aA
Ateinančiais metais vartotojų laukia dar vienas kainų šuolis, jei konteinerių gabenimo jūromis tarifai išliks tokie patys aukšti, naujausioje jūrų transporto apžvalgoje įspėja Jungtinių Tautų konferencija prekybos ir vystymo klausimais (UNCTAD).
Krovinių konteineriai
Krovinių konteineriai
© Scanpix

Šioje apžvalgoje konstatuojama, kad į rekordines aukštumas šiemet šovusios konteinerių gabenimo jūromis kainos tapo dideliu iššūkiu visiems prekybininkams ir įmonių tiekimo grandinių vadovams. Ypač kenčia mažieji krovinių siuntėjai, kurie neišgali dengti didesnių papildomų išlaidų ir yra prastesnėje padėtyje derantis dėl tarifų ir rezervuojant vietas laivuose.

Tarptautinio indekso „Freightos Baltic Index“ (FBX) duomenimis, vidutinė jūrinio konteinerio plukdymo iš Azijos į Šiurės Europą kaina dabar siekia apie 14 tūkst. JAV dolerių, kai dar metų pradžioje svyravo apie 1,3 tūkst. dolerių. Toks pat tarifų kilimas fiksuojamas ir maršrutuose iš Azijos į Šiaurės Ameriką.

Jei dabartinis konteinerių gabenimo tarifų šuolis išliks, tai gerokai padidins tiek importo, tiek vartotojų kainas, įspėjama, UNCTAD apžvalgoje.

O gerų naujienų šiame fronte nėra daug. Prognozuojama, kad dėl tolesnio krovinių plukdymo jūromis įkainių augimo, pasaulinis importo kainų lygis ateinančiais metais vidutiniškai augs 11 proc. Vartotojams tai reiškia maždaug 1,5 proc. didesnes galutines kainas nei jos būtų kitu atveju.

Laivyba bus priversta keistis

UNCTAD apžvalgoje taip pat atkreipiamas dėmesys į keletą koronaviruso pandemijos sukeltų pasaulinių tendencijas, dėl kurios laivybos sektorius ateityje bus kitoks nei buvome įpratę matyti pastaraisiais dešimtmečiais.

Visų pirma, išryškėjo skaitmeninimo ir automatizavimo procesų reikšmė, nes jie leidžia didinti efektyvumą ir mažinti išlaidas. Laivybos pramonė taip pat sprendžia prisitaikymo prie klimato kaitos problemas. Poreikis mažinti taršos emisijas ir imtis alternatyvių degalų plėtros neišvengiamai kainuos, įspėjama apžvalgoje.

„COVID-19 atskleidė esamų tiekimo grandinių pažeidžiamumą ir atgaivino diskusijas apie globalizaciją ir ateities logistikos grandines“, – sako UNCTAD technologijų ir logistikos vadovas Shamika N. Sirimanne.

UNCTAD pažymi, kad verslų bandymai ieškoti alternatyvių gamybos vietų ir kažkuo pakeisti Aziją yra suprantami, tačiau organizacija prognozuoja, kad artimiausiu metu Kinija ir toliau išliks pirmaujančia gamybos vieta.

Tačiau tikėtina, kad atsiras įvairūs hibridiniai gamybos ir tiekimo grandinių modeliai. Dėl to gali atsirasti lankstesnių laivybos paslaugų paslauga, o tai turės įtakos naujų laivų dydžiams ir uostų veiklai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
3.1429

Chaotiška valstybių reakcija į omikron atmainą grasina paralyžiuoti tiekimo grandines (5)

Chaotiška šalių vyriausybių reakciją į COVID-19 atmainą omikron ir įvedami nauji kelionių...

Lietuvos vežėjams Europos Sąjungoje šiemet nėra lygių, tiek vilkikų mūsų šalyje dar niekad nebuvo parduota (55)

Lietuvos vežėjų investicijų į transporto parkus lygis šiemet keturis kartus viršija Europos...

Vežėjai tęsi pažadus kraustytis į Lenkiją: „Girteka“ ten įkurdins didžiausią savo transporto bazę (222)

Prieš beveik trejus metus padalinį Lenkijoje atidariusi didžiausia Lietuvos transporto bendrovė...

Baltarusių ir ukrainiečių nebepakanka: vairuotojų paieška lietuvių bendrovę nuvedė iki Indijos (142)

Lietuvos logistikos bendrovė „cargoGO Logistics“ atsirinko pirmuosius vilkikų vairuotojus...

Kainų šuoliai vartotojų laukia ir kitąmet: kalti logistiniai iššūkiai jūrose (18)

Ateinančiais metais vartotojų laukia dar vienas kainų šuolis, jei konteinerių gabenimo jūromis...

Top naujienos

Liūdni laikai antivakseriams: gražiausios Kalėdų mugės neskiepytų neįsileidžia, tikrina net pasą (526)

Po metų pertraukos Vokietijoje ir Šveicarijoje vėl vyksta gražiausiomis Europoje vadinamos...

Anapilin iškeliavo buvęs Vilniaus „Ryto“ legionierius Stevanas Jelovacas (122)

Atėnų AEK krepšinio klubas sekmadienio vakarą pranešė tragišką žinią. Būdamas 32-ejų...

Dėl COVID-19 izoliuoti migrantai paspruko iš ligoninės: jų laukė iš Belgijos atvykęs tautietis (46)

Į Švenčionių ligoninę dėl grėsmės išplatinti koronaviruso infekciją pristatyti ir čia...

D+Modesta Meškė

Aprangos ekspertė išaiškino, kaip išsirinkti kelnes pagal ūgį ir figūros tipą: vadovaukitės šiais principais ir niekada nesuklysite (1)

Stovėdami priešais parduotuvių lentynas ar naršydami internetinių parduotuvių puslapiuose...

Kaune kritusi „Baskonia“ Barselonoje įrašė antrąjį pralaimėjimą Jasikevičiaus auklėtiniams (19)

Netikėtumą Ispanijos ACB krepšinio pirmenybėse pateikė dviejų lietuvių atstovaujama Vitorios...

Omikron atmaina pasiekė Estiją: nustatyti du atvejai (49)

Estijoje nustatyti du užsikrėtimo COVID-19 ligą sukeliančio viruso SARS-CoV-2 įtariamos...

Gaisro suniokota Kauno eglė jau baigta tvarkyti pasigėrėti atgimusiu Kalėdų simboliu traukia minios žmonių (166)

Vandalo padegta ir nuo kilusio gaisro nemenkai nukentėjusi Kauno Kalėdų eglė jau atgavo...

Saudo Arabijoje triumfavęs Hamiltonas padėjo pamatą neįtikėtinam „Formulės 1” sezono finišui (6)

Pirmųjų istorijoje Saudo Arabijos „ Formulės 1 ” lenktynių kulminacija sirgaliams padovanojo...

Šventiniams koncertams su mama besiruošianti Asmik Grigorian: vis bandau prisijaukinti Kalėdas

Operos solistė Asmik Grigorian šiais metais šventinį laikotarpį praleis Lietuvoje – neslepia,...