Nauji rėmai gamintojams

Pranešėjas teigė, kad dabar gyvename tokiu metu, kai gatvėse sparčiai daugėja elektromobilių, kurie daug ką keičia. Galbūt patys žmonės šio pokyčio nejaučia taip stipriai, tačiau, anot A. Vasiliausko, tai iš esmės yra vienas ryškiausių pokyčių nuo tų laikų, kai buvo pristatytas „Ford T“ modelis ir pradėta masinė automobilių gamyba.

„Dabar keičiasi tiekimo grandinės, keičiasi degalinių vaidmuo, keičiasi gamybos procesai bei požiūris, kaip turi būti elgiamasi su „atitarnavusiu“ automobiliu. Ir šie pokyčiai nevyksta šiaip sau. It tikrai ne dėl to, kad gamintojai vieną dieną ėmė ir to užsimanė. Jie vyksta dėl valdžios institucijų padiktuotų taisyklių.

Tikriausiai prisimenate „dieselgate“ istoriją, atvejus, kai buvo klastojami taršos duomenys. Po to valdžios institucijos paskelbė, kad to užtenka ir jei patys gamintojai nesusipranta, bus įvesti aiškūs kriterijai, kaip turi būti matuojama tarša, automobilio žalumas ir pan. Tad nuo praeitų metų, kiekvienas gamintojas yra įpareigotas, jog vidutinis jų jau pagamintų automobilių išmetamas anglies dvideginio kiekis būtų ne didesnis, kaip 95 gramai tenkantys vienam kilometrui“, – aiškino A. Vasiliauskas.

Smalsaujantiems, ką tai reiškia, pranešėjas iškart paaiškino, jog tai reiškia, kad suskaičiavus, kiek kiekvienas gamintojas pagamino automobilių, apskaičiuojamas jų išmetamos taršos vidurkis. Jei apskaičiuotas vidurkis būna didesnis nei 95 g. kilometrui – už kiekvieną gramą skiriama 95 eurų bauda, kuri dauginama iš pagamintų automobilių kiekio. Tad jei automobilių gamintojas per metus pagamina 5 mln. automobilių, jam tenkanti baudos suma yra pakankamai didelė ir skausminga.

Vis dėlto, A. Vasiliauskas pabrėžia, kad įdomu tampa tai, jog dėl tokios tvarkos gamintojams labiau apsimoka pagaminti elektromobilius bei juos parduoti kone pusvelčiui nei nepagaminti apskritai. Anot to, tai yra priežastis, kodėl gatvėse matome vis daugiau elektromobilių, o ateityje, dėl didėjančio spaudimo iš valdžios, jų galime pamatyti dar daugiau.