Talentų agentūra „Personal“ kartu su advokatų kontora „Triniti Jurex“ surengė verslo pusryčius, kuriuose aptartos sveikatos priežiūros ir grožio paslaugų reklamos taisyklės. Renginys sulaukė didelio susidomėjimo – jame dalyvavo didžiausių grožio ir sveikatingumo klinikų atstovai, estetinės medicinos specialistai, sveikatos paslaugų teikėjai, rinkodaros ekspertai bei influenceriai. Diskusijos metu dalyviai aktyviai domėjosi, kaip išvengti teisinių klaidų ir prisitaikyti prie griežtėjančio reguliavimo, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Reklama sveikatos ir grožio paslaugų sektoriuje: baudų baimė ir influencerių įtaka
„Konsultuodami klientus, matome dvi iššūkių kupinas tendencijas sveikatos ir grožio paslaugų srityje: vieni, siekdami konkurencinio pranašumo, peržengia reklamos ribas, kiti – nesiima veiksmų, nes neaišku, kas leidžiama. Dažniausiai pastebima klaida – žinomo žmogaus kaip paciento įvaizdžio naudojimas reklamoje. Tai, kaip įstatymo pažeidimą, dažniausiai tenka priminti. Pasitelkę teisininkus padedame talentams bei prekės ženklams ne tik rasti aiškias gaires, bet ir priimti pagrįstus sprendimus,“ – sako talentų agentūros „Personal“ įkūrėja Magdalena Sabalė.
Renginyje taip pat aptarta influencerių įtaka ir atsakomybė. Lietuvos vartotojai vis aktyviau perka internetu, o nuomonės formuotojų rekomendacijos daro didžiulę įtaką jų pasirinkimams. Remiantis naujausia apklausa, net 34% lietuvių perkant internetu remiasi influencerių patarimais – tai didžiausias rodiklis tarp Baltijos šalių.

Tačiau svarbu ne tik pasinaudoti influencerių įtaka, bet ir suprasti, kad už neteisėtą reklamą atsakomybė tenka verslui. Influenceriai gali padidinti prekės ženklo matomumą, tačiau nežinodami teisinių reikalavimų, jie gali nejučia pažeisti reklamos taisykles – ir atsakomybė už tai teks užsakovui. Dėl šios priežasties prekės ženklai turėtų ne tik aiškiai formuluoti bendradarbiavimo su influenceriais sąlygas, bet ir užtikrinti, kad jų komunikacija atitiktų teisės aktus.
Kur baigiasi reklama ir prasideda atsakomybė?
Griežtėjant reguliavimui, sveikatos priežiūros ir grožio paslaugų teikėjai susiduria su iššūkiu aiškiai suprasti, kas leidžiama, o kas gali užtraukti baudas. Netinkama komunikacija gali lemti ne tik finansinius nuostolius, bet ir pakenkti verslo reputacijai.
Advokatų kontoros „Triniti Jurex“ partnerė Aurelija Rutkauskaitė akcentavo, kad Lietuvoje reklamos reguliavimas tampa vis aiškesnis, tačiau kartu ir griežtesnis. Klinikos, grožio salonai bei su jais bendradarbiaujančios rinkodaros agentūros turi ypač atidžiai peržiūrėti savo komunikaciją ir užtikrinti, kad ji atitiktų teisės aktus. Tinkamai suformuota reklamos strategija ne tik padeda išvengti baudų, bet ir stiprina vartotojų pasitikėjimą prekės ženklu.

Ekspertai ragina verslus neatidėlioti šių klausimų ir užtikrinti, kad jų reklamos strategijos atitiktų galiojančius teisės aktus. Rekomenduojama kreiptis į teisės specialistus, kurie gali padėti išvengti brangiai kainuojančių klaidų ir sukurti skaidrią bei veiksmingą komunikacijos strategiją.