Praėjusią savaitę „Omniva“ Estijoje pranešė, kad sukčiai toliau prisidengdami įmonės vardu platina SMS žinutes su informacija, kad už pristatymą reikės sumokėti iš anksto. Tam, kad pranešimai būtų kuo labiau įtikinantys, sukčiai naudoja atitinkamus įmonės logotipus, todėl dažnas klientas nė neįtaria, kad pateko į apgavikų pinkles.

Omniva LT“ rinkodaros vadovas Vadimas Komarkis teigė, kad sukčiai Estijoje siųsdami trumpąsias žinutes nusitaikė ne tik į „Omniva“, bet ir į kitas siuntų pristatymo įmones.

„Estijoje iš skirtingų ir greitai besikeičiančių telefono numerių, „Omniva“ vardu buvo siunčiamos žinutės, raginančios sumokėti papildomą pinigų sumą ir savo siuntą gauti greičiau. Siunčiamose SMS žinutėse buvo įdedamos nuorodos pinigų pavedimui atlikti. Su šia situacija Estijoje susidūrė daugelis siuntų pristatymo įmonių“, – aiškino V. Komarkis.

Lietuvoje sukčiai stengiasi išvilioti duomenis

Įmonės atstovas nurodė, kad Lietuvoje būtent tokia situacija kol kas nebuvo užfiksuota, tačiau pastebima atvejų, kai įvairiose pirkimo–pardavimo platformose sukčiai apsimeta pirkėjais ir prašo prekes siųsti konkrečiu paštomatu, kartu atsiųsdami labai tikrovišką nuorodą, kurioje prašoma susimokėti už prekės išsiuntimą, įvedant visus mokėjimo kortelės duomenis.

„Visai neseniai pastebėjome, jog sukčiai pradėjo veikti ir tarpusavio susirašinėjimo mobiliosiose programėlėse – ypač „Whats App“. Naudojantis šia mobiliąja programėlė, buvo siunčiamos nuorodos į netikras interneto svetaines, kuriose taip pat buvo prašoma įvesti mokėjimo kortelės duomenis. Tik šiuo atveju, sukčiai paliko galimybę susisiekti su tariamai klientų aptarnavimo centru. Susisiekus, sukčiai labai įtikinamai atsakinėdavo į klausimus, tačiau informacija buvo melaginga“, – apie sukčiavimo atvejus pasakojo V. Komarkis.