aA
Vykstant technologinei pažangai, kartu su ja auga ir vartotojų lūkesčiai, keliami įvairiems verslo sektoriams, tarp jų ir draudimo. Remiantis „Accenture“ vadybos konsultavimo įmonės ataskaita, jei draudikai savo klientams nesukuria papildomos pridėtinės vertės ir neišsiskiria iš konkurentų, tik kaina nulemia sprendimą renkantis draudimo bendrovę – taip teigia 52 proc. apdraudusių automobilį ir 50 proc. turinčių turto draudimą klientų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Klientai
Klientai
© Shutterstock

Draudimo bendrovės BTA Lietuvos filialo vykdomosios valdybos nario Vaido Labanausko teigimu, draudikai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išsiskirti rinkoje. Tai padaryti įmanoma tik kuriant naujas, asmeniškesnes paslaugas savo klientams, antraip varžantis vien tik paslaugų kaina išlikti konkurencingam sektoriuje nepavyks.

„Draudimo bendrovės investuoja į modernius technologinius sprendimus tam, kad spėtų paskui augančius vartotojų poreikius. Šį technologinį draudikų sprintą visame pasaulyje užkūrė COVID-19 pandemija. Pagrindinė tendencija šiuo metu yra visais įmanomais būdais personalizuoti savo klientų patirtį – pastarieji jaučiasi laimingesni, kai apie juos galvojama kaip apie konkrečius asmenis, o ne statistinius vienetus, – sako jis.

Vartotojai nori būti apsaugoti, ne tik apdrausti

Anot draudimo eksperto, klientų reikalavimai nuolat auga dėl to, kad technologinė plėtra leido skaitmenizuoti daugelį paslaugų, kurios tapo prieinamos bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu. Vartotojai, išbandę tokias paslaugas, to paties tikisi ir iš labiau tradiciniais laikomų verslo sektorių bei yra pasirengę už tai mokėti daugiau.

„Pasaulyje matyti, kad draudimo klientai nuo šiol nori būti apsaugoti, ne tik apdrausti. Klientų lūkesčiai draudikų atžvilgiu tikrai gerokai išaugo – žmonės viliasi, kad draudimo paslaugos suteiks pridėtinę vertę, kad jas gaus čia ir dabar. Šiuos poreikius draudimo rinkos dalyviai sutinka kaip galimybę išsiskirti iš konkurentų ir padidinti savo klientų ratą“, – aiškina V. Labanauskas.

Kokį draudimo paslaugų pirkimo būdą klientai renkasi, priklauso nuo kiekvienos šalies. Tačiau pastebima pasaulinė tendencija draudimo produktų ieškoti internete – tai patvirtina ir tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „Bain & Company“ tyrimas, kurio metu buvo apklausti 174 tūkst. draudimo bendrovių klientai iš 18-os šalių. Remiantis apklausos duomenimis, 50 proc. klientų internetu naudojasi pirkdami turto ir nelaimingų atsitikimų bei gyvybės ir sveikatos draudimą.

Klientai
Klientai
© Shutterstock

„Kaip bebūtų, didžioji dalis klientų visgi dar teikia pirmenybę tradiciniams paslaugos įsigijimo būdams, mat laiko juos asmeniškesniais ir lengviau pasiekiamais. Todėl sutelkdamos visą dėmesį į kuo geresnę bei sklandesnę vartotojo patirtį skaitmeninėje platformoje tradicinės draudimo bendrovės gali dar labiau išsiveržti į priekį konkurencinėje kovoje. Tik kartu su savo klientais augančios įmonės galis tikėtis pastarųjų lojalumo“, – teigia draudimo ekspertas.

Mobiliosios aplikacijos – galimybė būti arčiau kliento

V. Labanausko teigimu, visų pirma, vartotojai iš draudikų nori galimybės rinktis iš keleto jų poreikius atitinkančių draudimo polisų už jiems tinkamą kainą. Klientai tikisi kuo aiškesnės informacijos apie siūlomus draudimo produktus ir kuo paprastesnio bendravimo bei patogaus būdo užsisakyti norimą paslaugą.

„Pateikdami prašymą atlyginti žalą po nelaimingo atsitikimo, vagystės ar sužalojimo – dažnai didelio streso metu – jie tikisi, kad draudikai padės sumažinti jų nerimą, o ne prisidės prie jo. Dėl šios priežasties svarbu supaprastinti visus procesus. Be to, šiandieniniai klientai taip pat tikisi, kad jų pasirinkti draudikai teiks ir papildomas paslaugas, pavyzdžiui, suteiks pagalbą kelyje ir pasidalins patarimais, kaip saugant sveikatą palaikyti sveiką gyvenimo būdą“, – sako jis.

Mobiliųjų aplikacijų sprendimus siūlančios įmonės „Apteligent“ tyrimo duomenimis, 65 proc. apklaustųjų sutinka su teiginiu, kad patogi mobilioji aplikacija gali turėti įtakos renkantis draudimo bendrovę.

