Prioritetą teikia ne tvarumui, o patogumui



Įprastos transporto priemonės, kuriomis žmonės kasdien pasiekia savo kelionių tikslus, vienas iš veiksnių, labiausiai prisidedančių prie aplinkos taršos. Nors tą girdime gana dažnai, o ir suprasti, kad savo pasirinkimais kenkiame patys sau ir savo sveikatai, rodos, nėra sudėtinga, vis dėlto, net ir dažnas jaunas žmogus savo įpročių keisti tiesiog nesiryžta.

„Esu įpratęs važinėti automobiliu ir tą darau kasdien. Vykstu į paskaitas, iš jų namo, pakeliui, prireikus, užsuku į parduotuvę. Keliaudamas automobiliu, o ne, pavyzdžiui, viešuoju transportu, lengviau planuoju savo laiką ir nesusiduriu su tokiomis problemomis kaip troleibuso vėlavimas, žmonių spūstys jo viduje ir panašiai“, – teigė vaikinas Kajus (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas).

Kaip teigė pašnekovas, apie tai, kad šį įprotį reikėtų keisti jis nesusimąsto.

„Nors žinau, kad automobiliais teršiame aplinką, kurioje patys gyvename, orą, kuriuo kvėpuojame – vis dėlto, šioje vietoje, aš prioritetą teikiu patogumui“, – dalijosi Kajus.

Keliavimas viešuoju transportu – kiekvienos dienos dalis


Vis dėlto, taip mąsto tikrai ne visi Lietuvos jaunosios kartos atstovai. Puikus to pavyzdys – studentė Evelina (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas).

„Įprotis keliauti viešuoju transportu susiformavo tik atsikrausčius į sostinę. Anksčiau – gyvenau mažame mieste, kur didžiąją dalį lokacijų galėjau pasiekti pėsčiomis, tad automobilis, kuriuo dalinausi su vienu iš šeimos narių, man buvo reikalingas tik kažkokioms ilgesnėms kelionėms. Dabar į paskaitas kasdien keliauju viešuoju transportu ir nejaučiu jokio diskomforto. Man, iš esmės, yra netgi patogu, kad atvykusi į tam tikrą vietą neturiu galvoti, kur prisiparkuoti automobilį, kiek tai kainuos ir panašiai“, – teigė mergina.

Vilniaus viešasis transportas

Mergina pridūrė, kad, nors keliavimas viešuoju transportu yra jos kiekvienos dienos dalis, dažnai net ji pati nesusimąsto, kad šis įprotis jai leidžia ne tik prisidėti prie planetos išsaugojimo, bet ir sutaupyti nemažai pinigų.

„Kiekvieną dieną kur nors keliauju, tad, kai pagalvoju, išties nemažai sutaupau, važiuodama viešuoju transportu. Kiekvieną mėnesį perku bilietą, kuriam gaunu dar ir studentams taikomą nuolaidą. Už tiek, kiek kainuoja jis, degalus į savo automobilį net pilti būtų juokinga“, – pastebėjimais dalijosi Evelina.

Ji pridūrė, kad didžioji dauguma jos bendraamžių taip pat renkasi keliauti šiuo tvariu studentams prieinamu būdu.

„Žinoma, yra ir tokių, kurie visur ir visada nori vykti automobiliu, bet, kas liečia keliavimą mieste – dauguma mano draugų renkasi viešąjį transportą, nors ir turi vairuotojo pažymėjimą. Manau, kad tam yra ne viena priežastis, tačiau daugeliui tai jau tiesiog yra tapę įpročiu, rutinos dalimi“, – teigė Evelina.

Jei galėtų, pakeistų tam tikrus dalykus


Viešuoju transportu sostinėje aktyviai naudojasi ir Ema (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas). Kaip teigė ji pati, tai – pagrindinė jos transporto priemonė judėti mieste.

„Kadangi neturiu vairuotojo pažymėjimo ir automobilio, keliavimo būdai lieka tik du: viešasis transportas ir taksi. Taksi paslaugos nėra pigios, tad jį renkuosi tik tada, kai autobusai ar troleibusai vėluoja, neatvyksta arba tada, kai reikia taupyti laiką. Kitais atvejais, renkuosi viešąjį transportą“, – pasakojo mergina.

Be to, ji, kaip ir ankstesnė pašnekovė, pasidžiaugė ir patrauklia tokio judėjimo mieste kaina.

„Labai džiugu, kad studentams mėnesinis bilietas kainuoja vos 5,80 eur. Tai yra visiškai minimalios išlaidos ir vienas iš viešojo transporto pliusų. Taip pat, tam tikrose miesto erdvėse, esant dideliam automobilių srautui, su viešuoju transportu, A juostų pagalba, tam tikrą vietą galima pasiekti daug greičiau nei su automobiliu“, – pastebėjo Ema.

Pūga Vilniuje

Tiesa, tam tikrų viešojo transporto niuansų, kurie apkartina judėjimą mieste, mergina taip pat teigė pastebinti.

