Pristatykite nežinantiems, kas yra „Citi“?

Tai yra svarbiausias tarpvalstybinių poreikių turinčių institucijų bankininkystės partneris, pasaulinis turto valdymo lyderis ir vertinamas asmeninis bankas savo gimtojoje JAV rinkoje. „Citi“ vykdo verslą beveik 160 šalių ir jurisdikcijų, teikdamas korporacijoms, vyriausybėms, investuotojams, institucijoms ir asmenims platų finansinių produktų ir paslaugų spektrą.

„Citi Commercial Bank“? Kokios yra specializacijos?

„Citi Commercial Bank“ teikia pasaulinius bankininkystės sprendimus vidutinio dydžio įmonėms, kurios nori sparčiai augti ir plėstis tarptautiniu mastu. Tai darome teikdami viską, ką „Citi“ gali pasiūlyti, nesvarbu, ar tai būtų likvidumo valdymas, valiutos keitimas, kapitalo rinkos ar skolinimo sprendimai, pavyzdžiui, toms vidutinio dydžio įmonėms, kurios yra pasaulinės arba nori pasiekti tarptautinę plėtrą su banku, kuris gali jiems padėti šiame procese.

Mūsų tikslas – padėti savo klientams augti ir sėkmingai dirbti, tai darome teikdami jiems bankininkystės sprendimus, kurie geriausiai atitinka jų poreikius ir strateginius tikslus. Tai pasiekiame teikdami pagal pramonės šaką suderintą klientų aprėptį su bankininkais, kurie
specializuojasi konkrečiose pramonės šakose, pvz., skaitmeninėse, technologijų ir ryšių įmonėse, taip pat investuodami į savo skaitmeninę patirtį ir paprastesnę bankininkystę klientams, turintiems sudėtingų poreikių.

Piotr Tyminski, nuotr. iš asmeninio archyvo

Kokią situaciją šiandien stebite bankininkystėje, kas aktualu?

Kalbant apie dabartinę aplinką, daug makroekonominių spaudimų formuoja, kaip vidutinio dydžio įmonės tvarko savo finansus ir iždo operacijų poreikius. Pasaulinis infliacijos lygis, taip pat neaiškios ekonomikos augimo perspektyvos kartu su rinkos nepastovumu tebėra pagrindinis vidutinio dydžio įmonių verslo lyderių iššūkis. Ypač skaitmeninių, technologijų ir komunikacijų įmonėms didesnis iššūkis yra finansavimo dinamika. Paaiškėjo, kad kapitalo didinimas yra pagrindinis pramonės įmonių prioritetas, nes palūkanų normos ir makroekonominės sąlygos sumažino jų vertinimus. Tuo pačiu metu viešosios rinkos ir toliau yra išjudintos, o rizikos kapitalo įmonių galimybės pasitraukti iš investicijų tampa vis menkesnės. Siekdamos kontroliuoti išlaidas, taip pat matome, kad įmonės mažina augimo iniciatyvas, sulėtina žmonių samdymą ir mažina išlaidas tokiose srityse kaip rinkodara.

Naujausioje ataskaitoje apie sandorių sudarymo tendencijas, daugiausia dėmesio skiriant dirbtiniam intelektui (DI), matėme, kad „viešosiose rinkose dirbtinis intelektas lėmė visų laikų aukštumas daugelyje indeksų ir akcijų privačiose rinkose ir visų pirma rizikos srityje, nors ekonomikos ir rinkos nepastovumas ir toliau neigiamai veikia sandorių sudarymo lygį ir pasitikėjimą, dirbtinis intelektas tapo labai svarbus“.

Taip pat matome, kad vienas iš didesnių iššūkių, su kuriuo susiduria mūsų klientai, yra sudėtingi bankiniai santykiai, dėl kurių gali atsirasti didelis veiklos neefektyvumas ir likvidumo problemos. Matome, kad kai kurie klientai, kurie bendradarbiauja su 10, 20 ar net 30 bankų įvairiose geografinėse vietovėse, patiria didelius iššūkius, todėl daro klaidas ir reikalauja didžiulio žmogiškojo kapitalo paskirstymo, kad galėtų viską stebėti.

„Citi Commercial Bank“ gali padėti vienai įmonei 95 skirtingose šalyse, jei ji to pageidauja – tai yra pagrindinė mūsų pasiūlymo dalis. Daugelis bankų negali patenkinti visų jūsų bankininkystės
poreikių naudojant vieną platformą, kai sąnaudų mažinimas ir automatizavimas yra daugelio technologijų pavadinimų darbotvarkėje bei strategijoje. Mūsų vertės pasiūlymas tuo išsiskiria.

