Pirmadienį 2:36 val. ryto Jamesas Muskas išsiuntė skubią žinutę „Twitter“ inžinieriams.

„Šaliname problemą, susijusią su įsitraukimu visoje platformoje“, – rašė J. Muskas, „Twitter“ generalinio direktoriaus pusbrolis, „Slack“ sistemoje pažymėdamas „@here“, kad jį pamatytų visi, esantys internete.

„Visi žmonės, kurie gali kurti prietaisų skydelius ir rašyti programinę įrangą, prašau, ar galite padėti išspręsti šią problemą. Tai labai skubu. Jei norite padėti, prašome paspausti „patinka“ ant šio įrašo“.

Kai snaudžiantys inžinieriai pradėjo jungtis prie savo nešiojamųjų kompiuterių, paaiškėjo skubios situacijos esmė: Elono Musko tviterio įrašas apie „Super Bowl“ sulaukė mažiau dėmesio nei JAV prezidento Joe Bideno įrašas.

J. Bideno tviterio įrašas, kuriame jis teigė, kad palaikys savo žmoną, kuri sirgs už Filadelfijos „Eagles“, sulaukė beveik 29 mln. parodymų. E. Muskas, kuris taip pat tviteryje palaikė „Eagles“, sulaukė kiek daugiau nei 9,1 mln. parodymų, kol akivaizdžiai nusivylęs ištrynė tviterio įrašą.

Po šių pralaimėjimų – „Eagles“ pralaimėjo „Kansas City Chiefs“, o E. Muskas – JAV prezidentui – „Twitter“ generalinis direktorius sekmadienio vakarą privačiu lėktuvu grįžo į įlanką ir pareikalavo atsakymų iš savo komandos.

Po dienos šio susitikimo pasekmės atsilieps visam pasauliui, nes „Twitter“ naudotojai, atsidarę programėlę, pamatė, kad E. Musko įrašai užtvindė jų reitingų laiko juostą. „Platformer“ tvirtina, kad tai nebuvo atsitiktinumas.

Po to, kai E. Muskas pagrasino atleisti likusius inžinierius, jie sukūrė specialią sistemą, skirtą užtikrinti, kad E. Muskas – ir tik E. Muskas – gautų naudos iš anksčiau negirdėto jo tviterio įrašų populiarinimo visoje naudotojų bazėje.

Pastarosiomis savaitėmis E. Muskas buvo apsėstas įsitraukimo į jo įrašus skaičiaus. Praėjusią savaitę „Platformer“ paskelbė naujieną, kad jis atleido vieną iš dviejų likusių pagrindinių bendrovės inžinierių, kai šis inžinierius jam pasakė, kad jo tviterio įrašų peržiūrų mažėja iš dalies dėl to, kad apskritai sumažėjo susidomėjimas Musku.

Šį savaitgalį jo pavaduotojai likusiai inžinierių komandai pasakė, kad jei įsitraukimo problema nebus „išspręsta“, jie visi taip pat neteks darbo.

Elonas Muskas

Vėlų sekmadienio vakarą E. Muskas asmeniškai kreipėsi į savo komandą. Maždaug 80 žmonių buvo pasitelkti dirbti prie projekto, kuris greitai tapo prioritetu Nr. 1 bendrovėje. Darbuotojai visą naktį dirbo tirdami įvairias hipotezes, kodėl E. Musko tviterio įrašai nepasiekia tiek žmonių, kiek, jo manymu, turėtų, ir bandydami galimus sprendimus.

Viena iš galimybių, pasak inžinierių, buvo ta, kad E. Musko pasiekiamumas galėjo sumažėti, nes pastaraisiais mėnesiais jį užblokavo daugybė žmonių. Dar prieš šio savaitgalio įvykius dėl to, kad E. Muskas ilgą laiką buvo pagrindinis „Twitter“ veikėjas, tiek ruošiantis 44 mlrd. eurų vertės bendrovės perėmimui, tiek po jo, labai daug žmonių jį filtravo iš savo kanalų.

Iki pirmadienio popietės „problema“ buvo „išspręsta“. „Twitter“ įdiegė kodą, kuris automatiškai „žaliai apšvietė“ visus E. Musko įrašus, o tai reiškia, kad jo įrašai aplenks „Twitter“ filtrus, skirtus rodyti žmonėms geriausią įmanomą turinį. Algoritmas dabar dirbtinai padidino E. Musko tviterio įrašus 1000 kartų – pastoviu balu, kuris užtikrino, kad jo tviterio įrašai būtų reitinguojami aukščiau nei bet kurie kiti kanale.

