Tele2“ Chat komandos vadovė Monika Zeniauskienė žiniasklaidai atsiųstoje informacijoje apžvelgia šios inovacijos pritaikymą ir tobulėjimo galimybes versle.

„Dirbtinio intelekto technologijos vartotojams nėra jokia naujiena, pavyzdžiui, „Tele2“ „Chatbotas“ su specialistų pagalba jau kurį laiką sėkmingai aptarnauja klientus. Tikras ažiotažas kilo po to, kai nauja „ChatGPT“ sistema parodė neįtikėtinus rezultatus be papildomo žmogaus įsikišimo. Nors stebime kaip DI technologijos pritaikomos kasdienybėje ir versle, tobulėti dar yra kur. Sistema gali rašyti eiles ar kurti pasakojimus, tačiau ji taip pat gali pasakyti, kad stiklas yra naudojamas maisto papildų gamyboje, todėl jos pateikiamus atsakymus reikia vertinti kritiškai“, – tikina M. Zeniauskienė.

Žmogiška ir sklandi kalba

Anot jos, neseniai pasirodęs „ChatGPT“ įrankis tapo tikra revoliucija rinkoje, dėl savo gebėjimo atpažinti klausimus, juos interpretuoti ir atsakyti taip, kaip tai daro gyvas žmogus. Žmogiškos kalbėsenos funkcionalumui sukurti buvo panaudoti tikri žmonių pokalbiai iš socialinių tinklų, forumų ir straipsnių.

„Atrodo, kad susirašinėjate ne su robotu, o su tikru ir dominančią sritį išmanančiu žmogumi. DI įrankis geba iš duomenų bazės atsirinkti ir susieti tam tikrus atsakymus, taip pat sistema mokosi iš žmonių įvestų klausimų bei pateikiamos informacijos. Kaskart naršydama duomenyse, programa atranda bei įsisavina naujų dalykų. Svarstoma, kad ateityje nebereikės net „Google“ paieškos, nes įrankis iš karto pateikia išsamius ir tikslius atsakymus, nereikia pačiam informacijos rinktis paieškoje“, – technologijos galimybes aiškina M. Zeniauskienė.

Atvers naujas galimybes versle

Pasak jos, DI įrankis teikia naudą įvairiose srityse – nuo švietimo, kur leidžia rasti ir įsisavinti reikiamą informaciją, iki verslo, kuriam reikia pagreitinti procesus ar taupyti kaštus. Anot M. Zeniauskienės, nors visuomenė su baime žiūri į šios technologijos galimybes, tačiau DI inovacijos leis labiau efektyvinti darbus. Ekspertės teigimu, kažkada drabužius skalbėme rankomis, dabar tai daro skalbimo mašinos, tad ir DI įrankiai turėtų dar labiau palengvinti bei ištobulinti techninius sprendimus versle.

„Sistema geba parašyti rašinį, papasakoti apie mados tendencijas, paaiškinti, kaip veikia gravitacija tiek profesionalia kalba, tiek ir taip, kad suprastų septynmetis. Turime kolegų, kuriems įrankis padėjo koduoti internetines svetaines ar surasti bei ištaisyti kodo klaidas. Programa atveria neribotas galimybes verslui: nuo kaštų valdymo iki klientų aptarnavimo 24 valandas per parą, techninių problemų sprendimo, duomenų apdorojimo, greito ataskaitų pateikimo ar net paprastesnio naujų darbuotojų apmokymo“, – informacijoje žiniasklaidai aiškina ji.

Dirbtinio intelekto sprendimai ateina į kasdienybę
Dirbtinio intelekto sprendimai ateina į kasdienybę

Pokalbių roboto tobulėjimas

Pasak M. Zeniauskienės, tiek versle pritaikomas „Chatbotas“, tiek ir naujai pasirodęs „ChatGPT“ įrankis yra pokalbių robotai, kurie skiriasi savo funkcionalumu. Jos teigimu, jau dabar DI įrankis suteikia pagalbą verslui, nauja technologija leis pokalbių robotui evoliucionuoti ir ateityje idealiai prisitaikyti prie verslo poreikių.

„Chatbotai“ dirba 24 valandas per parą ir geba vienu metu aptarnauti 500 klientų, tačiau jie veikia pagal tam tikras taisykles ir komandų rinkinį – tai yra pateikia jam specialiai paruoštą informaciją. Šis įrankis yra ribotas ir aptarnauja apie 15 proc. visų klientų – jis gali atsakyti į paprastesnius klausimus ir supranta tik aiškiai suformuluotus sakinius. Tuo tarpu „ChatGPT“ taisyklėmis nesivadovauja, geba pats interpretuoti bet kokią gaunamą informaciją ir sugeneruoja atsakymą“, – skirtumus akcentuoja vadovė.

Galimybės kol kas ribotos

Pasak M. Zeniauskienės, visuomenei pateiktas modelis vis dar yra testuojamoji versija, kuri turi keletą esminių trūkumų. Jos teigimu, sistema negali atskirti, kuri informacija paimta iš interneto yra faktiškai teisinga, taip pat įrankio žinojimas yra ribotas – sistemos naudotojai pastebi, kad čia pateikiama informacija yra ne naujesnė nei 2021 m. Anot ekspertės, dabar versle naudojami „Chatbotai“ yra daug patikimesni, nes pateikia žmogaus patikrintą informaciją.

„Internete pateikiamas turinys ne visada yra patvirtintas, tai galioja ir šiam įrankiui, tad dabar vartotojams gavus atsakymą, visada svarbu įsitikinti, jog gautas rezultatas logiškas ir teisingas. „Google“ kol kas pralenkia naująjį pokalbių robotą tuo, kad pateikia nuorodą į tiesioginį šaltinį, tuo tarpu „ChatGPT“ negali to padaryti. Nors tai didžiulis technologinis žingsnis į priekį, klaidų ir spragų dar yra. Kūrėjai būtent dėl šios priežasties leido visuomenei nemokamai naudotis programa ir rasti sistemos neatitikimus. Tikėtina, kad šią technologiją ateityje galėsime pasitelkti į pagalbą tik įsigiję leidimus“, – komentuoja ji.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667