Rimantė Marcišauskienė, „Telia“ telefonų kategorijos vadovė, teigia, kad nepaisant to, jog iš tiesų gali kilti įtarimų, jog telefonas klausosi to, ką kalbate su šeima ar draugais, realybė kiek kitokia, mat išmanieji įrenginiai, to ką sakote, klausosi tik tuomet, kai tai jiems leidžiate daryti.

„Telefonai ir kompiuteriai išties gali jūsų klausytis. Pavyzdžiui, jei naudojatės virtualiais asistentais, tokiais kaip „Siri“, „Alexa“ ar „Cortana“, jūsų įrenginių mikrofonai visada aktyvūs ir pasyviai klausosi aplinkos garsų tam, kad išgirstų jūsų komandas ir užduotis jiems. Tačiau tai dar nereiškia, kad telefonas klausosi jūsų pokalbių ir juose nugirstus žodžius, frazes ar pavadinimus naudoja reklamos tikslais“, – sako R. Marcišauskienė.

Pašnekovė pabrėžė, kad besibaiminantys, kad jų yra krausomasi siekiant personalizuoti reklamas, turėtų būti ramesni, mat tam viena pagrindinių kliūčių – lietuvių kalba. Specialistė atkreipė dėmesį, kad nė vieno didžiųjų gamintojų programinė įranga mūsų gimtosios kalbos nesupranta, todėl baimintis dėl klausymosi, tikrai nevertėtų.

Tiesa, ji akcentavo, kad baimintis neturėtų ir užsieniečiai, mat atlikti tyrimai iki šiol nepateikė patikimų įrodymų, kad telefonai aplinkos garsus ar „netyčia“ nugirstus pokalbius galėtų naudoti reklamos tikslais.