1. Kylanti nauja tendencija – laisvė ir lankstumas

Nors 2022 m. darbo tendencijų indeksas atskleidė, kad visi darbuotojai nori daugiau lankstumo, jis parodė, kad labiausiai pokyčius palaiko Z ir tūkstantmečio kartos. Rezultatai rodo, kad 49 proc. Z kartos darbuotojų greičiausiai svarstys galimybę pereiti prie hibridinio darbo modelio dabartinėse savo pareigose, o 46 proc. greičiausiai pereis prie nuotolinio darbo. Jie, labiau nei kitų kartų darbuotojai, ypač aukštai vertina laisvę pasirinkti, kada ir kur dirbti.

2. Keičiasi prioritetai – gerovė ir įmonės kultūra dabar yra svarbiau

Vis dėlto Z kartos ir tūkstantmečio kartos darbuotojai nori ne tik lankstumo. 2022 m. darbo tendencijų indeksas parodė, kad po darbo užmokesčio šiems darbuotojams svarbiausia darbovietėje yra pozityvi darbo kultūra (46 proc.), gera savijauta ir papildomos naudos (42 proc.), taip pat tikslo ir prasmės jausmas (40 proc.).

3. Išeiti iš darbo yra viena iš galimybių – štai, kodėl verslas turėtų keistis

Tyrimas taip pat atskleidė, kad Z kartos ir tūkstantmečio kartos darbuotojai yra labiau linkę „balsuoti kojomis“. Beveik pusė jų Europoje (49 proc.) šiais metais tikriausiai svarstys apie naują darbdavį, kai EMEA regione (Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje) tokių darbuotojų yra vidutiniškai 36 proc. Dar 31 proc. Z kartos darbuotojų greičiausiai persikels ir susiras darbą, leidžiantį dirbti nuotoliniu būdu.

Programuotojas

Kita svarbi kryptis yra hibridinis darbas – ar mes pasirengę?

Z ir tūkstantmečio kartų darbuotojai sudaro didelę dabartinės darbo jėgos dalį ir ateityje greičiausiai vis dažniau užims aukštesnio rango vadovų pozicijas, tvirtinama pranešime spaudai. Siekdamos pritraukti geriausius talentus ir atitikti naujus darbuotojų lūkesčius – dabar ir ateityje – organizacijos turi prie jų prisitaikyti. Todėl žmogiškųjų išteklių vadovai ir verslo lyderiai turės kurti organizacijas, kuriose šios grupės jaustųsi įsitraukusios, lojalios ir turinčios tikslą.

„Pastarųjų dvejų metų patirtis paliko savo pėdsaką ir turės ilgalaikį poveikį. Sukurti ilgalaikę verslo sėkmę vadovams padės suteiktos galios prisitaikyti prie naujų darbuotojų lūkesčių. Puikus įrankis, padedantis komandoms šio poslinkio akivaizdoje, yra mūsų „Microsoft Viva“, kuris leidžia augti komandoms visoje organizacijoje, teikdamas rekomendacijas, kaip pagerinti produktyvumą ir gerą savijautą“, – komentavo Ketevanas Ratiani, „Microsoft“ modernaus darbo grupės vadovas daugiašaliam Vidurio ir Rytų Europos padaliniui.

Jo teigimu, norint sėkmingai patenkinti darbuotojų poreikius, būtina keisti žmogiškųjų išteklių ir verslo vadovų požiūrį. Pozityvios kultūros darbo vietoje svarba ir poreikis lankstumui nuolat auga, todėl lyderiai turės adaptuoti savo komandų darbo būdus, kad darbuotojams ir vadovams būtų aiškūs jų vaidmenys ir pareigos, ir būtų aišku, kaip veikia hibridinis darbas.

