„Šio formato ir mūsų planuojamo renginio esmė – kad žurnalistai, dirbantys tikrą žurnalistinį darbą, reporteriai, žurnalistinius tyrimus atliekantys žurnalistai ant scenos per ribotą laiką – 10 minučių – pristatytų įdomias istorijas iš savo darbo patirties, užkulisių. Tai yra vadinamoji gyvoji žurnalistika ir pasaulyje ji yra išties populiari.

Tokius renginius 2009 m. pradėta organizuoti San Fransiske ir jie gana plačiai išplito. Dabar tokie šou yra populiarūs Kanadoje, Prancūzijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje. Jie visi yra kažkiek skirtingi, bet juos visus vienija tai, kad žurnalistai kalba apie savo darbą ir jo užkulisius.

Mes Lietuvoje įgyvendinsime būtent vokiškąjį šio žanro variantą pavadinimu „Reporters Slam“, nes Goethe's institutas yra vokiečių kultūros institutas, taigi mes pasiūlėme Lietuvoje pritaikyti būtent šį formatą“, – apie renginį pasakojo A. Bruverienė ir pridūrė, jog tikisi, kad renginys sulauks populiarumo.

Kalbėdama apie renginio tikslą, A. Bruverienė sakė, kad siekis yra populiarinti žurnalistiką: „Tokio renginio tikslas, dėl ko jis ir buvo pradėtas organizuoti, yra žurnalistikos populiarinimas, matant tendencijas pasaulyje, Europoje: mažėja pasitikėjimas žiniasklaida, plinta sąmokslo teorijos ir t. t. Mūsų instituto vienas tikslų yra skleisti demokratines, europietiškas vertybes, o juk stipri demokratija neegzistuoja be stiprios žiniasklaidos. Šį renginį darome norėdami paskatinti žmones domėtis žurnalistų darbu, kaip atsiranda istorija, reportažas.“

Paklaustas, kaip vyksta žurnalistų ir komisijos narių atranka, V. Bruveris teigė, kad čia vadovaujamasi pagrindiniu principu – ant scenos turi būti atstovaujama visa žiniasklaida:

„Dabar kaip tik vyksta formavimo procesas, o čia yra keli svarbūs principai. Vienas – kad būtų atstovaujama jaunoji ir šiuolaikiškiausia žurnalistų karta ir atitinkamos žiniasklaidos priemonės. Antras – kad būtų atstovaujama ne tik Vilniaus burbulo žiniasklaida, todėl kviesime ir regionų žiniasklaidos atstovus, bet kad būtų atstovaujama ir visa pagrindinė Lietuvos žiniasklaida – pagrindinės konkuruojančios žiniasklaidos priemonės: naujienų portalai, agentūros, televizija.

Komisija formuojama panašiu principu, bet į ją stengsimės pritraukti pirmiausia žiniasklaidos pasaulyje autoritetingiausius, universaliausius ir labiausiai gerbiamus žmones. Tai, mūsų nuomone, turėtų užtikrinti maksimalų įsitraukimą, pasirinkimų autentiškumą ir objektyvumą.“

Pasiteiravus, ar lengva žurnalistus suvilioti tokiame renginyje sudalyvauti, V. Bruveris sakė, kad pats apie tai išgirdęs pirmą kartą labai susidomėjo:

„Nes, mano požiūriu, tai ir įdomus, ir svarbus dalykas. Jis įdomus, nes naujas, stand-up žanras, nebūtinai komedijinis, yra populiarus ir Lietuvoje populiarėjantis, bet su daugiau postūmių į žiniasklaidą tai yra visiškai naujas dalykas. Iš savo profesinės patirties galiu pasakyti, kad nemažai daliai visuomenės tiesiog įdomu pamatyti, kaip gaminama žiniasklaida iš vidaus.

O kartu tai yra naudinga ir svarbu, nes yra daugybė mitų, prietarų, sąmokslo teorijų ir paprasto žmonių nesuvokimo, kad žurnalistai, viena vertus, yra tokie patys žmonės kaip ir visi, kita – kad jie dirba svarbų ir įdomų darbą.“

Šis renginys yra projekto PERSPECTIVES dalis. Projektą PERSPECTIVES iš dalies finansuoja Europos Sąjunga, jį įgyvendina tarptautinis redaktorių tinklas, kuriam vadovauja Goethe's institutas. Norėdami sužinoti daugiau, apsilankykite svetainėje www.perspectives-media.eu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją