Praėjusio ketvirtadienio pietų metu DELFI kolektyvo lenktynių trasa tapo kelias nuo redakcijos, esančios Gynėjų gatvėje, iki stoties, tarp kurių – 3 kilometrai kelio, vedančio per miesto centrą.

Lenktynėms išsirikiavo Justinas su oranžiniu miesto dviračiu, Laimonas su paprastu, ne elektriniu paspirtuku, Tomas su automobiliu. Šią kelio atkarpą Arūnas nusprendė įveikti pėsčiomis, o Brigita – viešuoju transportu. Ruošiantis pajudėti, lenktynėse panoro sudalyvauti dar vienas Justinas, važiuojantis nuosavu dviračiu.

Kuri transporto priemonė efektyviausia?


Kas bus pirmas?

Pasirodo, kad Vilniaus miesto gatvėmis greičiausias ir nepamainomas yra dviratis. Vėliausiai prie lenktynių prisijungęs dviratininkas Justinas atstumą įveikė per 10 minučių, o miesto dviračiu važiavęs Justinas nuo jo atsiliko vos keliomis akimirkomis ir užtruko 11 minučių.

Tomo kelionė automobiliu buvo ilgesnė ir užtruko 14 minučių. Netrukus finiše pasirodė ir paspirtuku keliavęs Laimonas, užtrukęs 21 minutę. Ilgiausiai kelionė užtruko viešuoju transportu ir pėsčiomis – pasivažinėjimas užtruko 25 minutes, o pasivaikščiojimas – 40 minučių.


Įspūdžiai po lenktynių

„Labai lengva nebuvo, gal dėl to, kad nesu gerai pasirengęs fiziškai. Važiavau su dviračiu, užtrukau 11 minučių. Bet džiugu, kad vairuotojai labai draugiški. Pabaigoje atkirto kojas Vilniaus miesto kalniukai ir nuokalnės“, – po lenktynių įspūdžiais pasidalino oranžiniu miesto dviračiu važiavęs Justinas.

„Aš buvau nustebęs, kad atvažiavau ne pirmas. Šiaip pasitvirtino mūsų hipotezė, kad mašina nėra pats efektyviausias transportas mieste“, – teigia automobilį vairavęs Tomas.

„Kelionei po miestą tikrai rinkčiausi dviratį. Su juo važiuoti greičiau, gali transportuoti kažkokius nedidelius krovinius ir ne taip pavargsti“, – sako paspirtuku važiavęs Laimonas.

„Iš tikrųjų, nesitikėjau, kad tai užtruks taip ilgai. Galvojau, kad viešuoju transportu atvažiuosiu tikrai greičiau. Stebėdama, kaip greitai atstumą įveikė Justas su savo dviračiu, pati irgi užsimaniau Vilniuje važinėtis dviračiu“, – sako viešuoju transportu važiavusi Brigita.

„Jei patenki ne ant žalios šviesos, gali stovėti ir skaičiuoti, kiek sekundžių galėjai sutaupyti. Aš esu pėsčiasis, kuriam pavyko įveikti šitą atstumą per menkas 40 minučių. Turiu pasakyti, kad jaučiuosi nugalėtoju“, – šypsosi pėsčiomis stotį pasiekęs Arūnas.

2014-2020 m. finansiniu laikotarpiu šalies transporto sektoriuje numatoma investuoti apie 1.47 mlrd. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų. Daugiau kaip 88 mln. eurų skirta darnaus judumo projektams investuoti. Šios investicijos padės šalyje skatinti darnų įvairių rūšių judumą ir plėtoti aplinkai draugišką transportą, siekiant sumažinti anglies dioksido išmetimus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)