aA
Lietuvos vežėjų investicijų į transporto parkus lygis šiemet keturis kartus viršija Europos Sąjungos vidurkį. Naujų vilkikų mūsų šalies įmonės įregistravo dvigubai daugiau nei prieš metus, o sunkvežimiais prekiaujančių įmonių vadovai sako, kad dar bent ketvirtadalio vežėjų įsigytų vilkikų statistikoje nematyti, nes jie atsidūrė Lenkijoje.
Sunkvežimis
Sunkvežimis
© Shutterstock

Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenimis, per 10 pirmųjų šių metų mėnesių Lietuvoje buvo įregistruotos 6524 naujos sunkiasvorės (didesnės nei 16 tonų bendrosios masės) transporto priemonės. Tad šiemet mūsų šalies vežėjai įsigijo 98,4 proc. daugiau naujų vilkikų nei prieš metus. Pernai sausio-spalio mėnesiais Lietuvoje buvo registruoti 3289 nauji vilkikai.

Pagal šį rodiklį Lietuvą Europos Sąjungoje aplenkė vienintelė Latvija, kurioje naujų sunkiasvorių transporto priemonių registracijos šiemet išaugo net 130 proc. Visgi matuojant absoliučiais skaičiais, Latvijai iki mūsų šalies toli. Kaimyninėje šalyje šiemet įregistruoti 1175 nauji vilkikai, per tą patį laikotarpį pernai – 503.

Lietuvos vežėjai savo parkus šiemet augina gerokai sparčiau nei konkurentai iš šalių, taip pat pasižyminčių stipriu transporto sektoriumi. Pavyzdžiui, Lenkijoje per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių ACEA fiksavo 74,5 proc. išaugusias naujų vilkikų registracijas, Vengrijoje augimas siekė 43,5 proc., Rumunijoje – 41,8 proc.

Visoje Europos Sąjungoje sausio-spalio mėnesiais buvo įregistruota beveik 200 tūkst. naujų sunkiasvorių transporto priemonių, o tai yra 24,1 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Lietuvos vežėjai jau gerokai viršijo bendrą praėjusių metų rezultatą, kai mūsų šalyje buvo įregistruota tik apie 4100 naujų sunkvežimių. Tačiau vilkikais prekiaujančių įmonių atstovų teigimu, lyginti šiuos metus su pernykščiais nėra visai tikslu, kadangi pernai pavasarį, pirmaisiais COVID-19 pandemijos mėnesiais, rinkoje buvo daug neapibrėžtumo, transportas stojo, o vežėjai stabdė investicijas.

Iki 2019-ųjų rodiklių (7500 naujų sunkvežimių) šiemet dar šiek tiek trūksta, bet jei lapkritį ir gruodį naujų sunkiasvorių transporto priemonių registracijos išliks spalio lygyje, šiemet ikipandeminių metų rezultatas bus viršytas.

Lietuviškos registracijos – dar ne viskas

Spalį naujų vilkikų registracijų skaičius Lietuvoje, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, šiek tiek susitraukė. Jei pernai tuo metu buvo įregistruotos 598 sunkiasvorės transporto priemonės, tai šiemet – 573.

Tačiau bendrovės „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška Delfi sako, kad tokio susitraukimo neverta sureikšminti, nes jis tikrai nereiškia, jog sumažėjo šalies vežėjų veiklos aktyvumas.

„Toks kelios dešimtys transporto priemonių nieko nereiškia, nes toks kiekis gali būti vienos didesnės ar vidutinės įmonės užsakymas, kurį galbūt pamatysime lapkritį ar gruodį. Spalio duomenys tikrai nėra tendencija, rodanti, kad mažėja vežėjų veiklos apimtis“, – teigia D. Snieška.

Jis pažymi, kad spalį sumažėjęs registracijų skaičius būti ir automobilių pramonę kaustančios lustų tiekimo krizės pasekmė, nes vilkikų pristatymas klientams vėluoja: vilkikų šiais metais vežėjai yra užsakę daugiau, bet registracijų statistikoje šios transporto pasimatys tik pačioje metų pabaigoje ar net kitų metų sausį-vasarį.

