2010-aisiais Kinijos rinkoje dominavo „keturi drakonai“ – „ZTE“, „Huawei“, „Coolpad“ ir „Lenovo“, kurių parduodami telefonai kinams buvo per brangūs, o vietinių gamintojų produkcija gerokai atsiliko nuo pasaulinių standartų.

Kartu su keletu draugų verslininkas Lei Jun subūrė komandą, kurios tikslas buvo konkurentams kokybe nenusileidžianti produkcija, prieinama kiekvienam pirkėjui. Pasitelkus triatlono verslo modelį, apjungiantį internetines paslaugas su technine bei programine įranga, gimė „Xiaomi“.

Xiaomi Redmi 9T

Taigi, koks buvo kelias nuo draugų rate gimusios idėjos iki kompanijos, tapusios pasauline technologijų lydere?

Agresyvi kainų politika

Prieš paskelbiant pirmąjį „Xiaomi“ telefoną „Mi 1“, buvo planuojama, kad įrenginio kaina neturėtų viršyti 195 eurų. Deja, šio tikslo pasiekti nepavyko ir kompanijos vadovas ant scenos lipo nerimaudamas dėl potencialių pirkėjų reakcijos. Paskelbus 250 eurų kainą, salėje nuaidėjo plojimai ir per 34-ias valandas „Xiaomi“ sulaukė net 300 tūkstančių užsakymų.

Vėliau sukurti kompanijos produktai vadovavosi tuo pačiu modeliu – nedidelė suma už kokybiškus produktus. Kitoms kompanijoms pardavinėjant telefonus keletą kartų brangiau, „Xiaomi“ į strategiją įtraukė 5 proc. pelno lubas, lėmusias itin konkurencingas ir visiems prieinamas kainas.

Kokybės kontrolė

Kainos ir našumo santykis – vienas didžiausių „Xiaomi“ ginklų. Deja, dėl vis dar plačiai paplitusio klaidingo įsitikinimo, kad pigūs įrenginiai negali būti kokybiški – kompanija neretai atsiduria kritikų taikiklyje. Visgi, ar nors viena sėkmės istorija apsiėjo be apkalbų?

Xiaomi Mi Mix Alpha

Tiesa, tokie nuogąstavimai neturi pagrindo – 2019-aisiais „Xiaomi“ buvo apdovanota nacionaliniu aukščiausios kokybės ir technologijos apdovanojimu. Aukšta kokybės kontrolė išlieka kompanijos prioritetu, o frazė „inovacijos lemia, kaip aukštai galime skristi, o kokybė – kaip toli“ – pagrindiniu kompanijos devizu.

Plati ir įtraukianti ekosistema

Prieš 8-erius metus pastebėjusi augančią daiktų interneto (angl. Internet-of-Things) bangą, „Xiaomi“ paskelbė planą investuoti į 100-ą startuolių. Šios kompanijos prisijungė prie „Xiaomi“ ekosistemos ir prekės ženklas pasipildė išorinėmis baterijomis, prie interneto prijungtais oro drėkintuvais, robotais-siurbliais ir daugybe kitų įrenginių.

Plati ekosistema startuoliams suteikia prieigą prie „Xiaomi“ resursų ir didžiulio internetinės prekybos bei sparčiai augančio fizinių parduotuvių tinklo, o pirkėjai turi galimybę įsigyti kokybiškiausius savo prekių kategorijos įrenginius už prieinamą kainą.

Premium klasės telefonai

2016-aisiais pristatytas „Xiaomi“ flagmanas „Mi MIX“ nustebino rinką, tapdamas vienu pirmųjų telefonų su ekranu, beveik pilnai dengiančiu priekinę įrenginio dalį. Įspūdingo dizaino telefonas netrukus rado vietą Suomijos, Prancūzijos ir Vokietijos muziejuose, kur tapo inovatyvaus dizaino pavyzdžiu.

Xiaomi Mi Mix Alpha

Pastaruosius 5-erius metus kompanija sėkmingai tęsia flagmanų seriją, su kiekvienu modeliu mesdama nemažą iššūkį kitiems telefonų gamintojams, o „Mi“ telefonai neretai patenka į geriausių išmaniųjų įrenginių topus.

Siekis kurti inovacijas

„Xiaomi“ įkūrėjas Lei Jun teigia, kad kompanijos tikslas – gaminti šauniausius produktus ir tapti „kiečiausia“ kompanija savo klientams. Įmonės filosofija neleidžia užsisėdėti vietoje ir skatina ieškoti naujų būdų sužavėti rinką bei technologijų entuziastus.

Kompanija inovacijas taiko ir gamybos procese. Pernai „Xiaomi“ pristatė 100% automatizuotą išmanųjį fabriką, kuriame per metus bus pagaminama daugiau, nei milijonas išmaniųjų telefonų. Milžiniškoje robotų aptarnaujamoje gamykloje telefonai bus supakuojami ir pilnai paruošiami pardavimui.

Prieš keletą metų „Xiaomi“ tapo pirmąja kompanija, pristačiusia po ekranu paslėptą kamerą ir telefoną, kurio 90 proc. paviršiaus ploto dengia aukštos kokybės ekranas. Įmonė pirmauja 5G, dirbtinio intelekto ir daiktų interneto srityse, o neseniai įžengė ir į televizorių rinką, kuriai pristatė permatomą ekraną, susiliejantį su aplinka.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)