„Tiktokerė“ saulės kaitroje užstrigo savo „Tesla Model 3“ automobilyje ir negalėjo ištrūkti 40 minučių, kol buvo diegiamas programinės įrangos atnaujinimas. Nuo praėjusio šeštadienio šio incidento vaizdo įrašas buvo peržiūrėtas daugiau nei 10,7 mln. kartų, rašo qz.com.

Pasak „Tesla“ savininko vadovo, „transporto priemonės funkcijos, įskaitant kai kurias saugos sistemas ir durų ar langų atidarymą arba uždarymą, gali būti apribotos arba išjungtos, kai atliekamas sistemos atnaujinimas, arba jūs galite sugadinti transporto priemonę“.

Brianna Janel nusprendė atsižvelgti į „Tesla“ įspėjimą ir nebandė atidaryti durų ar langų diegimo proceso metu, bijodama sugadinti savo transporto priemonę, tačiau tai atrodo labai pavojingas „Tesla“ neapsižiūrėjimas.


„Tesla Model 3“ ir „Model Y“ durelių mechanizmai yra valdomi elektra ir įprastomis aplinkybėmis atidaromi iš vidaus, naudojant paprastą mygtuką durelėms atrakinti. Jei automobilyje nėra elektros energijos, šiuose modeliuose yra pagalbinės rankinės trosų atlaisvinimo svirtys, taip pat esančios ant durų skydelio, tačiau „Tesla“ įspėja nenaudoti rankinio mechanizmo, nurodydama, kad jį reikėtų naudoti tik tada, kai automobilyje nėra elektros energijos. B. Janel sakė žinojusi apie šią galimybę, tačiau nenorėjo rizikuoti sugadinti savo automobilio ir buvo įsitikinusi, kad gali ištverti karštį.

Priešingai nei „Tesla“, automobilių gamintoja „Lucid Motors“ reikalauja, kad prieš pradedant sistemos diegimo procesą visi keleiviai išliptų iš automobilio, o „Lucid Air“ savininko vadove nurodoma, kad atnaujinimo metu savininkai negalės užrakinti ar atrakinti durelių. Savininkui nusprendus įdiegti atnaujinimą, „Lucid Air“ pradės dviejų minučių atgalinį skaičiavimą, kad savininkas turėtų pakankamai laiko išlipti iš automobilio iki atnaujinimo pradžios.

„Tesla“ savininko vadove teigiama, kad automobilis nepradės programinės įrangos atnaujinimo, jei bus įjungti tam tikri režimai, tačiau jame nereikalaujama, kad transporto priemonės keleiviai išliptų iš automobilio prieš prasidedant diegimo procesui.


Be to, „Tesla“ rekomenduoja savininkams kuo greičiau įdiegti programinės įrangos naujinius, todėl kai kurie savininkai gali jaustis įpareigoti inicijuoti naujinį net ir esant pavojingai aplinkai, pavyzdžiui, kaitrai arba šalčiui.

B. Janel sakė, kad jos automobilyje buvo apskaičiuota, jog diegimas užtruks tik 24 minutes, tačiau iš tikrųjų jis užtruko 40 minučių – tiek laiko užteko, kad jos automobilio salone temperatūra pasiektų 45 laipsnius. Tolesniame vaizdo įraše teigiama, kad ji bijojo sugadinti savo automobilį išlipdama iš jo programinės įrangos diegimo metu. Ji sakė, kad „Tesla“ automobilį turi jau šešerius metus, ir, nepaisant šios patirties, savo automobiliu naudosis dar daug metų.

Vis dėlto, anot jos, „Tesla“ turi reikalauti, kad prieš pradedant diegti programinę įrangą visi keleiviai išliptų iš automobilio, arba bent jau pakeisti formuluotę, kad būtų išvengta tokių incidentų, ypač artėjant vasarai, kai temperatūra pasaulyje vis dažniau pagerina rekordus.