„Vis daugiau žmonių renkasi laisvę naršyti, bendrauti ar dirbti iš ten, kur jie patys nori. Iš ataskaitų matome, kad mobilaus namų interneto vartotojų skaičius jau lenkia fiksuoto interneto naudotojų kiekį, ir vis dar sparčiai auga. Pastebime ir tendenciją, kad klientai apskritai linkę vis dažniau kaip pagrindinį įrenginį naudoti telefoną ir jame esančius mobiliuosius duomenis, tad šiuo įrenginiu jau ne tik bendrauja, bet ir dirba, apsipirkinėja, pramogauja. Tai taip pat lemia ir tokį ženklų mobiliųjų duomenų sunaudojimo augimą“, – sako P. Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.

RRT ataskaitos duomenimis, įvyko svarbus pasikeitimas – mobilaus interneto namams vartotojų skaičius per metus paaugo 11 proc. (iš viso 848 tūkst. vartotojų) ir savo augimu gerokai pranoko fiksuotojo interneto klientų skaičiaus didėjimą. Šis rodiklis per metus paaugo vos 0,8 proc. ir pasiekė 809,2 tūkst. abonentų. Tuo tarpu, palyginimui, mobiliuoju internetu telefonuose besinaudojančiųjų bendras skaičius jau siekia 2,56 mln.

Didelis interneto poreikis yra padiktuotas gyvenimo ir laisvalaikio įpročių pokyčių. Vieną namų ūkį Lietuvoje vidutiniškai sudaro apie 2,1 gyventojo. Naujausiais Statistikos departamento duomenimis, 2021-aisiais, namuose asmeninį kompiuterį turėjo net 81 proc. namų ūkių Lietuvoje. Taip pat asmenys aktyviai naudojasi ir išmaniaisiais telefonais, vaizdo turinio platformomis ir kt.

Per praėjusius metus Lietuvoje augo ir išnaršomų duomenų skaičius – bendrai rinkoje jis augo 21,3 proc. ir pasiekė 1 116,6 PB. 2022-aisiais m. daugiausiai duomenų išnaršė „Tele2“ klientai – 403 tūkst. TB, iš jų 111,2 tūkst. TB vien ketvirtąjį metų ketvirtį. Per visus praėjusius metus duomenų sunaudojimas „Tele2“ tinkle augo net 26,16 proc.

Nors ketvirtąjį 2022 m. ketvirtį lyginant su trečiuoju, balso skambučių Lietuvos teritorijoje „Tele2“ tinkle skaičius augo 3,1 proc., bendra tendencija rodo, kad užbaigtų skambučių kiekis krenta – per metus jų kiekis sumažėjo -4,8 proc. Lygiai taip pat krito ir išsiųstų SMS – 2022-aisiais m. jų skaičius sumažėjo -22 proc.

Besikeičiantys įpročiai atsispindi skambučių užsienyje statistikoje – per metus jų kiekis krito -8,2 proc. Tai reiškia, kad skambindami savo artimiesiems į užsienį lietuviai dažniau bendrauja naudodamiesi interneto ryšiu.

Remiantis RRT duomenimis, reikšmingai mažiau (28,8 proc.) lietuviai naudojosi trumpaisiais paslaugų numeriais. Galima daryti prielaidą, kad pagalbos lietuviai rečiau ieško skambindami, o dažniau – oficialiose svetainės ar įmonių socialiniuose tinkluose. Tą atspindi ir „Tele2“ patirtis – klientai itin daug užklausų pateikia per pokalbių robotus (angl. „Chat Bot“).