Vis dėlto pašnekovas prognozuoja, kad naujų vilkikų registracijos mūsų šalyje šiemet pasieks ir gal net šiek tiek viršys 2019 m. lygį: „O tai yra skaičius, kuris parodo labai rimtą atsigavimą.“

Be to, pabrėžia „Scania Lietuvos“ vadovas, statistika parodo ne visas Lietuvos vežėjų investicijas į transporto parkus, nes vis daugiau vilkikų mūsų įmonės registruoja užsienio šalyse, ypač Lenkijoje.

„2019 m. mes greičiausiai tai pat matėme ne visas registracijas, kurias atliko Lietuvos vežėjai, bet ta migracija į užsienio šalis tikrai dar nebuvo tokio masto reiškinys kaip šiemet“, – kalba D. Snieška.

Žvelgdamas į „Scania“ vilkikų skaičius, kuriuos kitiems metams jau užsakė Lietuvos vežėjai, pašnekovas spėja, kad 2022-aisiais rinka gali ūgtelėti dar labiau, tiesa, jei tam nesutrukdys sunkvežimių gamintojų problemos.

„Mes tikimės ir pagal vežėjų aktyvumą matome, kad kiti metai tikrai nebus blogesni. Tačiau korekcijų gali įnešti gamyklose vis dar tebesitęsiantis komponentų trūkumas. Pagal planą, mes klientams turėtume pristatyti daugiau automobilių negu šiais metais, bet registracijų skaičiai gali susvyruoti, jei gamintojai neatstatys savo tiekimo grandinių ir negalės laiku pristatyti transporto priemonių. Kalbu ne tik apie mūsų įmonę, bet apie visą rinką. Tad gali būti, kad kitų metų registracijų skaičiai bus tokie patys ar net mažesni nei šiemet, bet tai nereikš, kad vežėjai yra neaktyvūs“, – teigia D. Snieška.

Rekordai – ir šiemet, ir kitąmet

„Mercedes-Benz“ vilkikais prekiaujančios bendrovės „Veho Lietuva“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas taip pat sako, kad Lietuvoje registruotų vilkikų skaičius neatitinka realiai vežėjų įsigytų transporto priemonių skaičiaus.

Pasak jo, norint matyti realų Lietuvos transporto įmonių investicijų lygmenį, prie registracijų reikėtų pridėti dar maždaug 25-30 proc., nes būtent tokią dalį nusipirktų sunkvežimių vežėjai išsiveža į užsienio šalis, kuriose jie ir registruojami. Pavyzdžiui, „Veho Lietuva“ šiemet pardavė apie 3500 sunkvežimių, bet į kelius su lietuviškais numeriais iš jų išriedės tik apie 2400.

„Bet Lietuvos rinkoje 2019 m. registracijų rodikliai šiemet bus vis tiek viršyti, visi gamintojai kartu turėtų pasiekti apie 8000. O tai reiškia, kad turėsime rekordinius metus. Tiek daug transporto priemonių Lietuvoje dar niekada nesame pardavę“, – tvirtina P. Kraučiūnas.

Jis prognozuoja, kad šis rekordas išsilaikys neilgai, nes jau kitąmet sunkvežimių Lietuvoje turėtų būti parduota dar daugiau.

„Kitiems metams jau esame pardavę viską, ką planuojame gauti iš gamintojo. Su klientais dabar kalbamės dėl 2023-iųjų“, – sako „Veho Lietuvos“ atstovas.

P. Kraučiūnas pripažįsta, kad lustų tiekimo krizė trukdo užtikrintai planuoti, tačiau mano, kad tokių netikėtų sutrikimų kaip šiemet ateinančiais metais pavyks išvengti.

