitos problemas, aš tikrai galvoju apie ateitį bei kokia ji bus, tačiau man, kaip jaunam žmogui, svarstyti apie elektromobilio įsigijimą apskritai kol kas yra nerealu. Mane gąsdina vien jų kaina“, – teigė ji.

Kaip teigė pati mergina, kol galimybių investuoti į brangų, tačiau aplinką tausojantį automobilį dar nėra – ji renkasi kitas alternatyvas.

„Dažnai sąmoningai vietoje to, kad kur nors vykčiau nuosavu automobiliu, renkuosi keliones viešuoju transportu ir dėl to jaučiuosi bent kiek geriau, tačiau tikrai ne visų mano kelionių metų yra atsižvelgiama į tvarumo ir ekologijos idėjas, nes yra atvejų, kada be savo automobilio tam tikro kelionės tikslo pasiekti nepavyksta“, – teigė Eglė.

Elektromobiliai

Ji pripažino, kad, nors ir šiuo metu skeptiškų nuomonių apie elektromobilius savo aplinkoje jai tenka girdėti gerokai daugiau nei norėtųsi, vis dėlto, geros patirtys ją priverčia apgalvoti savo ateities pasirinkimus.

„Na, juk niekur nedingsime. Privalome galvoti apie tai, kas bus po penkerių, dešimt ar dvidešimt metų, kokioje aplinkoje auginsime savo vaikus, anūkus, patys praleisime senatvę. Žinau, kad reikės ieškoti būdų, kaip priprasti prie pokyčių, kaip žengti tam tikrus žingsnius ir investuoti į ateitį, už ką vėliau, ko gero, būsime dėkingi patys sau“, – vylėsi jaunoji vairuotoja.

Džiaugiasi žengtu žingsniu link tvaresnio gyvenimo

Nors elektromobilių skeptikų ratas egzistuoja, vis dėlto, skaičiai rodo, kad jų vairuotojų skaičius Lietuvoje taip pat sparčiai auga. „Regitros“ duomenimis, 2024 metų sausio 1 dieną Lietuvoje iš viso buvo užregistruota daugiau nei 19 tūkstančių M1 ir N1 klasės elektromobilių, iš kurių daugiau nei 11 tūkstančių yra grynieji elektromobiliai. Dėl kokių priežasčių lietuviai nusprendžia įsigyti elektromobilius – teiravomės pačių jų.

„Apie elektromobilį šeimoje pradėjome galvoti prieš kokius 3 metus, o prieš 2 priėmėme sprendimą jį įsigyti. Esame ta šeima, kuri galvoja apie ekologiją, apie aplinką, kurioje gyvename, esame taupūs, investuojame, tad, kaip galime, taip prisidedame prie šių dalykų savo elgesiu šeimoje ir visuomenėje. Elektromobilis mums buvo vienas iš žingsnių link tvarumo“, – dalijosi Evelina (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas).

Tiesa, moteris pripažino, kad buvo momentų, kai dėl padaryto sprendimo kilo ir tam tikrų abejonių, tačiau tai, jos manymu, yra natūralu.

„Manau, kad tam tikrų abejonių dėl padaryto sprendimo būna pas visus ir tai trunka pirmas kelias savaites, kol išmokstama važiuoti su elektromobiliais, nes reikia mąstyti, kada ir kur važiuosi, kada, kur krausi automobilį, reikia susirasti sau patogias krovimo stoteles, susidaryti savo ritmą“, – teigė Evelina.

Vis dėlto, pradžioje išgąsdinę pokyčiai džiaugsmo nauju ir prasmingu pirkiniu neužgožė.

„Mes šeimoje per metus neturėjome tokios situacijos, kad būtume pasakę: viskas, grįžtu prie senojo automobilio ir elektromobilis yra visiška nesąmonė. Jau prieš įsigyjant jį save nuteikėme, kad reikės mokytis ir dabar, manau, kad jau esu susidraugavusi su savo automobiliu“, – pasakojo elektromobilio vairuotoja.