„Trūkumai yra ilgesnis kelionės laikas, grafiko nesilaikymas, dažnai, net ir ne piko metu, perpildyti autobusai, kuriuose žmonės, net ir labai susispaudę, ne visada telpa, dėl ko sunku planuoti kelionę, kadangi kito autobuso gali tekti laukti ir keliolika minučių“, – vardijo Ema.

Ji negailėjo kritikos ir viešojo transporto priemonių kokybei.

„Išskirčiau būtent senuosius Vilniaus miesto troleibusus, kuriuose žiemą kelionė gali tapti tikru iššūkiu: šalta labiau nei lauke, be galo didelė drėgmė, kuri kenkia sveikatai, nuolat rasojantys langai, gedimai kelionės metu, nepatogus, netolygus važiavimas“, – kalbėjo jaunuolė.

Vilniaus viešasis transportas

Tiesa, iššūkiai kartu su žiema nepasibaigia.

„Vėdinimas minimalus, esant didesniam žmonių kiekiui, karšta dar labiau nei lauke“, – pastebėjo Ema.

Taigi, nors viešojo transporto paslaugomis mergina naudojasi kasdien ir to artimiausiu metu keisti tikrai neplanuoja, ji teigė, kad, jeigu turėtų galimybę, tam tikrų pokyčių dėl viešojo transporto imtųsi nedelsdama.

„Pirmiausia, tikrai pakeisčiau senuosius Vilniaus troleibusus naujais, kadangi tai – ne tik didelis nepatogumas gyventojams, bet ir gėda miestui. Tai jau nėra „egzotika“. Tai yra gėda ir miesto nesusitvarkymas. Taip pat, peržiūrėčiau viešojo transporto grafikus ir, esant galimybei, pridėčiau daugiau kursuojančių autobusų ten, kur žmonėms sunku užtikrinti kokybišką kelionę dėl didelio žmonių kiekio“, – vardijo Ema.

Ką apie tokias ir panašias gyventojų įžvalgas mano Vilniaus viešojo transporto atstovai – teiravomės jų pačių.

„Jau šiais metais pradedamas VVT transporto priemonių atnaujinimas – šiuo metu yra pasirašyta sutartis dėl 91 naujo troleibuso pirkimo“, – buvo teigiama VVT komentare.

Tiesa, geros naujienos gyventojus pasieks jau visai greitai.

„Pirmieji nauji troleibusai Vilnių pasieks vasarą, o dabar dedame visas pastangas, prižiūrime ir remontuojame transporto priemones, kad užtikrintume patogias bei saugias keliones keleiviams“, – teigė VVT.

Patraukli judėjimo mieste alternatyva


Kaip pabrėžė jaunosios pašnekovės, vienas iš viešojo transporto privalumų – patraukli bilietų kaina. Tiesa, nuolaidomis viešojo transporto bilietams Vilniuje gali naudotis ne tik studentai, bet ir kitos žmonių grupės: pensininkai, moksleiviai, žmonės su negalia ar net tie, kurie tam tikromis formomis yra nukentėję nuo rezistencijos Lietuvoje.

Verta pabrėžti, kad įprasto Vilniaus viešojo transporto mėnesinio bilieto kaina siekia net 29 eurus, o metinis bilietas gali atsieiti ir 310 eurų, tačiau nuolaidos, kurias gauna gyventojai – leidžia jiems sutaupyti milžiniškas sumas. Kaip skelbiama oficialioje judu.lt svetainėje, pradinių klasių mokiniams pradinuko bilietais kainuoja vos 10 eurų metams, o štai vyresniems moksleiviams 50 procentų nuolaida taikoma trumpalaikiams, o 80 procentų nuolaida dienų ir ilgalaikiams bilietams.

Vilniaus viešasis transportas

Studentai – nuolaidomis džiaugiasi ne ką mažiau. Pagal judu.lt skelbiamą informaciją, jų trumpalaikiam bilietui yra taikoma 50 procentų nuolaida, o dienų ir ilgalaikiai bilietai jiems kainuoja net 80 procentų pigiau, tad, pavyzdžiui, mėnesinio bilieto kaina jaunuoliams atsieina vos 5,80 eur., kas tikrai džiugina ir juos pačius, ir jų pinigines.

Be to, jaunuoliai džiaugiasi ir patogia Vilniaus viešojo transporto sistema. Pirkti bilietus, stebėti maršrutus, kelionių tvarkaraščius ir net realiu laiku matyti troleibusų ar autobusų buvimo vietą – jie gali tiesiog savo telefone. Gyventojams tereikia parsisiųsti vieną iš siūlomų programėlių, kurios palengvina kiekvienos kelionės planavimą.

Gyventi tvariau – galime kiekvienas, svarbu turėti pakankamai noro, ryžto ir supratimą, kad viskas, ką darome šiandien – ateityje, vienokia ar kitokia forma, atsilieps mums patiems. Kasdieniai įpročiai – jie pakeičiami. Juo labiau, kai šiandieniniame pasaulyje turime tiek daug įvairiausių alternatyvų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją