aA
Kas padėtų Lietuvai išsaugoti lyderystę transporto ir logistikos srityje? Kokios tendencijos turės įtaką transporto ir logistikos sektoriui trisdešimties metų perspektyvoje? Žaliasis kursas, skaitmeninė transformacija, proveržio inovacijos – kaip visa tai paveiks mūsų artimiausią ateitį? Atsakymų į šiuos klausimus inovacijų ekspertai, verslo, startuolių ir viešojo sektoriaus atstovai bei politikai ieškos Tarptautiniame transporto ir inovacijų forume, kuris vyks spalio 21–22 dieną Vilniuje. Šiųmečio forumo, kurį organizuoja Transporto inovacijų asociacija kartu su Susisiekimo ministerija, tema – „Transportas ir logistika 2050“.
Transporto inovacijų forumas
Transporto inovacijų forumas
© Organizacijos nuotr.

„Transporto ir logistikos rinkos atstovų laukia dideli iššūkiai, susiję su vykstančiai kardinaliais pokyčiais – ES siekia, kad iki 2050 m. jos poveikis klimatui būtų neutralus. Transformuoti logistikos ir transporto sritis ir nedaryti neigiamo poveikio aplinkai – nemenkas ekonominis bei technologinis iššūkis. Nemažiau svarbu – išnaudoti visas galimybes, siekiant didinti Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumą“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Lietuva Europos Sąjungoje pirmauja pagal transporto ir logistikos svarbą ekonomikai - 12 proc. BVP yra sukuriama būtent šioje srityje. Skaičiuojant vienam gyventojui, Lietuva yra pirmaujanti ir pagal tarptautinius pervežimus kelių transporto srityje. Tačiau ministras pabrėžia, kad ateities lyderystė šioje srityje priklauso nuo to, kaip Lietuva sugebės pasinaudoti atsiveriančiomis naujomis galimybėmis ir iššūkiais, susijusiais su technologijų plėtra, sektoriaus skaitmenizacija ir žaliojo kurso reikalavimais.

Išmaniosios judumo technologijos ir autonominis transportas, sektoriaus elektrifikacija, dronų logistika, skaitmeninės logistikos platformos – visa tai, kas neseniai atrodė tolima ateitimi, tampa mūsų realybe, todėl šiais metais transporto inovacijų forumo organizatoriai sieks ne tik diskutuoti apie dabarties aktualijas, bet ir prognozuoti, kas transporto ir logistikos sektoriaus laukia per artimiausius dešimtmečius.
„Jau tradiciškai Forumas tampa platforma skirtingų sričių profesionalų idėjų apsikeitimui ir jų generavimui tarptautiniu mastu. Džiaugiuosi, kad per trejus metus renginys užaugo iki vieno didžiausių ir įtakingiausių Baltijos regione ir būtent čia brėžiamos sektoriaus ateities gairės“, – sako vienas iš forumo iniciatorių, Transporto inovacijų asociacijos valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius.
Pirmąją forumo dieną bus pristatomos svarbiausios politinės, ekonominės ir technologinės tendencijos, kurios formuos ateities transporto ir logistikos vystymo kryptis. Antroji diena bus skirta inovacijų politikai, startuolių ekosistemos plėtros problematikai. Forumo metu taip pat bus apdovanoti Lietuvos geležinkelių organizuojamo konkurso „Žaliojo susisiekimo link“ nugalėtojai – geriausios ir inovatyviausios aplinką tausojančios iniciatyvos.

Forume dalyvaus Europos Komisijos komisaras aplinkos klausimams Virginijus Sinkevičius ir Europos Komisijos mobilumo ir transporto departamento generalinio direktoriaus pavaduotoja Maja Bakran Marcich. Pasaulines tendencijas keičiančias logistikos ir tiekimo grandinės ateitį pristatys vienos iš įtakingiausių pasaulyje tyrimų ir konsultavimo bendrovių „Gartner“ ekspertė Indrė Pariente. Taip pat bus galima išgirsti Tarptautinio transporto forumo generalinio sekretoriaus Young Tae Kim pranešimą apie tai, kaip vystysis ir atrodys transportas ir logistika 2050.

Be daugelio kitų pranešėjų, Forumo metu vienaragio SENNDER atstovai pasidalins savo skaitmeninės ekspedijavimo platformos sėkmės istorija, vienus inovatyviausių vilkikų gaminančios įmonės „Scania“ viceprezidentas Aleksander Vlaskamp pasakos, kokie pokyčiai laukia sunkiasvorio transporto srityje diegiant tvarumo standartus, o kompanijos „Eiride“ atstovas pristatys pasiekimus vystant autonominius vilkikus.

