Gaisrą sukėlė įkraunama riedžio baterija


Praėjusią savaitę, vėlų penktadienio vakarą, ugniagesiai gavo pranešimą apie Vilainių seniūnijos Koliupės kaime kilusį gaisrą. Šalia tvekinio degė gyvenamasis namas.

Kaip rašo portalas „Rinkos aikštė“ gaisrą pastebėjo ir apie jį ugniagesiams pranešė užsidegusio namo kaimynai. Po aštuonių minučių nuo kaimynų pranešimo atskubėję pirmieji ugniagesiai atliko žvalgybą.

Patekus į patalpas paaiškėjo, kad atvira liepsna koridoriuje degė įkraunamas riedis. Ugniagesiai sparčiai numalšino liepsnas ir neleido gaisrui išplisti.

Sudegęs riedis

„Gaisro metu apdegė ir aprūko 6 m² koridoriaus patalpa, aprūko namo gyvenamosios patalpos, skilo lauko durų stiklo paketas“, – komentavo Eglė Ruchajienė, Kauno apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstovė.

Gaisrus vis dažniau sukelia ličio jonų baterijos


Tiesa, tokių atvejų tikrai yra ne vienas – prieš tris savaites Gargžduose gaisrą sukėlė įkraunama elektrinio paspirtuko baterija. Gaisro metu taip pat aprūko ir apdegė gyvenamojo namo patalpos.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovas Aurimas Gudžiauskas komentuoja, kad šiemet jau kilo bent šeši gaisrai, kuriuos sukėlė įkraunamos elektrinių paspirtukų, dviračių, riedžių baterijos.

„Gaisrus sukėlė įkraunamos įrenginių ličio jonų baterijos. Tinkamai naudojamos jos yra saugios, tačiau gaisro pavojų kelia tokių baterijų mechaniniai pažeidimai, netinkamas įkrovimo režimas, per daug intensyvus naudojimas“, – teigia A. Gudžiauskas.

Aurimas Gudžiauskas

Anot jo, ličio jonų baterijų gaisrai itin pavojingi – gaisro pradžia primena sprogimą, o liepsnos išplinta labai greitai.

„Šios baterijos dega labai intensyviai ir jas sudėtinga užgesinti, nes dažniausiai jos būna integruotos įrenginio viduje, norint apsaugoti jas nuo išorės poveikio, pavyzdžiui, drėgmės. Tai trukdo efektyviai gesinti gaisrą“, – komentuoja pašnekovas.

Būtina vengti drėgmės, negalima jų palikti krautis per naktį

Energetikos ekspertas Rimantas Zabarauskas antrina, kad ličio jonų baterijų elektrolitai yra lengvai užsidegantys ir kartais pasitaiko, kad jos tampa gaisro priežastimi.

„Dažniausiai gaisrą sukelia baterijos perkaitimas krovimo metu ar laikant aukštoje temperatūroje, nekokybiškų, nepatikimų įkroviklių naudojimas, fizinės deformacijos, trumpas jungimas. Taip pat gali pasitaikyti defektų ar priemaišų baterijų gamybos metu“, – vardija pašnekovas.

Rimantas Zabarauskas

Pasak A. Gudžiausko, turintiems šiuos įrenginius reikėtų juos naudoti atsargiai: būtina vengti drėgmės poveikio, smūgių, kitų mechaninių pažeidimų.

„Labai nerekomenduojame važinėti elektriniais paspirtukais, riedžiais, dviračiais lietaus metu. Taip pat negalima palikti baterijos krautis per naktį. Stipriai kaistanti baterija ir matomas kibirkščiavimas įspėja apie galimą užsidegimą“, – perspėja PAGD atstovas.

Ugniagesių patarimai elektrinių paspirtukų, riedžių, dviračių savininkams:

  • Pirkite tik sertifikuotus riedžius iš oficialių pardavėjų;
  • prieš naudodami įrenginį, atidžiai perskaitykite gamintojo instrukciją;
  • prieš įkraudami įrenginį, patikrinkite, ar nepažeisti laidai, pats įrenginys ar elektros šakutės lizdas;
  • naudokite tik tam įrenginiui skirtą įkroviklį, išimkite jį iš pakuotės, pastatykite ant nedegaus pagrindo;
  • įkraunamo įrenginio niekada neuždenkite kitais daiktais, nepalikite be priežiūros, nekraukite jo per naktį;
  • draudžiama įrenginio įkrovimo darbus patikėti mažiamečiams vaikams;
  • transportuojant įrenginį ir jo įkroviklį, saugokite, kad nesusilankstytų laidai.