Vis dažniau pastebime, kad komercinės bankininkystės klientai visame pasaulyje ieško skaitmeninės bankininkystės sprendimų ir operacijų lengvumo, turėdami aiškią savo bankinių santykių viziją. Štai kodėl sukūrėme „Citi“ platformas, kurios klientams suteikia konsoliduotą požiūrį į savo finansus ir sprendimus, kurie susieja jų iždo ir skolinimosi poreikius visame pasaulyje.

Galiausiai, kai kurios kitos aktualesnės problemos, kurios kyla mūsų skaitmeninių, technologijų ir ryšių klientams, yra dirbtinio intelekto augimas, mašininis mokymasis ir naujų taisyklių, susijusių su technologijų ir inovacijų diegimu verslui, įvedimas. Šios tendencijos skatina klientus svarstyti, kaip geriausiai optimizuoti savo veiklą ir finansus, kad paskatintų savo verslo keliones.

Galbūt atlikote kokių nors įdomių tyrimų paskutiniu metu?

2023 m. rugsėjo mėnesį paskelbėme šiandieninę situaciją pasauliniu mastu nusakančius daryto tyrimo rezultatus. Iš maždaug 500 apklausoje dalyvavusių respondentų visame pasaulyje dauguma infliaciją ir rinkos nepastovumą įvertino kaip du pagrindinius veiksnius, keliančius iššūkių jų verslo gerovei, o po to ir rinkos nepastovumą įvertino kaip du pagrindinius veiksnius, keliančius iššūkių jų verslo gerovei, o po to – reguliavimo aplinkai ir prekybai.

Kadangi infliacija yra labiausiai grėsmingas veiksnys respondentų verslui, 72 proc. apklaustųjų sutiko, kad sąnaudų valdymas arba išlaidų mažinimas yra didžiausias iššūkis verslo sėkmei, su kuriuo šiandien susiduria. Pažymėtina, kad 52 proc. respondentų teigė manantys, kad tiekimo grandinės problemos pagerėjo per pastaruosius 12 mėnesių; 36 proc. respondentų mano, kad šios problemos išliko nepakitusios, ir tik 13 proc. teigė manantys, kad jos pablogėjo.

55 proc. respondentų teigia, kad iki 2050 m. bus neutralūs anglies dioksido kiekiui, o sveikatos priežiūros įmonės pirmauja. Tačiau tik 37 proc. respondentų teigė, kad grynasis nulis ir (arba) ESG apskritai yra pagrindinis jų įmonės dėmesys.

52 proc. apklaustųjų teigia, kad jų organizacija kitais metais svarsto galimybę plėstis tarptautiniu mastu, o 27 proc. teigia, kad ketina plėstis į Azijos ir Ramiojo vandenyno rinkas.

27 proc. respondentų teigia, kad yra šiek tiek nepatenkinti arba labai nepatenkinti pažanga, kurią padarė siekdami savo finansinių tikslų 2023 m.

Lietuvoje turime nemažai sukčių, kurie naudojasi bankų pavadinimais ir daro nusikalstamas veikas. Ar jūs susiduriate ir kaip susitvarkote?

Skaitmeninėms technologijoms ir toliau keičiant mus supantį pasaulį, sukčiai tampa drąsesni, kūrybiškesni ir vis sudėtingesni. „Citi“ suprantame iššūkius, su kuriais susiduria mūsų klientai, ir sutelkiame dėmesį į dalijimąsi žiniomis ir geriausia praktika, kad padėtume jiems apsaugoti savo verslą. Daug dėmesio skiriame administratoriaus kredencialų ribojimui, kelių veiksnių autentifikavimui, tinklų segmentavimo užtikrinimui ir informacijos apie interneto grėsmes visoje organizacijoje dalijimuisi. „Citi“ turi tyrėjų komandą, kuri dirba visą parą ir koordinuoja veiklą su komandomis visame pasaulyje, atsižvelgiant į visuotinį kibernetinių nusikaltimų pobūdį, kad nustatytų ir pašalintų kibernetines grėsmes bankui ir klientams.

„Citi“ daug investuoja į daugybę naujų technologijų, kurdama daugybę kibernetinio saugumo sprendimų, kuriuose naudojamas dirbtinis intelektas, mašininis mokymasis ir net kvantinė kompiuterija, į savo pasaulines inovacijų laboratorijas ir investuodama į pradedančias įmones per „Citi Ventures“. Naujausios naujovės apima galinių taškų aptikimą ir atsakymą, kuris stebi duomenis realiuoju laiku ir automatiškai analizuoja bei reaguoja, ir duomenų praradimo apsaugos sprendimus. Kitas svarbus dėmesys pastaraisiais metais buvo elgsenos biometrijos programinė įranga, kuri ne tik pagerina saugumą, bet ir gali pagerinti klientų patirtį.

Su kokiais iššūkiais Jūs susiduriate?