Asociatyvi nuotrauka

Vis dėlto dar nedaug įmonių (tik 27 proc.) yra aiškiai susitarusios su darbuotojais dėl naujų veiklos būdų. Norėdami užtikrinti, kad hibridiniu būdu dirbančios komandos veiktų efektyviai, vadovai turės tiksliai atsakyti į klausimus „kodėl“, „kada“ ir „kaip“ dirbama biure: kuo svarbus asmeninis bendravimas, kada būtina susitikinėti gyvai, kokio etiketo būtina laikytis hibridinių susitikimų metu, kaip naujai panaudoti darbo erdves.

Tokiais susitarimais siekiama užtikrinti, kad visi darbuotojai būtų vienodai stipriai įsitraukę į darbą, nesvarbu, ar jie dirba biure, ar nuotoliniu būdu. Skaitmeninė bendradarbiavimo kultūra gali padėti įveikti geografinį atstumą ir kitus skirtumus, jei lyderiai gerai apgalvoja, kaip šiam tikslui išnaudoti technologijas. Pranešime spaudai pateikiama keletas aspektų, kas gali būti įtraukti į susitarimą:

  • Atviri/ bendrinami „Outlook“ kalendoriai, užtikrinantys paprastą ir sklandų susitikimų planavimą.
  • „Microsoft Teams“ nuorodų pridėjimas prie kiekvieno kvietimo į susitikimą, kad žmonės galėtų pasirinkti, ar nori prisijungti virtualiai, ar dalyvauti asmeniškai.
  • Atnaujinto Outlook RSVP naudojimas – jis leidžia nurodyti, ar susitikime dalyvausite asmeniškai, ar nuotoliniu būdu. Juk nedaug kas nori atvykti į tuščią biurą.
  • Darbas su bendrinamais dokumentais debesyje, kad visi galėtų pasiekti tą pačią informaciją, o versijų valdymas neišsprūstų iš rankų!
  • Skaitmeninių įrankių, skirtų darbuotojų patirčiai matuoti, naudojimas, pvz., „Microsoft Viva“, kuris leidžia išmokti dirbti vadovaujantis naujais darbo modeliais; taip pat gauti duomenimis pagrįstas įžvalgas, padedančias gerinti darbuotojų gerovę; arba galimybė kurti produktyvumo sąsajas, skatinančias dalijimąsi žiniomis ir stiprinančias įmonės kultūrą – visa tai padeda organizacijoms išlaikyti savo geriausius ir ryškiausius talentus.
  • Technologijomis aprūpintų biuro posėdžių kambarių kūrimas – posėdžių salės, kurios leistų užtikrinti lygiavertę susitikimų patirtį tiek dalyvaujantiems per nuotolį, tiek asmeniškai.
  • Komandiniam darbui skirtų kambarių su „priekine eile“ pritaikymas – funkcija, leidžianti kiekvienam jaustis įtrauktam į hibridinį susitikimą, nepaisant to, kur jis sėdi. Ji bus labai svarbi norint, kad hibridinis darbas išties vyktų efektyviai. Naudojant „priekinę eilę“ su „Teams“, vaizdo galerija rodoma ekrano apačioje, kad kambaryje esantys dalyviai galėtų akis į akį matyti nuotoliu dalyvaujančius kolegas – beveik taip, lyg jie būtų tame pačiame kambaryje.
  • Skambučių įrašymas, kad informacija būtų galima dalytis su tais, kurių tuo metu nebuvo.
  • „PowerPoint Recording Studio“ ir „Cameo“ naudojimas – galite įrašyti savo pranešimą ir pasidalinti juo su kolegomis. Tokiu būdu netrikdysite kolegų tuo metu, kai jiems būtina susikaupti, o jūsų pranešimą jie peržiūrės jiems patogiu metu.

Nėra vieno požiūrio, kuris tiktų visiems. Todėl norint, kad biure visiems būtų gera dirbti, reikės daug pastangų. Tai reiškia, kad reikia nusiteikti siekti, kad lankstus ir hibridinis darbas „veiktų“. Prisitaikydami prie naujų darbuotojų lūkesčių dabar ir įgyvendindami technologinius, procesų ir kultūrinius pokyčius, verslai gali pasirengti ateičiai ir visapusiškai pasinaudoti hibridinio darbo privalumais.