Pasak eksperto, draudikai pasaulyje savo klientams iš tiesų ima siūlyti vis labiau personalizuotas paslaugas, kurioms dažnai pasitelkiamos mobiliosios programėlės, leidžiančios užsisakyti ir gauti paslaugą neišėjus iš namų, kas tapo itin aktualu pasaulį vis dar kaustant koronaviruso pandemijai. Pavyzdžiui, šiuolaikinės draudimo bendrovės siunčia įspėjimus apie nesaugius kelio ruožus, informaciją apie artimiausias ligonines, siūlo sveikatos būklės stebėseną, dalijasi patarimais, kaip saugiai vairuoti ir pan.

„Viena tokių – draudimo bendrovė „Wiener Städtische“, priklausanti vienai iš draudimo sektoriaus lyderių Austrijoje ir Vidurio bei Rytų Europoje „Vienna Insurance Group“ (VIG). Jie turi aplikaciją, kurioje klientams teikia informaciją ir greitą pagalbą ekstremalių situacijų metu: dėl patirtų žalų, kurias sukėlė gamtos stichijos ar gaisras, dėl vagysčių ar avarijos kelyje. Šioje programėlėje taip pat galima rasti rekomenduojamų gydytojų ir ligoninių sąrašą, patarimus, kaip suteikti pirmąją pagalbą ar apsisaugoti nuo galimo įsilaužimo į namus. Joje taip pat yra ir pagalbos iškvietimo funkcija“, – pavyzdžiu dalijasi V. Labanauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000
Guoda Sakalauskienė | D+

Guoda Sakalauskienė. Asmeninis prekės ženklas: kaip man uždirbti daugiau?

Kodėl jau šiandien dauguma žmonių rūpinasi savo asmeniniu prekės ženklu? Kaip padidinti savo...

Vytautė Merkytė | D+

Jautri legendinio Stepheno Hawkingo dukros žinutė: tėvui sakė, kad jis niekada nieko nepasieks (37)

Vargu ar rasite žmogų, kuris nebūtų girdėjęs garsiojo fiziko, kosmologo Stepheno Hawkingo...

Jūratė Žuolytė | D+

Kūrybiško darbo su „Google“ paieška rezultatai: nematoma pilis Žirmūnuose, surastas svajonių darbas ir išgelbėtos gyvybės (5)

Darbas su paieškos sistemų optimizavimu, sutrumpintai vadinamu tiesiog SEO , gali atrodyti tiesiog...

Kaip po COVID-19 pandemijos keisis draudimo sektorius?

Remiantis dar prieš koronaviruso pandemiją atliktu tarptautinės audito ir konsultacijų bendrovės...

Jūratė Žuolytė | D+

Linas Šiautkulis. Skaitmeninės jėgos keičia jūsų verslą – kaip prie jų prisitaikyti?

Jei pažiūrėtume į skaitmenines jėgas, keičiančias mūsų gyvenimus ir verslus pastarąjį...

Top naujienos

Praėjusios paros duomenys: užfiksuoti 1274 nauji užsikrėtimai, 32 asmenys mirė pasveikusiųjų - 2581 (234)

Praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 1274 nauji koronaviruso atvejai. Nuo šios ligos mirė 32...

Guogos pasitraukimas iš Seimo stringa: neatmetama apkaltos galimybė VRK nepanaikino Seimo nario mandato (23)

Seimo Etikos ir procedūrų komisija ketina aiškintis dėl parlamentaro Antano Guogos grįžimo...

Maisto užsakymo platformų antkainiai tuština restoranų kišenes: pelningai dirbti neįmanoma (317)

Restoranų savininkai tapę situacijos įkaitais – per karantiną veikti negali, tačiau maisto...

STT: nuomos kompensavimo milijonai atiteko giminaičiams ir didiesiems prekybcentriams (135)

Specialiųjų tyrimų tarnybos atlikta analizė parodė, kad 7 mln. eurų, t. y. maždaug trečdalis...

Per inauguraciją internautų dėmesio centre atsidūrė Bernie Sandersas sužinoję tikrąją istoriją susigėdo

Amerikos prezidento inauguracijos ceremonijoje senatorius Bernie Sandersas , buvęs pretendentas į...

Kultūros atstovai nusivylę: jų prašymas, kad Seime kultūrai neturėtų atstovauti Petras Gražulis, liko neišgirstas (50)

Daugiau nei 700 kultūros atstovų prieš du mėnesius kreipėsi į Seimą, prašydami, kad Petras...

Joe Bidenas iškart atšaukė kelis Trumpo sprendimus Macronas: sveiki sugrįžę (55)

JAV prezidentas Joe Bidenas trečiadienį pradėjo savo administracijos darbą pasirašydamas...

Seime – siūlymai mažinti maisto prekių kainas ir naujos lengvatos verslui (8)

Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos nario Eugenijaus Sabučio iniciatyva įregistruotos...

Giedrius Petkevičius/Sausuolis | D+

Neįtikėtinos karo istorijos: laimės kūdikis, kuris išsigelbėjo net įsiurbtas į skęstančio „Titaniko“ nasrus II dalis

Jeigu pamenate, pirmoje dalyje rašiau jog dalis rekrūtavimo punktų, ieškančių vyrų I-jo...