Iššūkiai, su kuriais susiduriame kaip bankas, yra tokie patys, su kuriais susiduria ir mūsų klientai – todėl svarbu dirbti kartu, nes bendradarbiavimas veda į naujoves ir problemų sprendimą. Esame orientuoti į dabartinį makroekonominį kraštovaizdį ir nustatyti, kaip tai paveiks mūsų bankinius sprendimus ir paslaugas. Taip pat žiūrime į technologijų ir DI poveikį mūsų paslaugų teikimui ir prisitaikymui prie naujų technologijų, kad pagerintume klientų aptarnavimą visame pasauliniame tinkle.

Kokie banko planai, kokias perspektyvas ir tendencijas matote?

„Citi Commercial Bank“ yra „Citi“ augimo variklis. Investuotojų dieną 2022 m. paskelbėme savo ketinimą padvigubinti savo rinkos dalį visame pasaulyje nuo 2 proc iki 4 proc. Mes labai stengiamės įgyvendinti savo strategiją, siekdami paskatinti naujų klientų pritraukimą ir investavimą į savo žmones, skaitmeninius sprendimus ir įrankius, taip pat skatiname ryšį su visomis kitomis Citi įmonėmis, kad užtikrintume savo franšizės svertą vidutinio dydžio įmonėms kiekvienoje rinkoje, kurioje mes veikiame. Europa yra svarbi mūsų komercinės bankininkystės strategijos dalis, nes mes ir toliau pradedame veiklą strateginėse rinkose, tokiose kaip Prancūzija ir Airija, ir užmezgame aprėpties ryšius tose žemyno šalyse, kuriose yra nacionalinių čempionų ir klestinčios skaitmeninės bei startuolių scenos, pavyzdžiui, Baltijos šalyse, kur norima plėstis tarpvalstybiniu mastu.

Kalbant apie tendencijas, vis dažniau pastebime, kad skaitmeninės, technologijų ir komunikacijų įmonės ieško būdų, kaip efektyviai išplėsti savo verslą, būti veiksmingesniems ir vis geriau aptarnauti savo klientus. Geras bankas, su kuriuo galima glaudžiai bendradarbiauti, gali padėti įmonei pasiekti visus šiuos tikslus supaprastinant buhalterinės veiklos operacijas, padėti klientų aptarnavimui gauti tikslią informaciją apie mokėjimus ir gautinas sumas, taip pat padėti potencialiai padidinti pardavimus, įtraukiant klientų atsiskaitymus vietine valiuta.

Kokia bus Jūsų Login tema, kokie akcentai?

Pirmą kartą dalyvaujame pavyzdinėje Login konferencijoje ir labai džiaugiamės galėdami prisijungti prie Baltijos regiono inovacijų ekosistemos, pasidalinti perspektyvomis ir pamatyti, kaip galėtume geriausiai bendradarbiauti.

Matome, kad Baltijos šalyse atsiranda daug naujovių ir augimo, ir manome, kad „Citi“ yra tvirtai pasirengusi remti sparčiai besiplečiančias regiono įmones, turinčias strategines augimo ambicijas.

Kalbant apie konferencijos temą, daug galvojome, kaip įtraukti pasaulinius „Citi“ ekspertus, kurie gali pasidalyti savo akimis įvairiomis aktualiomis ekosistemos temomis, tokiomis kaip
ardomosios technologijos, rizikos kapitalo investicijos ir generatyvaus DI poveikis. Taip pat surengsime seminarą apie tai, kodėl didelės finansų institucijos deda statymus dėl blokų grandinės, kuriame aptarsime skaitmeninį turtą, žetonų naudojimą ir kai kuriuos įdomius naudojimo atvejus, su kuriais „Citi“ dirba.

LOGIN – didžiausias, turtingiausias turiniu ir, ko gero, drąsiausias inovacijų festivalis Baltijos šalyse. Jau 18-ąjį kartą bus plačiomis akimis pažvelgta į šiuolaikinį pasaulį, technologijų pažangos sukeliamus pokyčius ir kliūtis. Įkvėpimu dalinsis tikri inovacijų pionieriai. Konferencijoje skleisis idėjos, galinčios nuvesti prie pirmojo vienaragio, o kartu žvelgsime į tai, kas laukia ateityje. Didieji šių metų LOGIN partneriai – medicinos centrai Northway, technologijų platintojas Baltijos šalyse ACC distribution, VĮ Registrų centras, VšĮ Inovacijų agentūra, draudimo bendrovė Balcia, nekilnojamojo turto projektų vystymo bendrovė Realco, Šveicarijos finansinių technologijų įmonių grupė „iSun“. LOGIN vyks gegužės 30–31 dienomis Litexpo, Vilniuje. Daugiau informacijos čia.