Tai paaiškina, kodėl žmonės, pirmadienį atsidarę programėlę, pamatė, kad E. Muskas dominuoja sraute, o keliolika ar daugiau E. Musko tviterio įrašų ir atsakymų matomi visiems, kurie jį seka, ir milijonams kitų, kurie jo neseka. Pagal vieną vidinį vertinimą, dabar daugiau nei 90 proc. E. Musko sekėjų mato jo tviterio įrašus.

Antradienio popietę E. Muskas pripažino, kad „bombarduoja“ laiko juostą, ir paskelbė populiaraus memo „priverstas gerti pieną“ versiją, kurioje viena moteris, pažymėta „Elono tviteryje“, prievarta maitina iš buteliuko kitą moterį, pažymėtą „Twitter“, ir traukia jai už plaukų.

Kai kurie jo pirmadienio tviterio įrašai buvo išsiųsti jam skambinant „Twitter“ inžinieriams, kad jie patikrintų, ar jų sukurti sprendimai veikia taip gerai, kaip, jo manymu, turėtų veikti.

Po to, kai pirmadienį E. Musko laiko juostos perėmimas sukėlė sąmyšį, atrodė, kad jis užsiminė, jog pakeitimai bus bent iš dalies atšaukti. „Prašome likti su mumis, kol atliksime „algoritmo“ korekcijas“, – parašė jis tviteryje.

Jo paskyrai taikomi dirbtiniai padidinimai lieka galioti, nors, kaip mums pranešta, dabar koeficientas yra mažesnis nei 1000. Antradienį keli E. Musko tviterio įrašai pranešė apie 43 mln. parodymų, o tai yra jo pastarojo meto vidurkio viršūnė.

Kad ir kokie absurdiški būtų E. Musko išsišokimai, jie išryškina įtampą, pažįstamą beveik visiems, kurie kada nors naudojosi socialiniu tinklu: kodėl vieni įrašai yra populiaresni už kitus? Kodėl aš matau šį, o ne tą?

Tokių paslaugų kaip „TikTok“ ir „Instagram“ inžinieriai gali pateikti dalinius, aukšto lygio atsakymus į šiuos klausimus. Tačiau reitingavimo algoritmai daro prognozes remdamiesi šimtais ar tūkstančiais signalų ir pateikia pranešimus milijonams naudotojų, todėl beveik neįmanoma tiksliai pasakyti, kas ką mato.

Toks atsakymas nebuvo pakankamai geras E. Muskui. Žymiausias „Twitter“ naudotojas, turintis beveik 129 mln. sekėjų, dažnai sulaukia 10 mln. ar daugiau parodymų, kaip skaičiuoja „Twitter“ (yra rimtų priežasčių abejoti šių skaičiavimų tikslumu, tačiau nėra geresnių lengvai prieinamų duomenų).

Tačiau E. Musko peržiūrų skaičius vis tiek labai svyruoja. Pranešama, kad anksčiau minėtas memo įrašas sulaukė 118,4 mln. parodymų; kitas jo įrašas – juokingas pastebėjimas, anksčiau paskelbtas „Reddit“ ir satyriškai priskirtas Abraomui Linkolnui – sulaukė 49,9 mln. parodymų. Kai kurių jo anksčiau šį mėnesį paskelbtų tviterio įrašų buvo peržiūrėta mažiau nei 8 mln. kartų.

Akivaizdžiausia šio neatitikimo priežastis yra ta, kad žmonės mano, jog vieni tviterio įrašai yra geresni už kitus. Tačiau tai nebūtinai turi taip veikti: taip pat galima pakeisti reitingavimo algoritmus taip, kad jie rodytų jūsų įrašus nepriklausomai nuo to, kokie jie yra.

Išsigandę, kad gali netekti darbo, būtent tokią sistemą dabar kuria „Twitter“ inžinieriai.

„Jis nusipirko įmonę, pasistengė parodyti tai, kas, jo manymu, buvo sugedę ir kuo manipuliavo ankstesnė vadovybė, tada apsisuka ir manipuliuoja platforma, kad priverstų visus naudotojus įsitraukti ir girdėti tik jo balsą“, – sakė dabartinis darbuotojas. „Nebetikime, kad jis iš tikrųjų nori to, kas būtų visiems geriausia.“