Kol kas visi Lietuvoje besikuriantys restoranai-vaiduokliai – tai sėkmingai veikiančių tradicinių restoranų projektai. Dažniausiai tokiu būdu verslininkai atskiria meniu, pastebėję konkretaus patiekalo ar kelių potencialą, rašoma pranešime spaudai.

„Nusprendėme kurti naują prekės ženklą virtualiai virtuvei tam, kad pasiektume ir pritrauktume naujų klientų. Taip pat skiriasi ir mūsų meniu, taikome į truputį kitą vartotojų segmentą, todėl natūraliai norėjosi atskirti dvi restoranų koncepcijas“, – sako beveik dešimtmetį savo maitinimo verslą kuriantis Darius Bakanavičius, neseniai startavęs su virtualiu „Love Pizza“ prekės ženklu.

Pasak jo, skambiai pakrikštytas restoranas-vaiduoklis nėra jau toks kardinalus pokytis: dėl pandeminių suvaržymų didelė dalis maitinimo rinkos jau persikėlusi į virtualų pasaulį, aktyviai bendradarbiauja su maisto pristatymo platformomis, nes tai galimybė auginti klientų ratą žymiai sparčiau ir šiek tiek kompensuoti praradimus.

Vietoje pokalbio su klientu – statistinė apžvalga


Išsižadėti fizinio kontakto su klientu verslininkams nėra taip baisu – jie įsitikinę, kad virtualus restoranas sugebės ne ką prasčiau atitikti kliento, laukiančio namuose, lūkesčius.

„Tamsioji“ virtuvė

„Tai, kad nematome savo kliento, yra ir pliusas, ir minusas. Viena vertus, dirbti lengviau, nes galime 100 procentų susikoncentruoti į gamybą, atkrenta aptarnavimas ir kiti, su tuo susiję procesai. Kita vertus, sunkiau kurti tiesioginį ryšį, sunkiau greitai ištaisyti klaidas, jeigu tokių būna“, – atvirauja D. Bakanavičius, čia pat pateikdamas ir naują skaitmeninę restoranų kasdienybę. Pasak jo, platformos turi pakankamai gerai išvystytą sąsają (angl. interface), kurioje klientas vertina patiekalus ir bendrą užsakymo patirtį. Visa ši informacija susisteminama ir pateikiama kaip mūsų restorano statistika.

„Pagal ją sprendžiame apie savo populiarumą, mėgstamiausius patiekalus, pasiteisinusias akcijas. Matome ir grįžtančius vartotojus, visada žinome, kiek pritraukėme naujų. Duomenis vėliau naudojame ir kurdami naujus patiekalus, koreguodami kainas, gaminimo laiką“ – pasakoja D. Bakanavičius.

Jam antrina ir prieš penkerius metus savo restoranų verslą pradėjusi Rasa Žemaitienė. Jos teigimu, kuriant naują virtualų prekės ženklą apie būsimą vartotoją nemažai žinota iš fizinių restoranų duomenų.

Virtualus meniu – iš kelių restoranų „topų“


Kelis skirtingų Azijos virtuvių restoranus valdanti R. Žemaitienė pasakoja su komanda nuėjusi šiek tiek kitu keliu – naujasis restoranas-vaiduoklis turėtų apjungti mėgstamiausius patiekalus iš kelių jau egzistuojančių restoranų meniu ir pasiūlyti vakarienę išsiskyrus pageidavimams šeimoje ar draugų kompanijoje.

„Visus patiekalus pavadinome skirtingų Azijos miestų pavadinimais. Nors pradžioje vyravo kinų virtuvės patiekalai, vėliau atsirado nemažai tailandiečių ir japonų virtuvės patiekalų, tačiau apskritai meniu yra nuolat pildomas – pagal sezoniškumą ir klientų užsakymų duomenis“, – pasakoja restorano-vaiduoklio „Azijos miestai“ įkūrėja.

„Tamsioji“ virtuvė

Verslininkams vardinant sutaupomus kaštus darosi akivaizdu, kad per ateinančius metus virtualių restoranų skaičius augs kartais, o gal net dešimtimis kartų. Maisto pristatymo platformos, buvusios vienu iš restoranų-vaiduoklių atsiradimo faktorių, šiandien jau atlieka naujam segmentui reikalingus pokyčius.

„Kiekvieną mėnesį vien mūsų platformoje skaičiuojame bent po kelis naujus virtualius prekės ženklus ir tikėtina, kad toks tempas išsilaikys. Ilgesniu laikotarpiu, paaštrėjus konkurencijai, turėtų sužibėti pirmosios šio segmento žvaigždės ir keistis vidiniai restoranų darbo procesai“, – prognozuoja Justinas Bambalas, „Bolt Food“ vadovas Lietuvoje. Pasak jo, norima paskatinti šių restoranų plėtrą, todėl praėjusį mėnesį įdiegta galimybė vienam platformos partneriui turėti kelias paskyras viename įrenginyje. Tokiu būdu, naujam virtualiam restoranui nereikia naudoti atskiros planšetės užsakymų priėmimui.

D. Bakanavičiaus teigimu, iki šiol planšetės ir kita įranga sudarė vienus pagrindinių kaštų investuojant į būsimą restoraną-vaiduoklį, dabar – tai patogi virtuvė, kokybiškos patiekalų nuotraukos, restorano matomumas internete. Jis akcentuoja, kad mažos investicijos anaiptol nereiškia lengvo pelno.

Justinas Bambalas

„Pirma, sunkiausia užduotis naujam nežinomam pavadinimui yra pralaužti ledus ir laimėti vartotojo pasitikėjimo avansą pirmam užsakymui. Spręsti šią užduotį naujiems restoranams padedame ir mes. Antra, bet kuris su maisto pristatymu dirbantis restoranas patvirtins, kad vartotojas, laukiantis namuose – net reiklesnis už valgantį restorane. Nepateisinus lūkesčių pirmuoju užsakymu, antrojo šanso tikėtis sunku, nes vartotojų laukia dar kelios dešimtys neišbandytų prekės ženklų“, – reziumuoja J. Bambalas.