Advokatas, atstovaujantis mirtinos „Tesla“ avarijos aukoms, ketvirtadienį pradėdamas Kalifornijoje vykstantį teismo procesą apkaltino bendrovės autopiloto vairuotojo pagalbinę sistemą, sakydamas, kad „automobilių bendrovė niekada neturėtų pardavinėti vartotojams eksperimentinių transporto priemonių“.

„Tesla“ autopilotas

Byla iškelta pagal civilinį ieškinį, kuriame teigiama, kad dėl autopiloto sistemos automobilio „Tesla Model 3“ savininkas Micah Lee staiga nuvažiavo nuo greitkelio į rytus nuo Los Andželo, važiuodamas 105 kilometrų per valandą greičiu, kur jo automobilis atsitrenkė į palmę ir užsiliepsnojo.

Per 2019 m. avariją žuvo M. Lee ir buvo sunkiai sužeisti du jo keleiviai, įskaitant aštuonerių metų berniuką, teigiama teismo dokumentuose. Ieškinyje, kurį „Tesla“ pateikė keleiviai, bendrovė kaltinama, kad parduodama automobilį žinojo, jog autopilotas ir kitos saugos sistemos buvo ydingos.

Ieškovų advokatas Jonathanas Michaelsas savo įžanginėje kalboje teismo procese teigė, kad kai 37 metų M. Lee 2019 m. už 6 000 JAV dolerių įsigijo „Tesla“ „pilną savavaldžio vairavimo galimybių paketą“ savo modeliui „Model 3“, sistema buvo „beta“ versijoje, t. y. dar nebuvo parengta išleidimui.

Tesla

J. Michaelsas teigė, kad automobilio vairas greitkelyje atliko staigų 43 laipsnių posūkį, ir pridūrė, kad „per didelės vairo komandos yra žinoma „Tesla“ problema“.

Bendrovė paneigė šiuos teiginius, teigdama, kad jos autopiloto sistema, važiuojant dideliu greičiu, uždeda „apsaugines tvoreles“ vairo kampui, todėl greitkeliuose automobilis gali pasukti vairą tik šiek tiek į kairę arba į dešinę. Ji taip pat gynė sistemos saugumą ir kaltino vairuotoją, kad šis buvo apsvaigęs.

„Ši byla nėra susijusi su autopilotu, – sakė „Tesla“ advokatas Michaelas Carey. „Autopilotas daro kelią saugesnį. Tai geras dalykas“, – teigė jis. „Tai klasikinė žmogiškoji klaida, dėl kurios įvyko avarija“.

Elektromobilių gamintoja taip pat teigia, kad nebuvo aišku, ar avarijos metu autopilotas buvo įjungtas.

Automobilių autopilotas

„Tesla“ bando ir diegia autopiloto ir pažangesnę visiško savarankiško vairavimo sistemą, kurią Elonas Muskas vadina itin svarbia jo bendrovės ateičiai, tačiau kuri sulaukė reguliavimo ir teisinės kontrolės.

Balandį „Tesla“ laimėjo Los Andžele vykusį teismo procesą dėl avarijos, susijusios su jos autopiloto funkcija, kurioje buvo laikomasi strategijos, kad, nepaisant „autopiloto“ pavadinimo, ji informuoja vairuotojus, jog jos technologijai reikalinga žmogaus priežiūra.

Per tą 2019 m. incidentą „Tesla Model S“ rėžėsi į šaligatvio bortelį ir sužeidė vairuotoją. Po nuosprendžio paskelbimo prisiekusieji agentūrai „Reuters“ sakė, kad, jų nuomone, „Tesla“ įspėjo vairuotojus apie savo sistemą ir kad dėl to kaltas vairuotojo išsiblaškymas.

Šią savaitę vykstančiame teismo procese ir kitose bylose dėl mirtino įvykio statymai yra didesni. Ruošdamiesi bylos nagrinėjimui „Tesla“ ir ieškovo advokatai ginčijosi, kokius įrodymus ir argumentus galėtų pateikti kiekviena pusė.

Elonas Muskas

Pavyzdžiui, bendrovė laimėjo bandymą atmesti kai kuriuos viešus E. Musko pareiškimus apie autopilotą. Tačiau avarijos aukų advokatai gali įrodinėti, kad, remiantis teismo dokumentais, alkoholio kiekis M. Lee kraujyje neviršijo leistinos normos.

Manoma, kad teismo procesas truks bent kelias savaites.