Rinkoje buvo laukiama, kad „Tesla“ galėtų pasiūlyti mažą prieinamą elektromobilį, tačiau pristatyme investuotojams trečiadienį vadovas E. Muskas tekalbėjo apie planus, kaip ateityje gamybos išlaidos bus sumažintos perpus, rašo „The Guardian“. Po pristatymo „Tesla“ akcijų kaina krito 5 procentais.

Pristatyme E. Muskas aptarė viską: nuo tvarios energetikos ateities planų, iki būsimų inovacijų, valdant „Tesla“ gamybą ir aptarnavimą. Įmonės pasulinis gamybos vadovas Tomas Zhu scenoje kalbėjo, kad dabartinis „Tesla“ gamybos pajėgumas yra 2 milijonai transporto priemonių per metus.

„Tesla“ patiria didelį konkurencinį sprendimą, todėl investuotojai laukė pranešimo apie pigesnį ir mažesnį elektromobilį, kuris praplėstų prekės ženklo patrauklumą ir padėtų kovoti su kitomis kompanijomis. Tačiau „Tesla“ vadovai nepateikė jokių detalių apie galimas naujas transporto priemones, taip pat nesidalijo ir finansiniais tikslais šiems metams.

„Tesla“ finansų vadovas Zachas Kirkhornas skaičiavo, kad reikės investuoti šešis kartus daugiau nei iki šiol, kad „Tesla“ gamybos apimtį praplėstų iki 20 mln. transporto priemonių per metus, tai yra, dešimt kartų daugiau nei šiuo metu. Investicijų sąskaita gali siekti 175 milijardus dolerių.

Masinės rinkos užkariavimas „Teslai“ yra kritinis tikslas, jei ji nori iki 2030 metų 15 kartų padidinti elektromobilių pristatymus, ir pasiekti 20 mln. elektromobilių kartelę.
E. Muskas

Šiuo metu „Tesla“ siūlo tik keturis modelius, ir visų jų kainos priskirtos brangesniam rinkos segmentui. Įmonės vadovai pažadėjo, kad „Cybertruck“ pikapas pasirodys šiais metais, rašo „The Guardian“.

E. Muskas pats vertino, kad „Teslai“ reikėtų turėti 10 modelių, kad pasiektų 20 mln. elektromobilių metinius pardavimus, maždaug po 2 mln. kiekvienam modeliui. Palyginimui, Japonijos „Toyota“ per metus pasaulyje parduoda milijoną „Corolla“ automobilių.

„Tesla“ šiuo metu tapusi vertingiausia automobilių įmone pasaulyje, nepaisant įvairių trikdžių, susijusių su pandemija ir tiekimo grandinėmis, ji sparčiai didino elektromobilių gamybą ir pristatymus. Tačiau dėl patiriamo konkurencinio spaudimo ir silpnų pardavimų „Teslai“ pastaruoju metu teko mažinti kainas.

Iš E. Musko prezentacijos pasišaipė technologijų portalas gizmodo.com, pavadinęs ją chaotiška, nuobodžia ir painia betvarke. Verslininko planas pavadintas „Master Plan 3“.

Palyginimui, 2017 m. pristatydamas antrajį „Master“ planą E. Muskas žadėjo elektrifikuotą didelio tankumo miesto transportą, visiškai autonominių „Tesla“ robotinių teksi parką. Nei viena vizija per penkerius metus pernelyg nepasistūmėjo prie realybės.

„Panašu, kad kompanija atsitraukė nuo ankstesnės praktikos dalyti pažadus, kurių nesilaiko – dabar iš esmės nepasakyta jokių pažadų“, – vertino gizmodo.com.

Vis tik E. Muskas kalbėjo apie 5 dalių planą, kaip planetai pereiti prie tvarios energetikos: elektrifikuoti tinklą, elektromobiliai, šilumos siurbliai, žaliasis vandenilis ir elektriniai laivai bei lėktuvai. Tik kiekvienas aspektas paliestas miglotai, pasvarstant galimą „Tesla“ indėlį.

Dalis investuotojų vis tik liko patenkinti.

„Tai ateina. Jie viską išdėstė – 50 procentų pigesnė gamyba. Tai reikštų 25-30 tūkst. dolerių elektromobilio kainą“, – tviteryje dalinosi didelis „Tesla“ investuotojas Rossas Gerberis.

Įperkamų elektromobilių svajonė sulaukia didelio susidomėjimo. 2020 metais E. Muskas pristatė planus gamintis baterijas patiems, ir taip pasiekti galimybę gaminti 25 tūkst. dolerių kainuojančius elektromobilius dar 2023 m. Tačiau planas gaminti vadinamąsias 4680 baterijas įstrigęs. Dabar „Tesla“ vadovai teigė, kad šiemet planuojama pradėti baterijų medžiagų gamybą, ličio perdirbimą ir katodų gamybą Teksase. Daugiau detalių apie 4680 baterijas nepateikta.

Dalį investuotojų neramina, kad E. Muskas pastaruoju metu per daug laiko leidžia naujausiam savo pirkiniui – „Twitter“ socialiniam tinklui.