Savivaldybės pranešime buvo teigiama: „Idėja krauti elektromobilius nuo elektros stulpų tapo realybe“. Tačiau tokia realybė kol kas liūdina.

Vilniaus meras kalba apie 2000 ar 4000 įkrovimo stotelių apšvietimo stulpuose, o nupirko tik 60 mažos galios stotelių, iš jų įrengtos dvi (dar yra 7 kito gamintojo), iškilmingai pristatė vieną. Rinktinės g. matoma stotelė neturi prekinio ženklo – elektroninėje parduotuvėje tokių negalima atrasti. Tik matosi, kad surinkta iš atskirų komponentų, pvz., lizdas yra nebrangus kinietiškas „Duosida“, o stulpo viduje – kiti „nuo lentynos“ surinkti komponentai.

Viena stotelė savivaldybei kainuos 1133,77 euro, įskaičiavus PVM, be įrengimo kaštų. Tačiau tai dar ne visa kaina – už kiekvieną per ją įkrautą kilovatvalandę savivaldybei reikės mokėti po 2 centus aptarnavimo mokesčio. Jis teks konkurso laimėtojai UAB „Elektromobiliai“, kurios aptarnavimo paslauga susideda iš programinės įrangos, atnaujinimo ir palaikymo, pajamų surinkimo.

„Vilniaus apšvietimo“ puslapyje nurodomos įkrovimo kainos taipogi stebina – 1 euras už kilovatvalandę tarp 18 ir 23 valandos, tai būtų, ko gero, brangiausias įkrovimas visame mieste, kuris dar ir lėtas. Tiesa, po 23 valandos kaina sumažėja beveik tris kartus ir siekia 35 centus už kilovatvalandę.

Žadama, kad stotelės veiks tik tamsiuoju paros metu – jei visus metus tokia stotelė krautų elektromobilį po 8 valandas per parą maksimalia 7,2 KW galia, ji įkrautų 21 tūkst. kilovatvalandžių, tai savivaldybei reikštų papildomą 420 eurų kainą už aptarnavimą.

Ant elektromobilių įkrovimo stotelės – Kinijos gamintojo „Duosida“ kištukas

Tačiau kol kas kritikuojama ir sistema, ir programėlė, ir įgyvendinimo būdas. Elektromobiliais prekiaujančios įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjas L. Boguševičius rėžė: savivaldybė tik gadina gerą idėją – turėtų ne žaisti, o iškart imtis rimtų apimčių, rimto projekto, mažiausiomis kainomis.

„Pilotinių projektų“ strategiją gina savivaldybė ir gamintojai – geriau pasibandyti mažais kiekiais.

Konkursą laimėjusios „Elektromobilių“ vadovas prašo kantrybės – tai dar tik demonstracija, sutartis tik pradedama vykdyti, jis žada Jis žada ir programėlės atnaujinimus ir deramą paslaugų kokybę.
Įkrovimo stotelė surinkta iš paskirų komponentų

Apskritai dar net nežinia, kiek programėlių reikės vilniečiams: anksčiau ant stulpų buvo įrengtos 7 kito gamintojo „Elinta“ stotelės, kurios valdomos atskira programėle, o savivaldybė žada ateityje rengti atvirus konkursus, kuriuos gali laimėti vis kitos įmonės.

Kalba apie tūkstančius, o nupirko mažiau nei 100 iš įmonės, neteikiančios finansinių ataskaitų

Vilnius su UAB „Elektromobiliai“ pasirašė sutartį, kurios maksimali vertė – 193,6 tūkst. eurų su PVM, o perkamas stotelių kiekis, pagal techninę specifikaciją – 60 vienetų, gerokai mažiau, nei R. Šimašiaus minėti 2000, ar 4000, jei būtų gauta ES parama. Ši sutartis galios 37 mėnesius.

