aA
Prieš keletą savaičių pasibaigus prestižiniams Lietuvos verslo konfederacijos organizuojamiems apdovanojimams „Metų paslauga“, UAB „Juridicon“ vėl pateko tarp laimėtojų. Už inovatyvią paslaugą „Duomenų apsaugos pareigūnas ALLAW“ įmonė pelnė įvertinimą „Metų teisės paslauga“. Tai jau ne pirmas įmonės laimėjimas šiuose apdovanojimuose. Už paslaugą „Teisės departamentas kaip paslauga ALLAW“ praėjusiais metais UAB „Juridicon“ taip pat buvo pripažinta tarp nugalėtojų.
Verslas
Verslas
© Shutterstock

Apie tai, kaip įmonei pavyksta sujungti teisinių paslaugų teikimą su šiuolaikiniais IT sprendimais, kokią vertę tai sukuria klientams ir kuo ypatinga ši paslauga, pasakoja advokatas Laimonas Marcinkevičius, alternatyvaus valdomų teisinių paslaugų modelio ALLAW įkūrėjas.

Kokia tai paslauga – duomenų apsaugos pareigūnas ALLAW?

Duomenų apsaugos pareigūnas – tai konkrečiai įmonei paskirtas darbuotojas, kuris padeda užtikrinti, kad organizacija laikytųsi ir veiktų pagal asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą reguliuojančių teisės aktų reikalavimus. Naujam klientui sukuriamas BDAR atitikties portalas mūsų skaitmeninėje erdvėje ALLAW, kur abi bendradarbiaujančios pusės labai aiškiai mato, kokia yra kliento situacija duomenų apsaugos srityje. Viskas veikia taip vadinamo vieno langelio principu, kai pagalba gaunama iš vieno duomenų apsaugos pareigūno. Teisinės ir atitikties paslaugos pritaikomos konkrečiam klientui, atsižvelgiant į jo verslo sritį, įmonės dydį ir kitus niuansus. Visas darbas vyksta vienoje vietoje nuotoliniu būdu, tad nereikia blaškytis tarp el. laiškų, stengtis prisiminti, kas ir už ką yra atsakingas (tai ypač aktualu didelėms įmonėms), vykti į susitikimus. Toks darbo principas ypač pasiteisina susirgus vienam ar keliems darbuotojams, nes darbus perimantiems kolegoms lengva suprasti, kokiame etape yra įmonės atitiktis BDAR reikalavimams, kokias užduotis reikia toliau vykdyti ir pan.

Kuo duomenų apsaugos pareigūnas ALLAW skiriasi nuo tradicinio paslaugos teikimo?

Tradicinis teisinių paslaugų modelis neturi nuoseklios kokybės kontrolės, stokoja tvirtos projektų ir bylų valdysenos bei priežiūros, patys procesai yra neefektyvūs. Dažnai advokato ir kliento santykiai paremti tam tikromis rolėmis: teisininkai save laiko suaugusiais, o klientus – vaikais. Jie slepia nuo kliento detales, nepaaiškina, kodėl atlieka tam tikrus veiksmus ar priima sprendimus, nesitiki, kad darbo eigoje klientas daug prisidės. Todėl paslaugos rezultatas yra tiesiog primetamas.

Darbas vyksta labai paprastai: klientui užduodami šabloniniai klausimai, gaunami atsakymai, pagal juos parengiami dokumentai. Tam tikrais atvejais tai veikia, tačiau tikrai ne visada. Prie viso to prisideda ir nenuspėjama valandinio įkainio kainodara, kas labai padidina paslaugų kainą.

Tuomet kuo skiriasi jūsų kuriami santykiai su klientu?

Mes siekiame ne vienpusiškų santykių, o kuriame bendradarbiavimą. Klientams pateikiame įrankius, strategijas ir formas, kurie yra abipusiai, t. y. sprendimą sukuriame kartu su klientu, atsižvelgdami į jo situaciją, verslo sritį ir kt. Vienas žmogus negali užtikrinti atitikties. Tai yra komandinis darbas. Būtent bendradarbiavimas atneša geresnį rezultatą, o klientui suteikia skaidrumo bendraujant su savo duomenų apsaugos pareigūnu ar teisininku. Be to, jis gauna tai, kas klientui ypač svarbu – paslaugų kokybės kontrolę ir iš anksto žinomą fiksuotą kainą. Taigi į tokias teisines paslaugas užsakiusią įmonę nežiūrime kaip į klientą. Teisininkas tampa komandos dalimi ir verslo partneriu. Tokie santykiai visada yra daugiau nei įprastas „perku – parduodu“, o tai atitinkamai paveikia ir rezultatą.

Papasakokite, kaip vyksta darbas su duomenų apsaugos pareigūnu ALLAW?

