VW prekės ženklo vadovas Thomas Schaferis įžvelgia, kad tradiciniai automobiliai netrukus patirs papildomą smūgį – vartotojai ims nusigręžti dėl augančių kainų, kurios bus susijusios su planuojamu „Euro 7“ standartu, rašo Vokietijos portalas heise.de.

Numatomas sąnaudų didėjimas gali reikšti, kad esamas „VW Golf 8“ modelis bus paskutinis, kuris turi vidaus degimo variklį – išlieka atviras klausimas, ar išriedės devintasis modelis.

T. Schaferis skaičiuoja, kad vidutinė automobilio su vidaus degimo varikliu kaina turės išaugti 3-5 tūkst. eurų, ir tai reiškia, kad patys pigiausi automobiliai nebegalės kainuoti 10 tūkst. eurų – pradinės automobilių kainos taps gerokai aukštesnės. Tokie automobiliai taps nebekonkurencingi. Pvz., „Polo“ modelis kainuotų tiek pat, kiek dabar kainuoja aukštesnio segmento „Golf“.

Įmonės atstovas akcentavo, kad VW orientuojasi į pigesnio segmento elektromobilių pasiūlą.

Pirmiausia, 2025 metais, kuomet turėtų įsigalioti „Euro 7“ standartas, VW ketina pasiūlyti keturis naujus elektromobilius, kurių kaina, siekiama, būtų mažesnė nei 25 tūkst. eurų.

T. Schaferis mini, kad 350-400 kilometrų nuvažiuojamas atstumas yra tas psichologinis pardavimų barjeras, kurio sumažinti nebegalima.

Tuo metu elektromobilių paklausa išlieka didelė. VW nesugeba pagaminti tiek e-UP modelių, kiek galėtų parduoti, nepaisant mažo nuvažiuojamo atstumo ir kitų kompromisų, kurie atlikti, siekiant kiek įmanoma sumažinti elektromobilio kainą.

Automobilių ekspertai nuogąstauja, kad kainų augimas vartotojus gali pastūmėti į naudotų automobilių rinką – naujų modelių jie gali nebeįpirkti. Pvz., jau dabar Prancūzijoje vidutinis vieno automobilio amžius yra 12 metų, vertina „L‘Automobile“ portalas.

„Euro 7“ dar griežčiau apibrėš, kiek ir kokių išmetamųjų dujų gali išmesti automobilis. ES dar tik ruošia šio standarto rėmus, tačiau jau žinoma, kad jis apims ne tik dujas, bet ir stabdžių kaladėlių išmetamas dulkes. Standartas bus taikomas visoms benzininėms ir dyzelinėms transporto priemonėms.

Šiuo metu galiojantis „Euro 6“ standartas taikomas jau daugiau nei dešimtmetį, nuo 2007-ųjų, ir šiuo metu pilnai nebeišnaudoja technologinių galimybių mažinti emisijas. Griežtesnius standartus netrukus ketina diegti ir JAV bei Kinija.