30 metų iki šiandien

Įspūdingai atšventę dvi dienas trukusias vestuves su daugiau nei 70 svečių, Gintautas su žmona išsiruošė į povestuvinę kelionę. Kitaip nei daugelis porų, medų kopinėjančių šiltuosiuose kraštuose, jiedu nutarė apkeliauti Europą. Ir ne patogiai įsitaisę lėktuvo kėdėje, o automobiliu. Gintautas tikina – keliones visada dievino, tad ilgai sukti galvos, kaip paminėti vieną svarbiausių gyvenimo įvykių, jam nereikėjo.

„Esu geografas, todėl kelionės ir kitų kraštų pažinimas yra mano gyvenimas. Automobiliu su draugais esame aplankę ne vieną šalį, tad šia patirtimi norėjosi pasidalinti ir su savo žmona. Kaip tik prieš vestuves įsigijau naują automobilį, taigi beliko suplanuoti maršrutą ir datą. Kartu į kelionę pasikvietėme ir du gerus studijų laikų draugus“, – prisimena vyras.

Pirmoji suplanuota kelionės stotelė turėjo būti bohemiškoji Praha, tačiau dar nepasiekus Čekijos sostinės, naujai iškeptos šeimos laukė pirmasis nuotykis – kalnuotoje atkarpoje vėlų vakarą keliauninkams kelią pastojo netikėtai iššokusi keliasdešimties elnių banda. Gintautas prisimena, kad tą akimirką išgąsčio tikrai netrūko.

Pasiekę savo tikslą ir visą dieną praleidę IX a. architektūrą menančiame mieste, keliauninkai per Alpių kalnyną pasuko Milano link. Norėdama pamatyti kuo daugiau gamtos, dalį naktų nusprendė praleisti tiesiog palapinėse.

„Keliavome vasarą, oras buvo puikus, tad nemačiau tikslo tūnoti viešbučių kambariuose. Viena įsimintiniausių apsistojimo gamtoje vietų neabejotinai buvo netoli Austrijos ir Italijos pasienio. Kalnuota vietovė, palei ją tekantis upė ir lyg salą primenanti stovyklavietė mus užbūrė. Vaizdas išties pasakiškas, lyg tolimieji rytai Europoje“, – sako vyras.

Pasiekus Milaną, laukė dar vienas, tačiau ne pats maloniausias netikėtumas. Patekę į milžinišką automobilių spūstį, keliauninkai susivėlino ir į rezervuotą viešbutį jų neįleido. Teko skubiai ieškoti naujos nakvynės vietos, o suradus net aiktelėti nuo pamatyto vaizdo: kambarys priminė ne viešbutį, o gerokai nudėvėtą bendrabutį su dviaukštėmis lovomis, nublukusiomis sienomis ir lakstančiais tarakonais. „Dėl viso šio sąmyšio taip ir nesuspėjome pamatyti viso Milano grožio. Kitą dieną išrūkome Prancūzijos link“, – pasakoja Gintautas.

Viešbučio kambarys

Keliaudami nuostabiomis Marselio ir Nicos pakrantėmis, lietuviai pasiekė Katalonijos sostinę Barseloną. Iki rezervacijos pabaigos viešbutyje laiko dar buvo, tad draugai nusprendė šiek tiek pasivažinėti. Tačiau ir čia jų laukė netikėtumas. Įvažiavęs į tamsų tunelį, kuriame buvo susidariusi nedidelė spūstis, Gintautas pastebėjo prie jų įtartinai privažiavusį motociklą. Šiek tiek pastovėjęs jis nulėkė toliau, tad nieko blogo keliautojai neįtarė. Tik pradėjęs važiuoti į priekį Gintautas suprato, kad kažkas ne taip – automobilis buvo nestabilus.

Sustoję šalikelėje draugai apžiūrėjo transporto priemonę ir iškart suprato – teks keisti prakiurusią padangą. Kur buvęs, kur nebuvęs, čia pat sukti ratus pradėjo ir jau minėtas motociklininkas, atkakliai siūlęs serviso paslaugas. Pagalbos draugai atsisakė ir su iššūkiu susidorojo patys, tačiau susiruošus judėti link viešbučio, pasigedo automobilyje paliktos piniginės, kurioje buvo 200 eurų, vairavimo pažymėjimas ir banko kortelės.

„Tada ir supratome, kas čia nutiko. Vyras ant motociklo apsukriai mums pradūrė padangą, o tuomet pasinaudojo situacija, kad buvome nukreipę savo dėmesį ir mus apvogė“, – pasakoja pašnekovas.

Gintautas džiaugiasi, kad pasą laikė kitoje vietoje, tad bent šį svarbų dokumentą pavyko išsaugoti, o banko korteles vyras greitai užblokavo. Kitą dieną draugus palikęs paplūdimyje, vyras patraukė į policiją. Tačiau bėda po vieną nevaikšto: kol Gintautas ieškojo teisybės, apsukrūs vagys iš jo draugų nugvelbė fotoaparatą.

„Kad policija suras mano piniginės vagį, atrodė neįtikima. Gerai neatsiminėme vietos, kurioje įvyko vagystė, tad vyras visada buvo su juodu šalmu, o motociklo numerių neįsidėmėjome. Fotoaparatas taip pat buvo prarastas amžiams. Tačiau neleidome, kad šie nemalonumai sugadintų mūsų kelionę. Maudynės Viduržemio jūroje, keletas kokteilių ir naktinės Barselonos linksmybės padėjo pamiršti visus nesusipratimus. Mūsų dar laukė Madridas, o pakeliui ir Valensija“, – pasakoja Gintautas.

Nors kelionė po Europą buvo dosni ne tik maloniais įspūdžiais, bet ir ne pačiais maloniausiais nutikimais, Gintautas tikina – tai neabejotinai buvo viena labiausiai įsiminusių jo gyvenimo patirčių: „Grįžome labai laimingi ir kupini smagių prisiminimų, iš kurių linksmai pasijuokiame iki šiol. Tokiose kelionėse niekada nežinai, ko gali tikėtis, kiekvieną diena yra naujas nuotykis. Būtent tai ir suteikė mūsų medaus mėnesiui visai kitokį atspalvį“.

Prekybos tinklo „Iki“ inicijuotas projektas „30 metų iki šiandien“ kviečia visus Delfi skaitytojus dalintis skaniausiomis, juokingiausiomis, įsimintiniausiomis ir jums pačiomis brangiausiomis gyvenimo istorijomis. Pasidalinkite savo prisiminimais ČIA ir kas savaitę laimėkite 100 Eur IKI dovanų kortelę.