Po to, kai Lietuva ir visa Europa užvėrė Rusijai savo oro erdvę, regione pranešama apie bandymus trikdyti GPS navigacijos sistemas.

„Oro navigacijos“ Ryšių navigacijos ir stebėjimo tarnyba pranešimus gavo ne sykį – šių metų kovo 5, 6 bei 12, 13 dienomis.

Įvairiose Lietuvos oro erdvės vietose buvę orlaiviai skundėsi, jog nestabiliai veikia palydovinės navigacijos sistema GPS arba išvis nėra galimybės naudotis jos signalais.

Tokių pranešimų vien kovo 5–6 dienomis vien fiksuota daugiau nei 20, o kovo 12–13 dienomis fiksuota daugiau nei 30, LOGIN.LT informavo „Oro navigacija“. Po to, iki balandžio 5 dienos trikdžių nebebuvo fiksuota.

Orlaiviai naudojasi GPS sistemomis savo pozicijai erdvėje nustatyti, tačiau „Oro navigacijos“ Techninės veiklos departamento vadovas Mindaugas Rudokas patikina, kad trikdžiai skrydžių saugumui Lietuvos oro erdvėje pavojaus nesukėlė.

„Orlaiviai turi galimybę skristi naudodami kitas navigacines priemones, pavyzdžiui, antžemines navigacijos sistemas, įrengtas Lietuvos teritorijoje. Kai buvo fiksuojami GPS trikdžiai, šios sistemos veikė be sutrikimų“, – sako jis.

Tačiau įprasta veikla vis tiek trikdoma – Lietuvos aviakompanija „Transaviabaltika“ pranešė, kad buvo priversta atšaukti 18 skrydžių tarp Helsinkio ir Savonlinos rytinėje Suomijoje, nes dėl GPS sutrikimų orlaiviai neturėjo galimybės nusileisti – Savonlinos oro uostas neturi alternatyvios navigacijos įrangos, pvz., ILS.