„Gamintojai šiuo metu planuoja ir žada daugiau mažiau pasvėrę savo galimybes, o planai yra paremti sutartimis su komponentų tiekėjais. Bet, žinoma, visi kalba atsargiai. Manau, kad galime neišvengti siurprizų, klausimas, kokio sudėtingumo ir mastelio jie bus. Bet per šiuos metus daug kas išmoko dirbti tokiomis sąlygomis“, – sako P. Kraučiūnas

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
3.8889

Ateitį be pajamų iš Baltarusijos regintys „Lietuvos geležinkeliai“ vis tiek skolinsis šimtus milijonų eurų (16)

Nors nutrūkus Baltarusiškų trąšų tranzitui „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) neteks žymios...

Belgijos pareigūnai konfiskavo 11 autovežių iš Lietuvos: gabeno ir „Teslas“ (137)

Masinį patikrinimą vienoje vilkikų stovėjimo aikštelėje atlikę Belgijos pareigūnai konfiskavo...

Kol visi ginčijasi, „Klaipėdos Smeltė“ baltarusiškų trąšų nebekrauna: be išlygų paisome sankcijų (26)

Nors Jungtinių Valstijų sankcijos Baltarusijos koncernui „Belaruskalij“ nesustabdė...

„Girtekos“ vadovas Liachovičius apie augančias kainas: per 25 metus mačiau visko, bet ši situacija unikali (9)

„Per 25 darbo transporto sektoriuje metus mačiau ir patyriau daug įvairių logistikos rinkos...

Chaotiška valstybių reakcija į omikron atmainą grasina paralyžiuoti tiekimo grandines (4)

Chaotiška šalių vyriausybių reakciją į COVID-19 atmainą omikron ir įvedami nauji kelionių...

Top naujienos

14-metė norėjo „greičiau užaugti“: po pirmo karto automobilyje pasijuto atstumta, todėl kreipėsi į policiją

Su Klaipėdos rajone gyvenančiu vaikinu feisbuke susipažinusi keturiolikmetė jau per antrąjį...

D+Dailius Dargis

Apie tokią apsaugą Lietuvos prezidentai galėtų tik pasvajoti: Agurkinių apsauginis – apie skerdynėmis turėjusį tapti išpuolį, kurį jis atrėmė

Šio asmens gyvenime ne kartą būta tokių pavojingų situacijų, kad jis ar jo saugomi klientai buvo...

Jau kitą savaitę laukia visiškai kitoks pandemijos valdymas – kurie algoritmai keisis? (179)

Ant ministrų kabineto stalo jau guli strategija dėl Galimybių paso ateities, šios savaitės...

Herakliškam žygdarbiui būtinybės verčiama rinktinė nori atsiprašyti sirgalių specialiai Delfi iš Košicės

Kad taptų nemirtingas, Heraklis turėjo atlikti 12 iš pažiūros neįmanomų užduočių. Lietuvos...

Protrūkis Kinijoje – dar blogesnė žinia pasaulinėms tiekimo grandinėms (19)

Omikron protrūkis Kinijoje drebina tiekimo grandines, gamintojams ir siuntėjams ruošiantis...

Įvairūs skausmai kūne gali signalizuoti visai ne ligą: reikia skubėti, tik ne pas gydytoją (3)

Lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų mažiausiai linkę atostogauti. Tokius duomenis...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

43 naudingumo balus surinkęs belgas patampė „Žalgiriui“ nervus KMT ketvirtfinalyje (4)

Kauno „Žalgiris“ iššvaistė dviženklį pranašumą, tačiau lemiamu metu susigriebė ir...

Rimvydas Valatka. Tokio tautos susiskaldymo dar nebuvo? Baikit, nemanau (242)

Urdomos maskolių kniaziaus prie Seimo suvežti chuliganai nubaubė Sausio 13 -osios žuvusiųjų...

Prieš mūšį su „Žalgiriu“ – Džordževičiaus liga ir sensacingas „Fenerbahče“ pralaimėjimas

Ketvirtadienį Eurolygos rungtynėse namuose Kauno „Žalgirį“ priimsianti Stambulo...