Pagal siutartį įmonė „Elektromobiliai“ pristatys stoteles – jas įsirengs pats „Vilniaus apšvietimas“. Stotelei suteikta 48 mėnesių garantija. LOGIN.LT bandė klausti ir savivaldybės, ir įmonės, apie tai, koks įkrovimo stotelės sprendimas naudojamas, kokius sertifikatus jis turi, tačiau detalių negavome.

Sutartis dėl elektromobilių įkrovimo stotelių

Registrų centre paskutinę įmonės „Elektromobiliai“ finansinę ataskaitą LOGIN.LT rado tik už 2015 metus, įmonė turi du darbuotojus nuo praėjusių metų kovo. Ji skolų „Sodrai“ turėjo nuo 2018 metų birželio iki šių metų kovo 16 dienos, tuomet buvusią 496,73 eurų skolą padengė, rodo rekvizitai.lt duomenys.

Tačiau kaip skolininkė ji įtraukta yra net keliose teismo bylose – jai bylas iškėlė „Klaipėdos baseinas“, „Naujasis kalcitas“, Universalios valdymo sistemos, Energijos skirstymo operatorius, ir kitos įmonės, iš viso per dvejus metus ji kaip atsakovė yra 10-yje bylų, rodo „Okredo“ duomenys.

Neapmokėti įmonės įsiskolinimai siekia 8,4 tūkst. eurų, rodo „Okredo“ kreditingumo ataskaita. ESO už elektros energiją skolų neatgauna nuo 2021 metų rugsėjo 15 dienos. Buvo įregistruoti du turto areštai, vidutinė trukmė yra 1234 dienos, jų suma 3,8 tūkst. eurų, rodo viešai prieinami duomenys. 6 turto areštai per paskutinius dvejus metus buvo išregistruoti, vidutinė jų trukmė buvo 1054 dienos.
Įmonė turi 10 bylų, kuriose yra atsakovas

Tačiau įmonė, tikėtina, gali turėti akcininkų užnugarį – vienas didžiausių įmonės akcininkų yra žinomas Šiaulių verslininkas Stasys Pakarklis, per valdomą įmonę.

„AutoPildyk“ programėlė kol kas neatitinka visų pirkimo sąlygų

Norint naudotis dviem naujosiomis stotelėmis, tektų naudotis „autoPildyk“ programėle, prie kurios prisijungti tenka kiekvieną kartą (neįsimena sesijų). Jos funkcionalumas bazinis.

Nors pirkimo sąlygose nurodyta aibė reikalavimų, ir visus juos įmonė pažymėjo, kad atitinka, LOGIN.LT tikrinimo metu kai kurių funkcijų negalėjo pritaikyti. Tikrinimo metu grafinis elementų išdėstymas buvo netvarkingas, nepavyko rasti arba neveikė šie pirkime reikalauti funkcionalumai:

  • Pasirinkti mokėjimo kortelę (arba kelias skirtingas) arba pasirinkti kitą siūlomą apmokėjimo būdą.
  • Pakeisti programėlės kalbą. Privalo būti lietuvių ir anglų kalbų pasirinkimai, gali būti ir kitos neprivalomos papildomos kalbos.
  • Programėlėje yra numatyta galimybė susisiekti su paslaugos tiekėju el. paštu ir/arba telefonu. Kontaktiniai duomenys yra lengvai randami.

„iOS programėlė, tai matau – dar vienas pigus „cross-platform'o“, prasto UI ir UX sprendimas. Užtenka į ekrano atvaizdus pažiūrėti ir apžvalgas. Ir dar ši nepatraukli mobilioji programėlė bus naudojama modernioje plačiai prieinamoje Vilniaus krovimo stotelių infrastruktūroje“, – apgailestavo ant mero R. Šimašiaus feisbuko sienos vienas socialinio tinklo naudotojas.

autoPilDYK programėlė, kuria naudosis Vilnius

„Apple“ programėlių parduotuvėje programėlė šiuo metu įvertinta 2 balais iš 5. Kitas 7 „Vilniaus apšvietimo“ stoteles galima pasiekti per „Elinta Charge“ programėlę.