Visas darbas vyksta skaitmeninėje virtualioje erdvėje ALLAW, kur prenumeratos būdu užsakomos valdomos teisės ir atitikties paslaugos. Tokią paslaugą užsisakiusiam klientui sukuriamas portalas ir būtent joje matosi visa darbų bei užduočių kelionė link BDAR atitikties. Jis gali bet kada prisijungti ir visą situaciją matyti tarsi iš paukščio skrydžio. Jis aiškiai supranta, kas vyksta, kokie darbai bei jų etapai yra numatyti, kada jie baigsis. Klientas gali rinkti informaciją, turėti visus dokumentus vienoje vietoje, juos pasirašyti ir išsisaugoti, įtraukti savo kolegas, pasirinkti strategiją, prižiūrėti procesą, vietoje gauti atsakymus į iškilusius klausimus ir pan. Jam lengvai suprasti, koks yra kelias įgyvendinant vieną ar kitą pavedimą, nesvarbu, ar tai būtų BDAR atitikties projektas, duomenų apsaugos programa ar visas įmonės rizikų valdymo portfelis. Fiksuota kaina leidžia abiem pusėm dirbti struktūriškai: vieni turi tiksliai planuoti darbus, kiti – efektyviai dirbti ir racionalizuoti procesus.

Paminėjote daug svarbių dalykų. Ar klientui lengva susigaudyti, kaip naudotis minėtu portalu? Ar reikia išankstinių mokymų?

BDAR atitikties portalas, taigi ir duomenų pareigūno paslauga yra paprasta ir patogi. Klientas greitai susigaudo ir išmoksta ja naudotis. Viskas sukurta taip, kad taupytume laiką ir galėtume dirbti iš karto. Klientas ne tik mato visą situaciją kaip ant delno. Kad jam būtų dar aiškiau, į pagalbą pasitelkiamas teisinio dizaino metodas, kai vizualiai parodoma tam tikra situacija.

Kas tai yra teisinio dizaino metodas?

Tai užsienyje išpopuliarėjęs būdas pasiekti, jog teisinės paslaugos būtų labiau suprantamos, naudingos ir žmogiškos. Tam pasitelkiami spalvoti grafikai, kurie pakeičia sudėtingas teisines sąvokas. Užtenka greitai pasižiūrėti, kad situacija taptų aiški. Pastebėjome, kad dizaino metodas netgi paskatina didesnį įsitraukimą bei supratimą iš kliento pusės. Paprastumas – toks yra pagrindinis principas, kuriuo remdamiesi kūrėme ir iki šiol tobuliname šią paslaugą, atsižvelgdami į klientų pastabas.

Kokią vertę klientas gauna užsisakydamas paslaugas tokiu būdu?

Visas darbo procesas yra aiškus, sklandus ir skaidrus. Klientui tai labai svarbu. Jis visada mato, kokie darbai vyksta, gauna ataskaitas ir supranta, už ką moka. Kadangi visi dokumentai yra vienoje vietoje, galima dirbti su didžiuliais jų kiekiais. Tai ypač svarbu didelėms įmonėms. Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas reikalauja ne tik užtikrinti BDAR reikalavimų laikymąsi, bet ir gebėti tai įrodyti. Iš BDAR atitikties portalo galima bet kada eksportuoti dokumentus, pasidėti į savo dokumentų archyvą ir įrodyti, kad įmonė darbą atliko. Taigi visas rezultatas yra maksimaliai pritaikytas konkrečiam klientui, įsigilinta į jo situaciją ir lūkesčius.

Įmonei nereikia samdyti vidinio ar išorinio darbuotojo šiam darbui atlikti. Tai visada susiję su papildomomis išlaidomis, nes tokiu atveju reiktų skirti lėšų įsigyti asmens duomenų apsaugos programos valdymų įrankį. Paprastai jie yra gan riboti arba nemažai kainuoja.

Duomenų apsaugos pareigūnas taip pat leidžia taupyti vadovų ir pareigūnų laiką, o komandoms – produktyviai bendradarbiauti. Papildoma vertė – integruota nuotolinių atitikties mokymų erdvė, pvz., apie BDAR taikymo praktiką. Darbuotojams nebereikia eiti į brangiai kainuojančius seminarus. Jie gauna temas, atnaujina savo žinias ir pasitikrina jas atlikdami testą.

Kam skirta ši paslauga?

Stambioms ir vidutinėms verslo įmonėms, jų vadovams, atitikties skyrių, personalo, rizikų valdymo skyrių vadovams. Dirbame su įvairiausių sričių verslo atstovais. ALLAW – tai teisė verslui.

Kas sukūrė alternatyvių valdomų teisinių paslaugų modelį ALLAW?

