Europos Sąjungos Aviacijos saugumo agentūra (EASA) vertina, kad pokytis gali įvykti jau 2027 metais, tačiau kol kas tokia alternatyva kelia saugumo problemų ir kelia didelį stresą pilotams.

„Qantas Airways“ kapitonas Tony Lucas, skraidantis „Airbus SE A330“, kuris yra ir Australijos ir Tarptautinės pilotų asociacijos prezidentas, naujienų agentūrai „Bloomberg“ patikino: vienas pilotas gali būti greitai perkrautas kritinėse situacijose.

„Kai reikalai darosi prasti, jie darosi prasti labai greitai“, – sako T. Lucas. Jis pridūrė, kad sprendimus siūlo ne tie patys žmonės, kurie pilotuoja lėktuvus kiekvieną dieną.

Papildoma problema yra ir ta, kad pradedantiesiems įgulos nariams bus mažiau problemų mokytis iš labiau patyrusių pilotų, kurie skraidys vieni.

Kol kas Europinė institucija EASA atlieka vieno piloto skrydžių saugos rizikos vertinimą, kad išsiaiškintų, kokių taisyklių reikėtų, kad būtų išspręstos tokios problemos kaip nuovargis, būtinos pertraukos.

2021 metais sausį EASA pranešime buvo teigiama, kad reikės pažangių autonominių sistemų, kurios leistų orlaiviui pačiam skristi be piloto, jei kas nors atsitiktų įgulai.

Didėjanti automatizacija, kuri aviacijos pramonėje vyksta jau kelis dešimtmečius, iš vienos pusės, leidžia sumažinti žmonėms tenkančio darbo krūvį. 1950-aisiais pilotų kabinoje būdavo kapitonas, antrasis pilotas, skrydžio inžinierius, navigatorius ir radijo operatorius.

Daugiau nei 40 šalių kreipėsi dėl reguliavimo pokyčių, tarp jų ir Vokietija bei Jungtinė Karalystė. ES keliama sąlyga – kad skrydžių saugumas esant vienam pilotui būtų toks pats, kaip ir skrendant dviem pilotams

„Forbes“ vertina, kad didžiausia kliūtis greičiausiai yra ne tai, ar galima saugiai skristi su vienu pilotu, bet tai, ar skrydžių bendrovių klientai sutiks su šia idėja.