Boguševičiui nesusiveda galai: kaip gali laimėti įmonė su dviem darbuotojais

„Deals On Wheels“ savininkas L. Boguševičius labai sveikino principinę Vilniaus idėją dėl įkrovimo stotelių tinklo, tačiau įgyvendinimą pavadino „š...“. Kliūva ir rangovo parinkimas, ir kaina, ir pats sprendimas – rinkoje galima rasti pigesnių, geresnių.

„Man pats rangovų pasirinkimas kelia klausimų, nes tikrai yra įmonių, kurios yra ir didesnės, ir labiau specializuojasi, ir turi skaidrias finansines ataskaitas. Jeigu konkurse vertino kokybę ir kainą, tai ne ką mažiau svarbu tokio dydžio projektui įsivertinti, su kuo tu jį darai. Tai kai tu išsirenki įmonę su 2 darbuotojais, kuri 7 metus nepateikė finansinių ataskaitų, kuri „Sodros“ skolas apmokėjo tik prieš konkursą, tai man primena „Perlas energiją“. Kur atėjo chebra pasiimti lengvų pinigų, lengvi pinigai neišėjo, ir gavosi bankrotas bei 180 tūkst. nelaimingų klientų“, – vertina L. Boguševičius.

Jis palygino, kad rinkoje galima įsigyti stoteles, montuojamas ant stulpo, „ne už 900 eurų, o už 300-400 eurų“, o jei stotelė įmontuojama į stulpą, kaina galėtų augti „gal iki 600 eurų“.
Laurynas Boguševičius

„Vilnius kalba, kad perka 2000-4000 vienetų įkrovimo stotelių. Tai net jei pradinėje projekto stadijoje pabandymui tu perki 60 vienetų, vis tiek galvoji apie visą projekto apimtį. Tokiu atveju stotelių kaina yra gerokai per didelė“, – mano jis.

„Man čia atrodo absoliuti nekompetencija. Tas, kas organizavo šitą konkursą, tai arba absoliučiai nesupranta, arba supranta ir taip padarė tyčia. Žinai, kaip būna, arba durnas, arba vagis, vienas iš dviejų“, – toliau pyko L. Boguševičius..

Jis pasigedo griežtesnių atrankos kriterijų konkurso dalyviams, kad bent turėtų kažkokį darbuotojų skaičių, darbo patirties, specializacijos.

„Vilniaus apšvietimo“ pirkime buvo keltas vienintelis kvalifikacinis reikalavimas tiekėjams – per paskutinius 3 metus būti įvykdžius ar vykdyti sutarčių, susijusių su elektromobilių įkrovimo stotelių pardavimu bei aptarnavimu, kurių vertė ne mažesnė nei 30 tūkst. eurų be PVM.

„Rinkoje yra pakankamai įmonių, kurios turi atitinkamą darbo patirtį, darbuotojų skaičių, žinias, kaip tokius projektus įgyvendinti, o šita įmonė pasitikėjimo nekelia. Nereikia būti dideliu ekspertu, kad įvestum į „Google“ paiešką „elektromobilių stotelės“, surastum 10 įmonių, kurios tai daro, pasitikrintum jų darbo istoriją“, – vertina L. Boguševičius.

Jis nekritikavo aukštų elektros energijos kainų – savivaldybė, greičiausiai, apsidraudžia nuo svyravimų rinkoje esant neapibrėžtai situacijai.

Verslininkas vertintų, kad savivaldybė turėtų orientuotis į didelį kiekį, kurį galėtų įsigyti maža kaina, apibrėžti aiškius kriterijus, kas gali dalyvauti pirkime.

