Vyras pasakojo, kad jo namuose kilo gaisras po to, kai vidury nakties jo sūnaus elektrinio dviračio akumuliatorius „sprogo kaip granata“.

Ugnis akimirksiu įsiplieskė visame name, taip įkalindama jo žmoną ir dukrą antrame namo aukšte, ir per kelias minutes sunaikino visą šeimos turtą.

Endriu Beatono namuose sprogo įkraunama elektrinio dviračio baterija

„Tai buvo labai didelis gaisras. Niekada nemačiau, kad ugnis taip greitai išplistų“, – sakė vyras.

Anot jo, didelė tikimybė, kad jis ir jo šeima būtų žuvusi, jei 21-erių metų sūnus nebūtų naktį atsikėlęs atsigerti vandens ir išgirdęs keisto sproginėjimo garso.

„Pašokau iš lovos, nubėgau žemyn, atidariau priekines namo duris ir išmečiau dviratį į lauką“, – pasakojo E. Beatonas.

„Kai pakėliau dviratį, iškrito visi akumuliatoriai. Jie sproginėjo lyg rankinės granatos.“

Jo žmonai ir dukrai pavyko išsigelbėti, nes vyras, nešiodamas vandenį kibirais, numalšino liepsnas.

Vis dėlto, E. Beatonas neišvengė nudegimų, ant jo galvos ir kūno liko pūslių.

Birželio 25 d. kilęs gaisras padarė 50 tūkst. eurų žalos, rašo BBC.

Raginimas apriboti akumuliatorių naudojimą


Šis incidentas buvo tik vienas iš kelių neseniai įvykusių incidentų, susijusių su elektrinių dviračių ir paspirtukų akumuliatoriais, dėl kurių ugniagesiai jau ne kartą yra perspėję gyventojus.

Vos prieš kelias dienas Kembridže moteris ir du vaikai žuvo per gaisrą bute, kurį greičiausiai taip pat sukėlė įkraunama elektrinio dviračio baterija.

Vien Londono ugniagesių brigada šiais metais gesino 86 gaisrus, susijusius su elektriniais dviračiais, ir 18 gaisrų, susijusių su elektriniais paspirtukais.

Endriu Beatono namuose sprogo įkraunama elektrinio dviračio baterija

Dabar vyriausybė raginama griežtinti transporto priemonėms maitinti naudojamų akumuliatorių tipų kontrolę.

Naujoje labdaros organizacijos „Electrical Safety First“ ataskaitoje teigiama, kad jie turėtų būti reguliuojami kaip fejerverkai ir sunkioji technika, kuriuos prieš parduodant reikia gauti trečiosios šalies patvirtinimą.

Šiuo metu elektriniuose dviračiuose ir paspirtukuose naudojami ličio jonų akumuliatoriai gali būti parduodami tik su gamintojo deklaracija, kad jie atitinka saugos standartus.

Tai taikoma daugeliui elektros prekių, tačiau išimtys taikomos pirotechnikos gaminiams, medicininei įrangai ir sunkiosioms mašinoms.

Rizikuojama gyvybėmis


„Electrical Safety First“ vykdomoji direktorė Leslė Rudd sakė, kad „neatsargūs operatoriai“ šioje srityje „rizikuoja gyvybėmis“.

„Kai baterija užsidega, išsiskiria didžiulis energijos kiekis. Tokie gaisrai nepanašūs į kitus gaisrus. Per kelias minutes visa patalpa gali būti sunaikinta, todėl reikia imtis specialių priemonių šiai didėjančiai problemai spręsti“, – teigia ji.

Šiose ličio baterijose yra žymiai daugiau energijos nei įprastose – organizacijos skaičiavimais, visiškai įkrauta elektrinio dviračio baterija išskiria panašų kiekį sukauptos energijos kaip šešiose rankinėse granatose esantis sprogstamosios medžiagos kiekis.

Ličio jonų akumuliatorius

Atlikus kontroliuojamą laboratorinį bandymą paaiškėjo, kad ličio jonų akumuliatoriaus gaisro metu liepsnos kibirkščiuoja, greitai plinta ir pasiekia 600 laipsnių Celsijaus temperatūrą.

Londono ugniagesių brigados komisaro pavaduotojas Domas Ellinsas naujienų kanalui „Sky News“ sakė, kad dauguma gaisrų, į kuriuos jie vyko dėl elektrinių dviračių ir paspirtukų, kilo dėl baterijų, įsigytų nepatikrintose internetinėse parduotuvėse.