Trečiadienį Vokietijos policijos pareigūnai penkiolika minučių greitkelyje sekė „Tesla“ automobilį, kurio vairuotojas miegojo. Automobilis toliau riedėjo savarankiškai. Kaip pranešė policija, 45 metų amžiaus vairuotojas užmigo prie vairo, o „Tesla“ autopilotas automobilį vairavo pastoviu 110-ies kilometrų per valandą greičiu, rašo heise.de.

Kai policija pabandė sustabdyti ir patikrinti vyrą, jo „Tesla“ tiesiog važiavo toliau.

„Jis nereagavo į stabdymo signalus ar pareigūnų kartojamus garsinius signalus“, – pranešė policija. Nurodoma, kad vairuotojas tiesiog sėdėjo sėdynėje, užsimerkęs, rankas nuleidęs ant vairo.

Po ketvirčio valandos vyras galiausiai pabudo ir ėmė vykdyti pareigūnų nurodymus. Patikrinimo metu vairuotojas rodė apsvaigimui nuo cheminių medžiagų būdingus požymius.

Ant vairo buvo uždėtas svoris kad sutriktų sistema

„Tesla“ automobilyje pareigūnai aptiko ant vairo tvirtinamus svorius, kurie skirti sutrikdyti elektromobilio saugos sistemas. Specialus svoris, kai pritvirtintas prie vairo, signalizuoja automobiliui, esą rankos vis dar yra ant vairo. Pagal Vokietijos įstatymus, automatizuotas vairavimas galiams tik labai siaurose ribose, o vairuotojas visuomet turi būti pasirengęs perimti vairą. Todėl draudžiama miegoti, ar sutelkti dėmesį kitur, pvz., skaityti laikraštį.

Dėl vyro elgesio pradėtas tyrimas, mat vertinama, kad jis sukėlė pavojų kelių eismo – kol kas vyras turės išsiversti be vairuotojo pažymėjimo.

Tuo metu JAV eismo įvykiai, kuriuose figūruoja ir „Tesla“ autopilotas, jau kone reguliarūs. JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija pradėjusi tyrimus dėl 30-ies avarijų, į kurias pateko „Tesla“ vairuotojai ir įtariama, kad buvo naudojamos autopiloto pagalbinės priemonės. Iš viso suskaičiuota 10 žūčių.