„Su visa pagarba, tai negali būti įmonė, turinti du darbuotojus, teikianti finansines ataskaitas kas 7 metus ir tik prieš pirkimą apmokanti skolas „Sodrai“. Negali tokios įmonės laimėti konkurso. Turėtų ateiti didelė patikima įmonė, kuri galėtų apsiimti tokio dydžio projektą, turėtų labai aiškia finansinę istoriją, patikimumą, kapitalą, pasiteisinusius rinkoje techninius sprendimus. Nes jei toks projektas neveiks, ar įgyvendinimas bus blogas, ar aptarnavimas bus blogas, tai mes, visi vilniečiai, būsime išmetę pinigus į orą, nes paprasčiausiai niekas nesinaudoja. Bloga paslauga pasinaudojama tik vieną kartą“, – patarė verslininkas.

Rinktinės g. įrengta elektromobilių įkrovimo stotelė ant stulpo

Jis vylėsi, kad prasidėjęs ilgalaikis stiprus projektas pats save maitintų – gautas pajamas galėtų investuoti į tolesnę plėtrą, „tačiau nepanašu, kad kažkas panašaus atsitiks“.

„Pats sprendimas, kaip faktas, kad apšvietimo stulpai bus stotelės – tai bravo, 10 balų. Bet kaip visada, projekto įgyvendinimas kažkodėl Lietuvoje visada kelia klausimų. Ir gaunasi taip, kad idėja kaip ir fantastiška, įgyvendinimas kažkoks „šū**nas“, tad dešimtbalėje sistemoje turime 5. Mes turime tam talentą. O labai norėtųsi, kad kada nors įvyktų Lietuvoje viešasis pirkimas, į kurį visi pasižiūri ir niekam nekyla klausimų ir visi laimingi“, – apibendrino L. Boguševičius ir patikino, kad jo įmonė niekuomet nedalyvavo viešuosiuose pirkimuose, tikisi, „kad niekada ir neprireiks dalyvauti“.

Įkrovimo stotelė iš tiesų nėra įkrovimo mokslas – tai paprastos kintamosios (AC) srovės stotelės, tad joms nė nereikia transformuoti elektros energijos į nuolatinę srovę – tą daro pats elektromobilis. Jų galia nedidelė, iki 7,2 kW, tai mažiausias parametras, kuris paprastai siūlomas stotelėms.

Savivaldybės įmonė sprendimą vadina unikaliu

Kritiką perdavėme Vilniaus savivaldybei – ji persiuntė įmonės „Vilniaus apšvietimas“ komentarus.

„Pilotinio projekto metu UAB „Vilniaus apšvietimas“ išbandė įvairius techninius sprendimus: ant apšvietimo stulpo pakabinamos, integruojamos į stulpo vidų bei pastatomos elektromobilių įkrovos stotelės. Šių sprendimų partneriai yra skirtingi, dėl to skiriasi ir naudojama programinė įranga. Visos elektromobilių įkrovos stotelės yra kokybiškos ir atitinka aukštus technologinius reikalavimus“, – patikina įmonė.

O jei ateityje kiti tiekėjai pasiūlytų palankesnius įkainius, miesto gyventojams būtų tik naudingiau, teigia savivaldybės įmonė.

„Dėl sprendimo unikalumo, konkurse kėlėme aukštus techninius reikalavimus. Džiaugiamės, kad įsigyta įranga atitinka keltus lūkesčius. <...> Palyginti su buitiniais sprendimais to iš esmės negalima, nes viešoms prieigoms yra taikomi kitokie reikalavimai“, – teigia „Vilniaus apšvietimo“ atstovas.
Remigijus Šimašius išbando elektromobilių įkrovimo stotelę

Nors LOGIN.LT prašė detalių, kokia tai stotelė, ar bent komponentai, koks sprendimo sertifikatas, gavome atsakymą tokį: „Visose į apšvietimo atramas įmontuotose elektromobilių įkrovos stotelėse naudojami sertifikuoti komponentai, atitinkantys konkurso sąlygose keltus reikalavimus. Įkrovos stotelių ir programinės įrangos sprendimus parinko UAB „Elektromobiliai“.