Jis sukurtas Lietuvoje ir jau 2020 m. vasarį buvo pristatytas Londone, teisininkams skirtame „Legaltech“ forume. Daug metų domiuosi IT sritimi ir ieškau priemonių, kurios padėtų klientams sukurti didesnę pridėtinę vertę. Esminiu lūžiu tapo mano pasikeitęs mąstymas. Iki šiol ieškodavau, kas galėtų sukurti vertę mano advokatų kontorai, kol supratau, kad pirmiausia reikia ieškoti vertės klientui. Norėjau, kad klientui būtų patogu, paprasta, kad viskas būtų vienoje vietoje. Taip natūraliai susijungė mano žinios IT, vadybos ir teisės srityse. Paprastai duomenų apsauga ir atitiktimi užsienyje rūpinasi gyvas žmogus arba galima pirkti programą, kurioje nėra tiek daug funkcijų. Mes apjungėme abi dalis. Skaitmeninę erdvę ir joje teikiamas paslaugas įgyvendinu pritaikydamas savo išsilavinimą verslo bei projektų vadybos srityse.

Ką jums reiškia antrąkart gautas metų teisės paslaugos apdovanojimas?

Smagu būti įvertintam, kad patirtį duomenų apsaugos srityje, kurioje dirbome dar iki reglamento įsigaliojimo, galime sujungti su naujausiomis technologijomis. Labiausiai džiugina pats kūrimo procesas, kad esame ne tik teisinių ir atitikties paslaugų teikėjai, bet ir kūrėjai - kuriame pritaikytą teisę ir duomenų apsaugą. Ir, žinoma, teigiami klientų atsiliepimai, kurie visada suteikia gerų įžvalgų bei įkvepia nuolatiniam tobulėjimui.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo‌ ‌požiūrio“‌ ‌apdovanojimus.

Šioje rubrikoje publikuojami įmonių ir organizacijų pranešimai spaudai. Už jų turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos.

Atsakingo požiūrio apdovanojimai
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Paskelbtas 2021 „Deloitte“ Vidurio Europos „Technology Fast 50“ sąrašas

„Deloitte“ paskelbė savo kasmetinį Vidurio Europos „Technology Fast 50“ sąrašą, į kurį...

„Telia“ sprendimas skaičiuos transporto CO2 taršą ir būdus jai mažinti

Lietuvoje vykstant diskusijoms dėl automobilių taršos ir jos apmokestinimo, „ Telia “...

Afganistaniečiams vertėjams – draudimas nuo nelaimingų atsitikimų

Vienas draudimo rinkos lyderių BTA ir Lietuvos Raudonasis kryžius pasirašė rėmimo sutartį,...

Į „Maxima“ parduotuves grįžta gerumo iniciatyva – dalintis su kitais dabar kaip niekada svarbu

Į lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuves sugrįžta Lietuvos Carito iniciatyva...

„Maxima“ darbuotojams plečiamas papildomo sveikatos draudimo paketas

Neslopstant COVID-19 pandemijai ir pasauliui nerimaujant dėl atsiradusios naujosios koronaviruso...

Top naujienos

Liūdni laikai antivakseriams: gražiausios Kalėdų mugės neskiepytų neįsileidžia, tikrina net pasą (586)

Po metų pertraukos Vokietijoje ir Šveicarijoje vėl vyksta gražiausiomis Europoje vadinamos...

Anapilin iškeliavo buvęs Vilniaus „Ryto“ legionierius Stevanas Jelovacas (122)

Atėnų AEK krepšinio klubas sekmadienio vakarą pranešė tragišką žinią. Būdamas 32-ejų...

Dėl COVID-19 izoliuoti migrantai paspruko iš ligoninės: jų laukė iš Belgijos atvykęs tautietis (46)

Į Švenčionių ligoninę dėl grėsmės išplatinti koronaviruso infekciją pristatyti ir čia...

D+Modesta Meškė

Aprangos ekspertė išaiškino, kaip išsirinkti kelnes pagal ūgį ir figūros tipą: vadovaukitės šiais principais ir niekada nesuklysite (1)

Stovėdami priešais parduotuvių lentynas ar naršydami internetinių parduotuvių puslapiuose...

Kaune kritusi „Baskonia“ Barselonoje įrašė antrąjį pralaimėjimą Jasikevičiaus auklėtiniams (20)

Netikėtumą Ispanijos ACB krepšinio pirmenybėse pateikė dviejų lietuvių atstovaujama Vitorios...

Omikron atmaina pasiekė Estiją: nustatyti du atvejai (49)

Estijoje nustatyti du užsikrėtimo COVID-19 ligą sukeliančio viruso SARS-CoV-2 įtariamos...

Gaisro suniokota Kauno eglė jau baigta tvarkyti pasigėrėti atgimusiu Kalėdų simboliu traukia minios žmonių (169)

Vandalo padegta ir nuo kilusio gaisro nemenkai nukentėjusi Kauno Kalėdų eglė jau atgavo...

Saudo Arabijoje triumfavęs Hamiltonas padėjo pamatą neįtikėtinam „Formulės 1” sezono finišui (7)

Pirmųjų istorijoje Saudo Arabijos „ Formulės 1 ” lenktynių kulminacija sirgaliams padovanojo...

Šventiniams koncertams su mama besiruošianti Asmik Grigorian: vis bandau prisijaukinti Kalėdas

Operos solistė Asmik Grigorian šiais metais šventinį laikotarpį praleis Lietuvoje – neslepia,...