Pernai rudenį dėl pandemijos forumas vyko tik nuotoliniu būdu, bet tai nesutrukdė pritraukti daugiau nei 1000 dalyvių iš daugiau nei 15 Europos ir Rytų partnerystės šalių bei tapti vienu didžiausių transporto ir logistikos renginių regione. Šiemet forumas vyks gyvai „Vilnius Tech“ universitete ir visi, turintys galimybių pasą, galės ne tik išgirsti įdomių pranešimų, bet ir juos aptarti su bendraminčiais pertraukų metu. Renginio dalyviams bus sudarytos galimybės dalyvauti diskusijose, plėsti kontaktų ratą ir gyvai pamatyti ateities transporto technologijų sprendimus.

Neturintiems galimybės į forumą atvykti gyvai bus suteikta galimybė forumo pranešimus stebėti internetu – pagrindinius Forumo pranešimus transliuos naujienų portalas DELFI.

Šioje rubrikoje publikuojami įmonių ir organizacijų pranešimai spaudai. Už jų turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Teisininkų Burgių šeima VU fondui skyrė 100 tūkst. eurų

Vilniaus universiteto (VU) alumnai teisininkai Dovilė ir Elijus Burgiai skyrė 100 tūkst. eurų...

„Maximos“ darbuotojų premijų fondas išaugęs beveik trečdaliu (1)

Didžiausias šalies darbdavys, lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ per devynis šių metų...

Tvarios statybos pradininkė NOKERA statys gamyklą netoli Vilniaus

Vokiečių tvarios statybos bendrovė NOKERA, kurios pagrindinė būstinė yra Šveicarijoje, savo...

„Rimi“ jungiasi prie iniciatyvos „Jokio skirtumo“ – toliau didina neįgaliųjų integraciją (2)

Nuo spalio 18 d. prekybos tinklas „Rimi“ prisijungė prie Neįgaliųjų reikalų departamento...

Top naujienos

Frakcijose tvyro įtarimai: dar keli perbėgimai pas Skvernelį gali būti lemtingi (66)

Atsirandant stipriam konkurentui opozicijoje, regionų frakcijos narys Remigijus Žemaitaitis siūlo...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Kauno Šančiams gerą vardą sugrąžinęs Mamedovas, kuriam niekada neteko dirbti samdomo darbo

Edvinas Mamedovas , galima sakyti tas žmogus, kuris Kauno Žemiesiems Šančiams suteikė...

„Žalgirio“ lyderis nusprendė gultis ant operacinės stalo

Kauno „Žalgirio“ vidurio puolėjas Joffrey Lauvergne'as pranešė, kad kitą savaitę jam bus...

Sostinės „Lelijos“ pastatus už 50 mln. eurų prikels naujam gyvenimui: dirbs 4,5 tūkst. žmonių (60)

Vilniaus Naujamiestyje, Panerių gatvėje, planuojama senus industrinius pastatus, kuriuose šiuo metu...

Landsbergis kreipėsi į galimybių pasu suabejojusią opoziciją: nepamirškite nusišluostyti rankų, nes jos yra kruvinos (437)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis atmeta oponentų kritiką, esą jo vykdoma ir...

Svajojusi apie permainas Rasa tokio likimo posūkio nesitikėjo: teko susigrumti su sunkia liga (2)

Produktų dizainerė Rasa Balaišė daugiau nei prieš metus pradėjo geisti pokyčių. Greitai jos...

Rūta Lapė | D+

Kasdienybės herojai. Nelengvi Jakilaičio gyvenimo pasirinkimai, ir kodėl „Pikaso“ nariai savo žmonoms yra tobuli vyrai?

„Čia toks grynas nesusipratimas su Mildažyte, čia kažkokia absoliuti praeities šmėkla. Mane...

LGBT bendruomenės rėmėjai susirinko prie prezidentūros: nebėra ko laukti Oželytė: Nausėdos pozicija – apgailėtina (1255)

Šeštadienį prie prezidentūros rinkosi LGBT bendruomenę palaikantys žmonės. Tai buvo...

Beveik 200 policininkų šalies prekybos centruose gaudė „gudruolius“ su svetimais galimybių pasais sankcijos gresia ir tikriesiems galimybių pasų savininkams (1211)

Šeštadienį generalinio komisaro pavaduotojas Arūnas Paulauskas pranešė, kad penktadienio...