Neaišku ir kiek bei kokių programėlių reikės ateityje – savivaldybės perduotame komentare nurodoma, kad tinklo plėtra bus vykdoma ir įmontuojamomis stotelėmis, ir pastatomomis, ir pakabinamomis, o tiekėjai gali būti įvairūs, „atitinkantys skelbiamų pirkimo konkursų sąlygas“. Tačiau žadama siekti naujų stotelių integracijos su esama programine įranga.

„Autopildyk“ programinė įranga, vertinant visus tiekėjus, Lietuvoje veikia kone ilgiausiai. Netrukus programėlė sulauks reikšmingų pakeitimų ir atitiks visus mūsų keliamus reikalavimus. Programinės įrangos nesklandumų neužfiksavome, o atsiskaitymas yra galimas pridedant banko kortelę prie savo paskyros. Įkrovos stotelių kiekis programėlėje padidės, kai stotelės bus sumontuotos“, – patikina „Vilniaus apšvietimas“.

1 euro už kilovatvalandę kainą tarp 18-23 valandų nulėmė kitas viešasis pirkimas, kuriuo įmonė pasirūpino elektros energijos tiekimu.
Remigijus Šimašius išbando elektromobilių įkrovimo stotelę

„Kainodara yra vienoda visiems įkrovos taškams. Didesnę įkrovos kainą lemia didesnis elektros tarifas piko metu, kuris UAB „Vilniaus apšvietimui“ yra taikomas po neseniai įvykusio pirkimo konkurso. Rekomenduojame įkrovos paslauga naudotis nuo 23 val., tuo metu yra taikomas kur kas palankesnis tarifas“, – teigiama komentare.

Savivaldybės persiųstame komentare pakartoti tikslai iki 2030 m. išplėsti tinklą iki 2000 vnt. įkrovos vietų, o jei bus skiriamas ES finansavimas, šis skaičius galėtų būti kone dvigubai didesnis. Žadama įrangą pirkti viešaisiais konkursais, kuriuose visi tiekėjai, turintys pasiūlymą, atitinkantį techninius reikalavimus, galės dalyvauti vienodomis sąlygomis.

O aprašomo konkurso metu įsigyta įranga: „Atitinka pradinius lūkesčius ir bus sumontuota per 2022-2023 metus.“

Įdomi detalė – projektą įgyvendinančioje įmonėje nei vienas automobilis neturi EV numerių, skirtų elektromobiliams.
Įkrovimo stotelės Vilniuje

Tiekėjas stotelę vadino demonstracija – žada atnaujinimus

LOGIN.LT pavyko susisiekti su įmonės UAB „Elektromobiliai“ vadovu ir vienu iš savininkų Nerijumi Rakausku. Jis turėjo rimtą argumentą – projektas dar tik pradėtas vykdyti, sutartis dar tik pasirašyta, ir, esą, per anksti kritikuoti, nes laukia programinės įrangos atnaujinimai, o įranga esą demonstracinė, sutartis dar nėra įvykdyta. Pulti demonstraciją yra negražu, kelissyk pakartojo vadovas.

Dar N. Rakauskas paaiškino, kad finansines ataskaitas įmonė turi, ji mažai žinoma, nes nesireklamuoja, o dirba, ir turi plačiausią elektromobilių įkrovimo tinklą visoje Lietuvoje, veikia visuose miestuose, veikia šioje srityje seniausiai, apie 10 metų. Produktų kaina, anot jo, yra konkurencinga, be to, konkurse dalyvavo ir kiti tiekėjai, kurių siūlyti sprendimai buvo mažiau konkurencingi.

