Atrask Latviją

Pavyzdžiui, latviai sugalvojo, kaip įdomiai ir nekasdieniškai galima praleisti naktį, dvi ar net savaitę. Jei norite patirti įsimintinas naktis gamtoje, verta išbandyti palapines medžiuose.

Feeling cones palapinių medžiuose miestelis

Taip taip, supratote teisingai – tai tarsi kapsulės, kurios kabo ore, pritvirtintos ant medžių kamienų ir šakų, o iš palapinių atsiveria magiški pušynų vaizdai ir Lielupės peizažai. Palapinių miestelis „Feeling cone“ yra visai šalia Lielupės paplūdimio.

Kiekvienoje palapinėje gali patogiai apsistoti du suaugusieji ir du maži vaikai – čia yra didžiulė lova su patalyne ir nedidelis staliukas. Be to, vieta yra draugiška augintiniams – jūsų keturkojis šeimos narys taip pat laukiamas palapinių miestelyje.

Jei norite, nakvynę galite rinktis ir kupoluose kempinge – pro juos galėsite džiaugtis žvaigždėtu dangumi ar pasakiškais saulėlydžiais. Kempinge yra ir visi būtini patogumai. Nakvynė dviem asmenims čia kainuoja apie 30-60 eurų, priklausomai nuo pasirinkto laiko ir sezono. Palapinių miestelį rasite iš Rygos važiuodimi į Jūrmalą – Upmalas g. 1, Jurmaloje, madžaug 20 km nuo Rygos centro.

Po įspūdingos patirties palapinių miestelyje patraukėme į Jūrmalos centrą.

Jūrmalos centrinė Jomas gatvė

Kol pasivaikščiojome vaizdinga, kurortu alsuojančia pagrindine Jūrmalos pėsčiųjų gatve – Jomas iela, stabtelėjome patirti tikrų kurortinių malonumų. Pavyzdžiui, panorėję, Jūrmalos centre įsikūrusiame „Hotel Jurmala SPA“, galite atsipalaiduoti ir pasilepinti viso kūno masažu.

Jūrmala Hotel SPA ir procedūros

Taip ir nusprendėme – kol Modestai buvo atliekamos SPA procecūros (valanda – 65 eurai), aš su vaiku vežimėlyje vaikštinėjau Jomas iela, aplankiau vietines parduotuvėles ir pasidžiaugiau ypatingais ledais – čia radau net Ukrainos vėliavos spalvų ledų. Tokių ledų porcija pačiame Jūrmalos centre kainuoja 2,50 euro.

Jūrmalos centrinė Jomas gatvė

Po SPA procedūrų mūsų laukė suplanuota ypatinga atrakcija – pasiplaukiojimas Lielupe ir jos itin vaizdingu maršrutu. Tačiau iki jo turėjome dar šiek tiek laisvo laiko ir užsukome papietauti. Kadangi tąkart Jūrmaloje svilino 30 laipsnių karštis ir alino didžiulė tvankuma, norėjosi ko nors gaivaus – čia pat, Jomas g. 63, radome vietą pavalgyti – „House of Light“.

Pietūs House of Light restorane

Tad nieko nelaukę užsakėme gaivesnių patiekalų – iš meniu pasirinkome šaltibarščių (6,80 euro), mocarelos sūrio salotų (9,80 euro) ir Cezario salotų su krevetėmis (10,80 euro). Šaltibarščiai čia geri, tačiau būtina atkreipti dėmesį, kad latviai šaltibarčius valgo be bulvių. Kaip kartą man yra sakiusi viena barmenė Latvijoje, „mes ne lietuviai, šaltibarščius valgome be bulvių“. Žinoma, jei norite, keptų ar virtų bulvyčių, jų galite užsisakyti atskirai (4,80 euro).

Ir štai, po pietų patraukėme patirti laukiamiausios atrakcijos Jūrmaloje – pasiplaukiojimo laiveliu po Lielupės deltą. Nuo Jūrmalos centro pavažiavus kelis kilometrus, Rīgas g. 2a, radome nedidelę mažųjų laivelių prieplauką.

Pasiplaukiojimas laiveliu Lielupės deltoje, Jūrmaloje

Čia mūsų laukė laivelis „Elizabete“. Pasiplaukiojimas juo trunka apie valandą. Vos įlipus į laivelį mus užklupo popietinė liūtis – visą dieną alinęs karštis pratrūko stambiais lietaus lašais. Laimei, laivelis buvo su stogu.

Trumpas lietus liovėsi greitai ir saulė nušvietė nuostabius Lielupės žiočių vaizdus, atsivėrė gamtos peizažai, kuriuos palydėjo lėtai tekančios upės ramybės.

Bene žavingiausias reginys šio pasiplaukiojimo metu – palei upę vinguojantis geležinkelis ir juo riedantys traukiniai – būtina pamatyti, nes tokie vaizdai atminty išlieka labai ilgai.

Pasiplaukiojimas laiveliu Lielupės deltoje, Jūrmaloje

O ir pasiplaukiojimo metu galite įsiamžinti romantiškoje fotosesijoje kerinčio peizažo fone. Be to, toks pasiplaukiojimas labai patiks mažiesiems. Štai mūsų kūdikis laivelyje buvo pakylėtos nuotaikos ir džiaugsmingas – lengvas liūliavimas ir grynas oras nuteikia puikiai.

„Elizabete“ laivelis yra visiškai naujas, patogus ir saugus. Jame yra minibaras ir tualetas. Organizuojami pasiplaukiojimai ne tik Lielupe, bet ir Ryga-Jūrmala-Ryga.

Kelionės metu galima pamatyti Rygos uostą, Kipsalą, Andrejsalą, Kundzinsalą, Mangalsalą, Bolderają. Nuo Dauguvos palei Meilės salą laivo kelias veda į Buļļupę, kuri jungia Lielupę ir Dauguvą.

Plaukiant Buļlupe atsiveria vaizdas į Bolderają, galima pasidžiaugti gamtos vaizdais, romantiškais kraštovaizdžiais, apsuptais nendrių, taip pat akmeninių skulptūrų parką. Pasiekus Lielupę, atsiveria vaizdas į senovines Lielupės žiotis ir Baltąją kopą, o plaukiant Lielupe atsiveria puiki Jūrmalos panorama.

Pasiplaukiojimas laiveliu Lielupės deltoje, Jūrmaloje

Pasiplaukiojimo laiveliu „Elizabete“ kaina asmeniui – 10-20 eurų, priklausomai nuo pasirinkto mašruto.

Kaip atrodo pasiplaukiojimas laiveliu ir įspūdžiai Jūrmalos apylinkėse galite pamatyti nuotraukų galerijoje.

Daugiau Meškių šeimynos nuotykių Latvijoje skaitykite reportažų cikle „Atrask Latviją su šeima“.