Pasaulinio garso internetinė parduotuvė – ne tik apsipirkinėjimui

Nors „Amazon“ virtuali apsipirkinėjimo erdvė nėra itin populiari Lietuvoje, apie ją girdėję bemaž kiekvienas. Visgi, kodėl Amazon yra trečia didžiausia ir sparčiausiai auganti reklamos platforma pasaulyje? Į tokį klausimą savo pranešimo metu LOGIN konferencijoje mėgino atsakyti , „Amazon“ produkto vadovas Httpool by Aleph.

„Trys dalykai – auditorija, medija ir duomenys. Galų gale, kiekviena nauja reklamos platforma, kuri kuriasi, tai vyksta dėl duomenų. Papasakosiu, kas Amazon čia daro visiškai išskirtinę“, – sako pranešėjas. Anot B. Öström, Amazon pajamos iš reklamos 2022-aisiais siekė 42,2 mlrd. JAV dolerių, o štai 2026-ųjų prognozės rodo, kad vien reklamos pajamos jau sudarys 85,2 mlrd. JAV dolerių.

Tai, žinoma, lemia neaprėpiamas platformos populiarumas – 7000 produktų čia parduodami kas minutę, o pardavėjų čia – virš 2 mln. Visgi, platforma nėra vien tik virtuali parduotuvė – be pardavimo funkcijos čia taip pat renkami duomenys, platforma veikia ir kaip žiniasklaidos priemonė.

Björn Öström

Noras pirkti parodo kur kas daugiau

„Prieš keletą metų Amazon pradėjo įsigyti kitas media kompanijas. Galbūt ne visos jos tokios pat aktualios mūsų regione, tačiau Twitch žinoma yra. Tai – didžiausia pasaulyje virtuali žaidimų bendruomenė, Tai tarsi žaidimų feisbukas. Amazon taip pat turi Amazon prime, kas yra sulyginama su Netflix, HBO ar kitom transliacijų paslaugomis“. Amazon taip pat priklauso IMDB TV, fire TV, Alexa, Kindle ir kiti žinomi pasaulyje ženklai. Visa tai leidžia Amazon padaryti reklamas prieinamas kur kas platesnei bendruomenei.

Beveik 8 iš 10 JAV vartotojų savo apsipirkinėjimo kelionę pradeda būtent nuo Amazon, o maždaug 60–70 proc. šių pirkėjų ir lieka Amazon, neieškodami kitos apsipirkimo vietos, teigia LOGIN pranešėjas. Jungtinėje Karalystėje Amazon naudoja 90 procentų virtualių apsipirkinėtojų. Visa tai, anot B. Öström, ir yra sėkmingos reklamos šioje platformoje pamatas.

Kadangi pagrindinė priežastis, kodėl žmonės užsuka į Amazon – noras kažką pirkti, surenkama daug duomenų apie apsipirkinėjimo įpročius, o būtent šie duomenys, įsitikinęs konferencijos pranešėjas, apie žmogų pasako išties daug: tai, ką perkame, didele dalimi atspindi ir gyvenimo būdą, ir mūsų įpročius, net šeimyninę padėtį.

Matoma kur kas daugiau nei pirkinių krepšelis

Turint omeny tai, kad tam tikra prasme Amazon yra visos pirkėjo kelionės nuo įžengimo į platformą iki išėjimo iš jos, savininkai, galima matyti itin išsamius duomenis ir tarpusavio sąveikas:

„Jie gali matyti jūsų krepšelį, daiktus, kurių taip ir neįsigijote, jie mato, ką galiausiai perkate, jie gali matyti, kiek kartų šiandien apsilankėte svetainėje, iki kol kai pirmą kartą ką nors nusipirkote“, – galimybes, kiek sužinoma apie žmogaus įpročius vien sekant jo pirkimo kelionę, vardina B. Öström.

Kiti, minėti ženklai, kurie priklauso Amazon, kaip ant lėkštelės pateikia dar daugiau duomenų apie šių platformų lankytoją – ką jis valgo, kokį turinį žiūri, kokios muzikos klauso, kokias knygas skaito ar klauso ir t.t. Visi vėlesni procesai, sako pranešėjas, jau yra paremti ne spėliojimais, koks žmogus esate, o konkrečiais jūsų veiksmais.