Įmonės vadovas žadėjo modifikuoti programėlę, jis taip pat pabrėžė, kad įranga yra atviro naudojimo ir „Vilniaus apšvietimas“ ilgainiui galės pajungti tokią programėlę, kokią norės, ir paprašė kantrybės. O įranga, anot jo, jau kurį laiką buvo testuojama, ji veikia gerai ir atitinka konkurso sąlygas.

Jis atmetė ir priekaištus dėl įmonės patikimumo, patikindamas, kad įmonė jau turi pilnus sandėlius reikiamų komponentų ir pasiruošusi dar šiemet projektą įgyvendinti.

Tačiau pokalbio metu išsakytų teiginių jis prašė necituoti, o pateikti jo komentarą raštu.

Visas „Elektromobiliai“ vadovo raštu atsiųstas komentaras čia:


„Autopildyk“ įkrovimo tinklas sėkmingai veikia dešimt metų. Tai ne koks bandymas ar startup projektas, sistema veikianti, kasdien sėkmingai naudojasi ne taip ir mažai žmonių. Gal pasakysiu negražiai, bet priminsiu, kad keletą metų atgal viešo naudojimo paskirties įkrovimo stotelių apskritai nebuvo: Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) įrengė kelias, vieną turėjo Vilnius. Visas kitas viešas stoteles, skirtinguose miestuose su partneriais įrengė UAB „Elektromobiliai“ ir grupės įmonės. Paslauga pavadinta ir vairuotojams žinoma kaip „Autopildyk“.

Į stoteles ir pažangią sistemą, o galiausiai ir stotelių gamybą (kaip antai aptarinėjamas įkrovimo sprendimas, skirtas integracijai į apšvietimo atramas) tuo metu investuota daug privačių investuotojų lėšų. Galėčiau išskirti bent keletą kelionės elektromobiliu krypčių, kur be „Autopildyk“ stotelių galimybės kelyje įkrauti elektrinę transporto priemonę tuo metu paprasčiausiai nebuvo. Pradedant pirmosiomis įkrovimo aikštelėmis Klaipėdoje, Nidoje, kurios šiandien skaičiuoja dešimtmetį ir baigiant aplinkiniais miestais, kur galite įkrauti elektromobilį patogiausiose vietose pietaujant ar atvykus pailsėti. Tik vėliau, didėjant susidomėjimui elektromobiliais, LAKD įrengė daugiau stotelių, o palyginti neseniai apie savo planus investuoti atskleidė ir vis daugiau naujų rinkos žaidėjų.

Labai smagu, jei oponentai apie mus galvoja ir kalba, normalu turėti nuomonę ir visada laukiama konstruktyvi kritika, kuri padės mums dar labiau augti ir tobulėti, bet tai nekeičia fakto, kad turime sukaupe bene daugiausiai praktinės patirties ir savo darbą išmanome. Kad sekame rinką, investuojame ir diegiame inovacijas, patvirtina ir sprendimas įgalinantis įrengti įkrovimo stoteles tiesiog apšvietimo „stulpuose”. Pastarąjį sprendimą UAB „Elektromobiliai“ turi jau kurį laiką, poreikis Lietuvoje atsirado tik dabar.

Džiaugiamės turėdami bene didžiausią sektoriuje vartotojų skaičių ir toliau investuosime ir plėsime įkrovimo tinklą didžiuosiuose miestuose. Klientams netrukus pasiūlysime naują programėlęs versiją ir pristatysime dar vieną naują sprendimą, kuris tikimes taip pat susilauks susidomėjimo.

Konkurencija? Kaip rimtą žaidėją kol kas galėčiau įvardinti tik „Ignitis ON”. Mano nuomone sekantis didžiausias operatorius bus „Vilniaus apšvietimas“ ir pakeis įkrovimo vietų žemėlapį iš esmės. Ar galima rimtai žiūrėti į marketingu užsiimančius „startup“ projektus – laikas parodys.

