„AdBlue“ technologija naudojama visuose naujesniuose nei „Euro 3” standarto dyzeiniuose vilkikuose. Šis skystis yra įpurškiamas į jų išmetamąsias dujas, tokiu būdu visi susidarę azoto oksidai paverčiami į vandenį ir azotą. Taip mažinama teršalų emisija bei užtikrinamas efektyvesnis dyzelino degimas.

Laiku nepapildžius „AdBlue“ tirpalo, vilkiko paprasčiausiai nebūtų įmanoma užvesti, nes to neleistų transporto priemonės sistemos. Jas galima apeiti, tačiau toks veiksmas yra nelegalus.

„AdBlue“ tirpalą gaminanti chemijos pramonė tam sunaudoja daug dujų, reikalingų ir kitų produktų gamybai, todėl drastiškas jų kainų augimas neapsiėjo be pasekmių.

Didžiausia „AdBlue“ gamintoja Europoje, Slovakijos įmonė „Duslo“ sustabdė šio tirpalo gamybą, Vokietijos „SKW Piesteritz“ ir Italijos „Yara“ – apribojo. Vokiečių „BASF“ šios šalies dienraščiui „Stern“ nurodė, kad gamybos kol kas neriboja, bet pripažino, kad „rinkos aplinka šiuo metu yra itin sudėtinga“.

Be to, dalis chemijos pramonės įmonių ėmė riboti „AdBlue“ eksportą, kad patenkintų paklausą savo šalyse.

Pabrangusios dujos ir apribota pasiūla išaugino ir paties tirpalo kainas. Vokietijos vežėjų asociacija BGL skaičiuoja, kad per keletą pastarųjų mėnesių „AdBlue“ skystis pabrango nuo maždaug 20 iki 70 centų už litrą.

Už vilkiką – papildomi 50 eurų per mėnesį

Vežėjus kol kas gelbsti tai, kad „AdBlue“ skyčio reikia santykinai nedaug, o jo papildymas – nėra labai dažna procedūra.

Tačiau kai kurių šalių transporto įmonės signalizuoja, kad jei krizė užsitęs, „AdBlue“ trūkumas ims grasinti visam transporto sektoriaus judėjimui. BGL asociacija kreipėsi į Vokietijos vyriausybę, prašydama sukurti valstybinį „AdBlue“ rezervą, o Vengrijoje buvo įvesti šio skysčio įsigijimo degalinėse apribojimai, siekiant išvengti karštligiško pirkimo ir dar labiau besitraukiančios pasiūlos.

Apie tūkstantį vilkikų valdančios vežėjų bendrovės „Hoptransa“ akcininkas Vytas Volkevičius Delfi sako, kad „AdBlue“ kainos augimą bendrovė pajuto, tačiau stygiaus – ne.

„Mes turime partnerį , degalinių tinklą, kuris yra įsipareigojęs užtikrinti „AdBlue“ tiekimą ir tą įsipareigojimą vykdo. O dėl kainų, tai brangsta viskas, bet „AdBlue“ bendroje sumoje sudaro palyginti nedidelę kaštų dalį“, – teigia V. Volkevičius.

Jis nemano, kad galėtų susidaryti kritiškas „AdBlue“ trūkumas, kuris sustabdytų dalį transporto parko. Be to, pašnekovas atkreipia dėmesį, kad ir dujos per pastarąjį mėnesį biržose atpigo penktadaliu, todėl „AdBlue“ pasiūla ir kainos taip pat turėtų stabilizuotis.

Bendrovės „Solotransa“ akcininkas ir vadovas Artūras Rutkauskas sako, kad „AdBlue“ gerokai pabrango tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje. Pavyzdžiui, dar rugpjūčio mėnesį įmonė šį tirpalą Belgijoje pirko po 37 centus už litrą, o jau spalį – po 77 centus.

A. Rutkauskas skaičiuoja, kad dėl šio pokyčio vieno vilkiko išlaikymas pabrango apie 40-50 eurų mėnesiui.

„Jei vilkikų yra 100, tai per mėnesį – jau iki 5 tūkst. eurų. Turint didesnius transporto parkus, tos sumos visai reikšmingos ir įmonių balansams jos įtakos vis tiek turės“, – sako „Solotransos“ vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)