„Pagrindinis principas yra tas pats: tai yra paklausos ir pasiūlos dėsnis, jis veikia rinkoje. Tai, ko mes dabar nežinome: kur yra rinka? Kaip mes turėtume su ja dirbti, kada įvyksta magiškas (apsisprendimo vartoti - DELFI) momentas? Mes žinome, kad gyvename pokyčių metu, taigi arba verslas kuria permainas, t.y. kuria pirmosiose eilėse, arba jis priima permainas ir aktyviai veikia priklausomai nuo to, kas vyksta“, - sakė D.Dujičius.

Jis priminė garsiąją istoriją, priskiriamą JAV Patentų biuro vadovui Charlesui Hollandui Duellui, kai jis XIX a. pabaigoje neva pasiūlė uždaryti Patentų biurą, nes esą viskas, kas galėjo būti išrasta, jau yra išrasta.

„Jei tai būtų nutikę, greičiausiai mes nesinaudotume skrudintuvu prieš pusryčiaudami, lauktume, kol mūsų plaukai išdžius patys“, - šmaikštavo jis.

Tačiau, jis iliustravo, jog progresas yra pakankamai kontraversiškas: kai 80 proc. pasaulio gyventojų turi galimybę naudotis elektros tinklais, 85 proc. gali naudotis mobiliaisias telefonais.

Sprendimo priėmimas perkant

Pasak jo, sparti elektroninės technikos modernizacija keičia ir pirkėjų įpročius. Jeigu anksčiau žmonės sužinodavo apie prekę ir apsispręsdavo parduotuvėje pirkti ją, ar ne, dabar jie prieš pamatydami prekę prekybos tinkle, jau būna pasitikrinę kitų vartotojų atsiliepimus apie ją ir dažniausiai apsisprendę iš anksto.

„Mes kaip klientai, kaip pirkėjai turėjome pasikeisti. Mes keičiamės nuo analoginio pirkėjo, kuris turėjo labai mažai informacijos, iki pirkėjo internete. Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad mes perkame internetu, tačiau tai reiškia, kad mes esame toje erdvėje ir mus veikia ten esanti informacija“, - dėstė D.Dujičius.

Anot jo, tai reiškia, kad pagrindinę informaciją apie prekes ir paslaugas žmonės gauna savo namuose, dažniausiai – svetainėse, kuriose naudojasi daugiau nei vienu ekranu žinioms susirinkti.

“Mūsų svetainė yra mūsų daugiaektranė smėlio dėžė, - konstatavo D.Dujičius. - Yra tiek daug informacijos, kad yra sunku išsivaduoti iš reklamos.“

Pranešėjas vardijo pavyzdžius, statistika rodo, kad vidutinis vartotojas į mobilųjį telefoną pasižiūri 150 kartų per dieną, o 77 proc. televizijos žiūrovų naudoja dar vieną prietaisą tuo pat metu, kai žiūri televizorių.

„Taigi, vyksta kova dėl akimirkos, kuri padarys įtaką vartotojui: svarbu pateikti informaciją vartotojui jam aktualiu metu. Jeigu jūs pasiekiate vartotoją jam neaktualiu metu, jūs esate toli nuo tapimo efektyviu – tai yra šiuolaikinė rinkodara“, - paaiškino D.Dujičius.

Apibendrindamas, jis darė išvadą, jog šiuo metu dauguma informacijos yra gaunama būtent per ekranus: telefoną, televizorių, kompiuterį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)