Kartais komandos nariams trūksta strateginio mąstymo, kartais – gebėjimo kurti ilgalaikius santykius su klientais, kartais – analizės ir prognozavimo arba kitų svarbiausių verslo elementų. Vis tik, L. van der Laano teigimu, žlugusių startuolių steigėjai dėl nesėkmės dažnai kaltina išorės priežastis: konkurenciją, pasikeitusias sąlygas rinkoje, nepakankamą finansavimą. Tačiau, iš tiesų, 90 proc. atvejų nauja įmonė paprasčiausiai neišnaudoja savo stiprybių, nes neturi kvalifikuotų specialistų.

„Todėl, mano supratimu, startuoliams jau nuo pirmųjų dienų būtina kurti profesionalią komandą. Priešingu atveju įmonės struktūroje neišvengiamai liks tam tikrų pilkų zonų – tuomet naujojo verslo vadovas taps panašus į vairuotoją, bandantį vairuoti automobilį be veidrodėlių“, – sako konsultantas.

Anot jo, dabar dažniausiai matomas startuolio veiklos modelis – kai du arba keli naujos įmonės steigėjai stengiasi patys apžioti visas verslo auginimo kryptis, nuo klientų paieškos iki produkto tobulinimo.

Tačiau jau seniai įrodyta, kad bet kurioje grupinėje veikloje, įskaitant verslą, būtini mažiausiai keturi žmonių tipai: idėjų generatoriai, idėjų įgyvendintojai, idėjų kritikai ir ilgalaikę ateitį planuojantys strategai. Taip pat tai, kad idėjų generatoriaus neverta velti į strategiją, mat jo žmogiškoji prigimtis tam ne visai tinka.

Tad natūralu, kad įmonės steigėjai, net būdami puikiais strategais, nebūtinai yra stiprūs analitikai arba jiems tiesiog stinga empatijos – gebėjimo „įsijausti“ į kitą žmogų. Būtent empatija padeda kurti ilgalaikius ryšius su potencialiais partneriais ar klientais.

„Verslas – tai visų pirma žmonės ir jų santykiai. Kuo geriau žmonės vieni kitus supranta versle, tuo daugiau turi potencialo augti. Tačiau empatijos išmokti negalima. Žmogus jos arba turi, arba ne. Lygiai kaip neįmanoma išmokti strateginio arba analitinio mąstymo“, – sako Leonas van der Laanas ir priduria, jog atitinkamų specialistų: gerų strategų, analitikų ir žmonių, sugebančių ne vien parduoti, bet ir kurti ilgalaikius santykius, paieška – savaime suprantama.

Šias ir daugelį kitų temų L. van der Laanas aptars savo pranešime gegužės mėnesį, didžiausio progreso bei inovacijų festivalio „LOGIN 2020“ metu.

Konsultantas neslepia, kad jam reguliariai tenka bendrauti su nusivylusiais verslo savininkais, kurie kankinasi nežinodami, kuria kryptimi pasukti veiklą, kad ji augtų ir būtų sėkminga.

„Tokiais atvejais siūlau kartu kurti aiškią strategiją, nustatyti konkrečius tikslus ir suformuoti atitinkamą komandą. Dažnai įsitikinu, jog mano patarimai veikia, jie verslui kuria pridėtinės vertės. Dėl to ir myliu savo darbą“, – teigia verslo augimo strategijos profesionalas.

Darbo karjerą jis pradėjo septyniolikos – vos baigęs mokyklą, įsidarbino tarptautinėje drabužių prekybos grupėje „H&M“ ir jau pirmosios pareigos buvo susijusios su vadovavimu – L. van der Laanas buvo atsakingas už penkis darbuotojus.

„Man sekėsi gana gerai. Būdamas dvidešimt ketverių aš jau turėjau du šimtus pavaldinių. Teko perprasti įvairias veiklos sritis: finansus, distribuciją, logistiką“, – pasakoja L. van der Laanas.

Jis dirbo „H&M“ padaliniuose Nyderlanduose, Italijoje, Belgijoje ir Lenkijoje, o devyniolika metų trukusią karjerą baigė finansų direktoriaus pareigose: buvo atsakingas už 4500 darbuotojų ir 200 milijonų eurų metinį biudžetą.

„Darbas tarptautinėje organizacijoje suteikia unikalių žinių ir patirties, tačiau nuolat jautiesi didžiulės mašinos sraigteliu, visi pokyčiai gana lėti. O man norėjosi matyti, kaip tai, ką žinau ir sugebu, įgyvendinama konkrečiame versle. Kur geriausia tuo įsitikinti? Dirbant su startuoliais“, – kalba L. van der Laanas.

Vienas iš jo klientų Lietuvoje – logistikos grandinės valdymo sistemą „Cargo stream“ sukūręs startuolis. Jam konsultantas padeda kurti plėtros Europoje planą.

„Ši įmonė – pavyzdinė, nes turi gerai sukomplektuotą komandą. Todėl ir mūsų iššūkiai yra aukštesnio lygmens“, – sako specialistas.

Logistikos valdymo sistema „Cargo stream“ leidžia internete stebėti krovinio judėjimą realiu laiku, panašiai kaip taksi programėlės. Be to, galima kurti elektroninius važtaraščius (CMR), įdiegti programėles vairuotojams bei sandėlininkams. Taigi visa logistikos komunikacija vyksta centralizuotai, todėl „Cargo stream“ sistema naudinga ir krovinių siuntėjams, ir gavėjams, ir logistikos įmonėms.

Pasitelkus šią sistemą, logistikos grandinė veikia 50 proc. efektyviau. Krovinių siuntėjams „Cargo stream“ gerokai palengvina kasdienybę, nes nereikia kasdien klausinėti ekspeditoriaus, kur yra krovinys ir dokumentai, o krovinių gavėjai tiksliai žino, kaip planuoti sandėlio darbą.

„Tai – novatoriškas produktas, dauguma kitų sistemų negali pasiūlyti tokių galimybių. Tiesa, turime konkurentų Jungtinėse Valstijose, bet vienas iš jų jau pasiūlė bendradarbiauti“, – sakė „Cargo stream“ operacijų vadovas Šarūnas Belickas.

Jeigu norite pasiūlyti įdomią temą, būti savanoriu ar tapti „LOGIN“ partneriu, rašykite info@login.lt arba pildykite anketą www.login.lt.

Inovacijų ir technologijų festivalis „LOGIN“ kviečia rezervuoti GEGUŽĖS 28-29 d. ir didžiausioje Baltijos šalyse progreso konferencijoje susipažinti su pasaulio inovatoriais, kūrėjais ir įkvėpėjais. Bilietus galite pirkti jau dabar www.login.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)