Penki visiškai autonominiai autobusai kitą mėnesį riedės gatvėmis netoli Edinburgo, paskelbė didžiausias Jungtinės Karalystės (JK) autobusų operatorius „Stagecoach“, kuris ir valdys autobusų parką.

JK Vyriausybė patikina, kad toks projektas bus pirmasis pasaulyje, kadangi dar nebuvo įprasto dydžio savarankiškai kursuojančių viešojo transporto autobusų parko. Projektas pavadintas „CAVForth“, šis akronimas įtraukia savoką „sujungtos ir autonominės transporto priemonės (angl. connected and autonomous vehicles).

Planuojama, kad naująja paslaug naudosis 10 tūkstančių keleivių kiekvieną savaitę. Pirmasis reisas – 22,5 kilometro žiedinis maršrutas, įskaitant ir atkarpą per legendinį tiltą „Forth Road“.

Autobusai pasieks greitį iki 80 kilometrų per valandą, tą leis juose įmontuoti jutikliai.

Tiesa, laikoma, kad nauji autobusai laikomi pasiekiantys 4 lygio (iš 5) autonomiją. Jie gali važiuoti visiškai autonomiškai tinkamomis sąlygomis be vairuotojo pagalbos ar įsikišimo, tačiau juose bus apmokytas saugos specialistas vairuotojas. Jam nereikės liesti autobuso kontrolės prietaisų kol autobusas važiuos.
Autonominiai autobusai

Kol kas visiškai autonominiai autobusai be vairuotojo Jungtinėje Karalystėje teisiškai neleidžiami, rašo thenextweb.com. Saugos vairuotojas yra privalomas visose autonominėse transporto priemonėse. Tačiau šalies Vyriausybė jau dirba prie teisinės bazės atnaujinimo.

Škotijos transporto ministras Kevinas Stewartas teigia, kad „novatoriškas ir ambicingas projektas“ yra „jaudinantis etapas“, padėsiantis Škotijai įsitvirtinti pasaulinėje arenoje.

Skaičiuojama, kad projektas kainuos apie 6,1 milijono svarų sterlingų (beveik 7 mln. eurų). Jis iš dalies finansuojamas JK 100 mln. svarų programos, skirtos pažangiam transportui. Panašūs projektai planuojami ir kituose JK miestuose.

Autobusai be vairuotojo nėra nauja koncepcija – 2021 metais Malagoje, Ispanijoje, buvo pristatytas pirmasis toks autobusas Europoje.