Mano supratimu svarbiausias išlieka tas klausimas, kad elektromobilių stotelių dar yra per mažai ir galiu tik pakartoti ką esu sakęs ne kartą –įkrovimo prieigų nebus per daug, todėl daugiau operatorių ir rinkos žaidėjų – daugiau galimybių vairuotojui, ko pasekoje daugiau elektromobilių keliuose „ramesnis” ir švaresnis miestas.

Tarptautiniai pavyzdžiai ir praktika rodo, kad visi įkrovimo stotelių rimti operatoriai turi skirtingų gamintojų įrangos ir sėkmingai pastarąją derina tarpusavyje dėl savaime suprantamų priežasčių ir standartų. Toli ieškoti nereikia, paimkime Vilnių ir ten veikiantį operatorių – suskaičiuoju mažiausiai 3-jų gamintojų stoteles, kurias dar galima būtų skirstyti į nuolatinės (DC) ir kintamos srovės(AC), arba kombinuotas. Nevertinčiau metus ar tris veikiančių projektų, kurie dar tik „bandosi“ ir galvoja, kad turi vieną sprendimą ir kelias stotelės, todėl jau gali užtikrinti didelės sistemos priežiūrą. Mūsų praktika rodo, kad viskas kiek kitaip ir reikalingi kur kas daugiau apgalvoti sprendimai „debesies” tikrai neužteks.

Rezultate klientui (galutiniam vartotojui) pasirinkimo galimybė – tik geriau, įskaitant kainodarą. Ar sakote, kad Lietuvoje turėtų būti propaguojamas vienas gamintojas?

Nedrįsčiau imtis vertinti ar juo labiau reklamuoti jūsų paminėto gamintojo „rozetės“ ar dangtelio (iš esmės plastiko) kokybės, tačiau galiu užtikrinti, kad ši išorinė detalė, kaip ir jos gamintojas, nėra naujokas Lietuvoje ir ES bei savaime suprantama turi visus sertifikatus. Visus komponentus, tame tarpe jūsų užklaustą, testavome ne mažiau kaip metus įkraunant elektromobilius, realiomis sąlygomis. Kokybe neabejojame, o prireikus tokį nereikšmingą komponentą ir greitai pakeistume kitu.

Jei kalbėsime jau apie patį įkrovimo stotelės sprendimą, integruojamą į apšvietimo atramą, galiu atskleisti, kad visos valdymo plokštės ir galios moduliai, pagaminti ir surinkti ES šalyse, tame tarpe Lietuvoje ir sprendimas sukurtas bei ištestuotas tikrai ne dabar. Pristatytam įkrovimo stotelės sprendimas bus tinkamai prižiūrimas ir prieinamas visuomenei visą sutarties laikotarpį, o prireikus ir suėjus terminui.

Tame ir esmė, kad naudojame Lietuvoje sukurtą ir nuolatos, jau 10 metų atnaujinamą programinę ir techninę įrangą, kuri jau kurį laiką leidžia apjungti skirtingos įrangos ar kitų tiekėjų sprendimus ir suderinti skirtingų operatorių tarpusavio darbą. Nuo pat veiklos pradžios būtent toks buvo projekto tikslas, iš kurio „gimė“ ir „Autopildyk“ įkrovimo tinklas, vairuotojams skirta programėlė.

Sprendimus ir rezultatą užtikrina suburta komanda. Turime daugiau kaip 10 metų praktinės patirties dirbant su elektromobilių infrastruktūra ir sėkmės pavyzdžių. Pirkime nustatytus darbus atliksime nustatytais terminais ir kokybiškai.