Nors, kaip teigė pati Evelina, galimybę krauti savo elektromobilį namuose ji turi, būna ir atvejų, kada tenka pasinaudoti ir viešomis elektromobilių krovimo stotelėmis. Paklausta, kaip ji vertina elektromobilių krovimo stotelių skaičių visoje Lietuvoje, Evelina tvirtino, kad šiandien šalyje jų nėra pakankamai.

„Tikrai norėtųsi platesnio tinklo, nes daug kartų yra buvę situacijų, kai susiplanuoji krauti tam tikroje vietoje, o ten užimta, aplink irgi arba tiesiog neveikia. Mieste sprendimą rasti galima greičiau, tad labiausiai reikėtų investuoti į stotelių plėtrą susisiekime tarp miestų, greitkeliuose. Džiugu, kad jau kai kuriose kuro kolonėlėse atsiranda ir krovimo stotelės, nes prieš metus kelionė iki Klaipėdos iš Vilniaus elektromobiliu, kurio baterija maža, buvo labai didelis iššūkis“, – pasakojo moteris.

Elektromobiliai

Evelina taip pat pasakė, kam dabar, turėdama patirties, labiausiai rekomenduotų įsigyti elektromobilį.

„Tikrai rekomenduočiau, o ypač tiems, kurie važinėja tik mieste arba netolimas keliones, nes tokiu atveju ir su maža baterija automobilis patenkins poreikius, o mažesni išlaikymo kaštai ir draugiškumas aplinkai – garantuotas“, – teigė ji.

Prie visko galima priprasti


Savo sukaupta patirtimi vairuojant elektromobilį pasidalijo ir prieš ketverius metus į šį aplinkai draugišką pirkinį investavęs Giedrius (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas).

„Pirkau, nes elektra dar nebuvo pabrangusi, o namuose turime ir saulės elektrinę. Po pirmų metų su elektromobiliu pamatėme, kad pritrūkome elektros, tad pasididinome elektrinę 4 kW“, – pasakojo vyras.

Elektromobiliai

Jis įvardijo, kokius atstumus dažniausiai keliauja su savo elektromobiliu.

„Gyvenu už miesto, tad kasdien nuvažiuojamas 50 kilometrų atstumas. Daugiausiai, elektromobilis naudojamas vykti į darbą ir iš darbo. Toliausiai nuo Vilniaus buvome nuvažiavę iki Elektrėnų. Per metus nuriedame beveik 15 tūktsančių kilometrų vien elektra. Kadangi elektrą gauname iš saulės – labai tiksliai neskaičiavome sąnaudų, bet per mėnesį apie 300 kW/h“, – teigė Giedrius.

Vyras taip pat pasakė, kokios elektromobilio savybės pradžioje jam kėlė nuostabą.

„Pats automobilis vasarą nuvažiuoja iki 150 kilometrų, o žiemą – iki 100 kilometrų, su visais įjungtais komfortais. Pirmą žiemą buvo truputį šokas, kad, kai lauke minusinė temperatūra, nuvažiuojamas atstumas yra gerokai mažesnis. Prie to reikėjo priprasti, bet priprantama“, – teigė elektromobilio vairuotojas.

Elektromobilių įkrova

Tačiau tam tikros įsigyto elektromobilio savybės Giedrių džiugino nuo pradžios iki pat dabar.

„Didžiausias automobilio privalumas – greitas įsibėgėjimas. Pats automobilis yra nedidukas, bet sveria beveik 1440 kilogramų“, – pasakojo jis.

Prieš ketverius metus už 11 tūkstančių eurų savo elektromobilį įsigijęs vilnietis savo pirkiniu dabar džiaugiasi, o iššūkiai, kilę draugystės su savo elektromobiliu pradžioje, šiandien jam jau kelia šypseną. Tai – puikus pavyzdys, kada tvarios ir ekologiškos idėjos paprastai tampa kiekvienos gyvenimo dienos dalimi, o didelės investicijos grąžą teikia dalykais, kuriuos pastebėsime ir įvertinsime tik praėjus tam tikram laikui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)