2022 m. lapkričio 23 d. 15:09 REKLAMA

Drausti įrenginį kartu su būstu ar atskirai? Atskleidė, kodėl verta peržiūrėti sutarties sąlygas

Turto draudimas
Turto draudimas
© Shuterstock

Per pastaruosius dešimtmečius smarkiai padidėjo ne tik telefono galimybės ir funkcionalumas, bet ir šansai jį sudaužyti ar kitaip apgadinti. Tokių įvykių išvengti beveik neįmanoma, tačiau apsisaugoti galima net keliais skirtingais būdais. Ekspertas aiškina, kokį draudimo būdą reikėtų rinktis siekiant ne tik sutaupyti, bet ir gauti geriausią įrenginio apsaugą.

„Svarbu suprasti, kad telefonas nebėra naudojamas tik namuose – dabar jis pakeičia daugelį kitų įrenginių. Išmanųjį naudojame kasdien ir jį supa daug įvairiausių rizikų, dėl šios priežasties jis jau negali būti vadinamas tik namų turto dalimi. Tai yra atskiras objektas, kuris turėtų būti draudžiamas individualiai", – teigia Lukas Savickas „Tele2" draudimo produkto vadovas.

Skirtingi įmokų ir išskaitų dydžiai

Pasak L. Savicko, telefoną galima drausti keliais skirtingais būdais, tačiau bene dažniausiai draudžiamas būste esantis kilnojamas turtas arba atskirai konkretus įrenginys. Anot jo, vienas esminių skirtumų tarp šių draudimo rūšių – individualių sąlygų taikymas konkrečiam telefonui. Specialisto teigimu, dauguma draudimo bendrovių išmaniuosius kartu su būstu draudžia tik plačiausiu apsaugos paketu, taip pat dažnai prašoma primokėti už papildomą apsaugą.

„Atskirų įrenginių draudimas yra pranašesnis tuo, kad apsauga yra individualizuojama kiekvienam telefonui – įmoka ir draudiminio įvykio metu mokama išskaita priklauso nuo įrenginio vertės. Tuo tarpu, draudimo bendrovės išmaniuosius draudžia tik pasirinkus plačiausią rizikų paketą – įmokos ir išskaitos nustatomos tiesiog standartizuotai. Pavyzdžiui, jeigu įrenginys kainuoja 600 eurų, priklausomai nuo apsaugos lygio (draudžiant tik ekraną arba visą įrenginį), operatoriai taikytų nuo 35 iki 55 eurų išskaitą, o draudimo bendrovės išskaita gali siekti apie 100 eurų. Pagal namų turto draudimą klientams yra atlygintos išlaidos už draudiminį įvykį, tačiau tikėtina, kad kitais metais įmokos dydis už šį draudimo produktą didės. Įrenginių draudimo atveju, įmokos išlieka tokios pačios, nepriklausomai nuo to, ar buvo atlyginti nuostoliai", – aiškina specialistas.

 Lukas Savickas
Lukas Savickas
© Organizatorių nuotr.

Nusidėvėjimas ir nedraudžiamieji įvykiai

L. Savickas pabrėžia, kad būsto draudimas yra reikalingas namų ir jame esančių stacionarių prietaisų ir baldų apsaugai, tačiau tai nėra geriausias būdas apdrausti telefoną. Jis sako, kad vartotojams svarbu atsižvelgti į būsto draudimo taikomas sąlygas, kadangi jos ne visada užtikrina pilnavertišką išmaniojo apsaugą. Anot specialisto, svarbiausia suprasti, kad konkretaus telefono draudimas yra pritaikytas tam tikram įrenginiui – jų verčių, specifikacijų, modelių ir gamintojų yra įvairiausių tipų, tad negali būti vieno standartizuoto varianto apdrausti visiems.

„Įrenginių draudimui kartu su būstu dažniausiai taikomos nusidėvėjimo sąlygos – kelių metų senumo įrenginys gali būti vertas mažiau net penkiasdešimčia procentų. Konkretaus telefono draudimo atveju, nėra taikomos įrenginio vertę mažinančios sąlygos – atlyginama identiška vertė, kokia yra tą dieną rinkoje. Skiriasi ir draudžiamųjų įvykių sąrašas – būsto draudimas neretai neapsaugo nuo tokių atvejų, kai įrenginys yra sugadintas gyvūno arba jeigu aptinkami vidiniai gedimai, tad nedraudžiamųjų įvykių sąrašas šiuo atveju yra daug ilgesnis", – akcentuoja jis.

Mėnesinės įmokos – investicija

Pasak specialisto, dabartinėje ekonominėje situacijoje netikėtos išlaidos vartotojams kelia nerimą, tad draudimo produktai gali padėti išvengti neplanuotų išlaidų. Anot jo, šiuolaikiniam žmogui itin svarbu greitai suremontuoti įrenginį, kadangi jis yra būtina kasdienybės dalis. Tad neturint draudimo apsaugos, reikėtų turėti atsidėjus tam tikrą sumą pinigų, kuri galėtų kompensuoti remonto ar naujo telefono įsigijimo išlaidas. L. Savickas tikina, kad telefono draudimas ypač aktualus perkantiems išmaniuosius su daliniu išsimokėjimu – be jo gali tekti mokėti ne tik už telefoną, bet ir už jo remontą.

„Pirmaisiais mėnesiais vartotojai dar tik bando priprasti prie naujojo telefono formos ar dizaino – tad neretai įvykiai nutinka būtent šiuo laikotarpiu. Vartotojų įpročiai jau pasikeitę – mūsų turimais duomenimis, pusė perkančiųjų naują išmanųjį jį iš karto apdraudžia. Tai lemia išmaniųjų naudotojų patirtis, kadangi dauguma klientų yra jau susidūrę su pasekmėmis, kai reikia remontuoti arba keisti sudaužytą ar neveikiantį įrenginį", – aiškina L. Savickas.

Daugiau iš Tele2 inovacijų biuro
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą LOGIN.LT turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.5000

Svarbiausios naujienos ir komentarai iš LOGIN.LT –
kiekvieną savaitę tiesiai į el. paštą!