Pagrindinė problema – dauguma kelionėms renkasi automobilį
A. Nikitinas teigia, kad vienos priežasties, kodėl šiandien Vilniuje turime daug laiko kainuojančias spūstis, nėra. Anot jo, tai ne tik Vilniaus problema – didesniuose miestuose galima pastebėti dar didesnes spūstis, kuriose sugaištama kur kas daugiau laiko.
„Pagrindinė priežastis, matyt, ta, kad didesnė dalis žmonių kelionėms renkasi automobilį ir jie patys tampa spūsčių dalimi. Miestas, kai buvo statomas, nebuvo pritaikomas tokiam automobilių skaičiui.
J. Damidavičius prideda, kad spūsčių problema priklauso ir nuo mūsų pačių pasirinkimo. Pavyzdžiui, net ir trumpoms kelionėms iki parduotuvės renkamės automobilį, nors tuos kelis šimtus metrų nesunkiai galėtume įveikti ir pėsčiomis.
„Tas pasirinkimas, mūsų įprotis keliauti vien automobiliu, spūstis ir sukelia. Tai vienas iš pirmųjų dalykų, ką mes turėtume pripažinti ir patys daryti mažinant spūstis – rinktis alternatyvias keliones ir stengtis išvengti kelionių automobiliu“, – teigia J. Damidavičius.
Anot jo, akcija „Važiuoji vienas? Pavežk kaimyną“ kviečia atrasti ryšį su savo bendruomene ir keliones planuoti kartu.
Akcija – proga pamėginti važiuoti drauge
Tuo metu P. Jurgulytė prideda, kad ši akcija galėtų veikti ne vieną dieną, o kasdien.
„Ši diena yra puiki proga pasibandyti, kaip tai veikia, ir tuomet tęsti tai visą laiką. Kai ėjau į mokyklą, mes tardavomės su kaimynais. Mano tėvai veždavo mus vieną savaitę, o kaimynų mergaitės tėvai – kitą savaitę. Mus veždavo į tą pačią mokyklą, todėl taip ir važiuodavom. Tais laikais dar nebuvo mūsų 52-o autobuso, kuris veždavo iki ten, kur reikėdavo, tai mums nebuvo kito būdo kaip išnaudoti šią galimybę. Jei važiuojam į tą pačią pusę, tai važiuojam drauge. Manyčiau, kad reikėtų šia diena pasinaudoti ir tęsti jos tradicijas kiekvieną dieną“, – teigia P. Jurgulytė.
Pašnekovė pastebi, kad Tarandės bendruomenėje tokia praktika yra įprasta. Anot jos, dauguma bendruomenės žmonių tariasi, kaip kartu vežti vaikus į mokyklą, ir net jei vyksta ne į tą pačią vietą, paveža vieni kitus iki vietos, iš kurios pasiekti kelionės tikslą būtų greičiau.
Daugiau – transliacijos įraše.
Nuotraukos iš konferencijos:
2014-2020 m. finansiniu laikotarpiu šalies transporto sektoriuje numatoma investuoti apie 1.47 mlrd. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų. Daugiau kaip 88 mln. eurų skirta darnaus judumo projektams investuoti. Šios investicijos padės šalyje skatinti darnų įvairių rūšių judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus.