„Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius surinko ryškiausius praėjusių metų „Facebook“ nutikimus, kurie pritraukė daugiausiai visuomenės dėmesio visame pasaulyje.

Iš „Facebook“ į „Meta“

Generalinis direktorius M. Zuckerbergas pernai visuomenei pristatė naują įmonės „Facebook“ pavadinimą – „Meta“, kuris platformas ir technologijas sujungė į vieną naują prekių ženklą. Pavadinimas pasirinktas ne atsitiktinai – bendrovė siekė pabrėžti susitelkimą į „meta“ visatos kūrimą ir parodyti, kad technologijų milžinė siekia būti žinoma ne tik dėl socialinių tinklų.

Nuo šiol įmonė vadinasi „Meta“, tačiau „Facebook“ platformos pavadinimas išliko nepakitęs. Dabar bendrovė daugiausiai dėmesio skiria „meta“ verslo vystymui. Žadama, kad ši visata bus paralelinį gyvenimą atspindinti virtualios realybės erdvė, kuri leis patirti įvairius pojūčius, susitikti su šeimos nariais, dirbti darbus, žaisti žaidimus ir dalintis įtraukiančia patirtimi su kitais žmonėmis virtualiu būdu.

Kūrėjai aiškina, kad „meta“ visata bus 3D pasaulis, po kurį galėsite „vaikščioti“ užsidėję specialią įrangą – virtualios realybės akinius ir ausines. Čia vartotojai kurs savo asmeninius avatarus, kuriais galės bendrauti, žaisti ar net apsipirkti virtualioje erdvėje.

Vienas didžiausių veiklos sutrikimų istorijoje

2021 m. spalio 4 dieną vartotojai apie 7 valandas negalėjo naudotis ne tik „Facebook“, bet ir jo grupei priklausančiomis platformomis, kaip „Facebook Messenger“, „WhatsApp“ ir „Instagram“.

The New York Times“ pranešė, kad problema tikriausiai kilo dėl netinkamos „Facebook“ serverių konfigūracijos, kuri neleido naudotojams prisijungti prie jo valdomų svetainių. Problema dar labiau paaštrėjo, kai vartotojai nuolat bandė prisijungti iš naujo, taip sukeldami papildomą duomenų srauto „cunamį“. Klaidingai atlikta konfigūracija paveikė ir pačios įmonės vidinius įrankius bei sistemas, dėl šios priežasties problemos nebuvo galima greitai išspręsti.

Dėl vieno didžiausių programėlių veiklos sutrikimų vartotojai negalėjo susisiekti su artimaisiais, o mažieji verslai neturėjo galimybių bendrauti su klientais, tad susidūrė su nuostoliais. Verslo svetainės „Fortune“ duomenimis, kritus akcijų vertei, „Facebook“ įkūrėjui Markui Zuckerbergui šis sutrikimas kainavo apie 6 mlrd. dolerių.

Informacijos nutekėjimas

Praėjusiais metais JAV žiniasklaidoje buvo paviešinti vidiniai socialinio tinklo „Facebook“ tyrimai dėl bendrovės platformų daromos neigiamos įtakos psichologinei naudotojų būklei. Kiek vėliau atskleista ir šią informaciją žiniasklaidai nutekinusio žmogaus tapatybė.

Tai – 37-erių buvusi „Facebook“ darbuotoja, duomenų mokslininkė Frances Haugen. Ji dalyvavo įvairiose laidose kaltindama buvusį darbdavį prioritetą teikiant pelnui, o ne žmonių sveikatai ir visuomenės interesams. Skandalas paskatino Jungtines Amerikos Valstijas stiprinti šio sektoriaus priežiūrą.

Technologijų pažanga ir inovacijos

Nepaisant patirtų iššūkių, 2021-aisiais „Facebook“ pasiūlė naujovių savo vartotojams ir suteikė daugiau matomumo mažiesiems verslams. Pernai „Facebook“ vartotojams pristatė galimybę klausytis ir prisijungti prie tiesioginių tinklalaidžių – „Live Audio Rooms“.

2021 m. įmonė pradėjo diegti „Facebook Pay“ funkciją, kuri leis siųsti ir gauti pinigus naudojant naują mokėjimo sistemą. Paprastesnius ir greitesnius mokėjimus bus galima atlikti dalinantis nuorodomis bei QR kodais. Pernai sugriežtintas ir apribotas duomenų rinkimas platformoje bei grupių naudojimo taisyklės.

Daug naujovių laukia ir 2022 m. metais – „Facebook“ planuoja investuoti 1 mlrd. JAV dolerių į programas, kurios suteiks kūrėjams naujų būdų užsidirbti pinigų už platformose skelbiamą turinį. Siekiama plėsti ir virtualios realybės galimybes – „Facebook Horizon Workrooms for Oculus“ leis kolegoms lengviau dirbti kartu virtualios realybės pasaulyje.