Kaip žinote, mokėjimo kortelių pridėjimas programėlėje yra, tačiau kuriam laikui funkcija paprasčiausiai nebuvo naudota. Verslo klientams kortelių pridėjimas apskritai neaktualus dėl siūlomų sprendimų verslui, kurie puikiai veikia. Vykusio pirkimo sąlygose nustatyta, kad privalo būti galimybė pridėti atsiskaitymo kortelę, todėl akivaizdu, kad atsiskaitymo kortele servisas bus vėl įjungtas ir „Autoplius“ programėlė vėl turės mažiausiai tris atsiskaitymo galimybes, neapsiribojant kortele. Galiausiai priminsiu, kad yra numatyta iš esmės atnaujinti programėlės versiją, pasiūlant planuotas funkcijas įvertinus Klientų pastebėjimus bei kartu papildant pirkime nustatytais reikalavimais, visiškai atitikčiai užtikrinti.

UAB "Elektromobiliai" siūlo sprendimus įkrovimo stotelių operatoriams, vadinasi, suteikiame įrangą, kartu įrankius operatoriui dirbti ir savarankiškai nusistatyti bei keisti įkrovimo paslaugos kainas, kai tuo metu vairuotojams – galimybė atsiskaityti už įkrovimą mobiliuoju telefonu. „Autopildyk“ nenustato apšvietimo stulpuose įrengtų stotelių paslaugos kainų. Įkrovimo paslaugų kainas nustato įkrovimo prieigų (įkr. stotelių) valdytojas, šiuo atveju – perkančioji organizacija.


Konkurentė užstojo savivaldybę: ne tas kiekis, kad kaina būtų geresnė

Pasiteiravome nuomonės ir kito rinkos dalyvio – savo įkrovimo stotelių tinklą turinčios ir įrangą gaminančios „Elinta Charge“. Įmonė nedalyvavo konkurse, tačiau žada ateityje sudaryti konkurenciją.

„Mano galva, „Vilniaus apšvietimo“ naujasis vadovas Andrius Deimantas tikrai stengiasi įnešti inovacijas. Tai yra pilotiniai projektai, čia nėra skaičiaus. Jie bandosi vieną sprendimą, bandosi kitą“, – kalbėjo „Elinta Charge“ vadovas Ignas Mikutis.

Jis vertino, kad konkursas įvyko pagal taisykles ir tinkamai, visi galėjo dalyvauti ir siūlyti mažesnes kainas. „Elinta Charge“ yra įrengusi 7 stoteles ant „Vilniaus apšvietimo“ stulpų, tačiau jos įrengtos iš išorės.
 Ignas Mikutis CEO, (Elinta Charge nuotrauka)

„Jie pasibandė ir su mūsų stotelėmis, kurios ant stulpų išorės, tai yra lengvesnis būdas pradėti“, – pažymėjo I. Mikutis.

Jo nuomone, bandytis mažomis partijomis skirtingus sprendimus nėra blogai – ilgainiui evoliucija išryškins geriausią sprendimą Vilniui.

„Yra susitarimai, kad stoteles būtų galima integruoti vienas į kitą, ir panašiai. Tačiau kol kas nupirktas labai mažas skaičius – jie nori pasibandyti, pasižiūrės, kaip veikia. Bent aš taip suprantu. Normalu, keli tiekėjai su skirtingais sprendimais, o jie tuos sprendimus išsibando. Kol kas reikia žiūrėti kaip į pilotinį projektą“, – vertino I. Mikutis.

1134 eurų kaina už stotelę, anot jo, taipogi nėra labai didelė atsižvelgiant į tai, kad užsakymas labai nedidelis, reikia pritaikyti jų stulpams. Tie įkrovikliai, kurie perpus pigiau parduodami parduotuvėje, anot jo, standartizuoti produktai išvažiuojantys iš gamyklos.

„Taip, gal nėra ten kažkoks sprendimas ypatingas, bet reikia turėti omenyje, kad projektas labai nedidelis“, – nenorėjo vertinti konkurentų produkto I. Mikutis. Anot jo, konkursas buvo atviras, ir visi galėjo dalyvauti, bei siūlyti mažesnes kainas.