Didelė įmonių dalis Lietuvoje savo darbuotojams siūlo prisidėti prie įvairių socialinės atsakomybės ir tvarumo iniciatyvų, tačiau, pasak Gintarės Grapskytės, profesinių paslaugų bendrovės „EY“ Mokymų koordinatorės ir iniciatyvos „Sparkle in the EYes“ narės, šiandien ypač svarbu patiems darbuotojams suteikti laisvę ir atsakomybę rinktis, kam, kodėl ir kaip padėti.

„Socialinė atsakomybė yra neatsiejama nuo įmonės vidaus kultūros, todėl pirmiausia svarbu įtraukti ir įgalinti pačius darbuotojus. Verslas, sąmoningai kurdamas veiklią aplinką, skatindamas darbuotojus būti iniciatyviais ir už profesinių ribų, suteikdamas reikiamus įrankius bei palaikymą, ugdo ne tik puikius savo srities specialistus, bet ir socialiai atsakingas, aktyvias ir pilietiškas asmenybes“, – sako G. Grapskytė.

Darbuotojai nori imtis iniciatyvos

Ilgą laiką buvo gana įprasta, kad socialinės atsakomybės sritis aptardavo ir išrinkdavo įmonių vadovas ar už tai atsakingas konkretus žmogus. Bet šie laikai jau praeityje – įmonės socialinės atsakomybės idėjų generavimą ir krypčių pasirinkimą atiduoda į darbuotojų rankas.

„Mes „EY“ turime ilgametę, jau dešimtmečius trunkančią draugystę su organizacija „Gelbėkit vaikus“ ir jų dienos centrais. Be to, kitas atsakingo požiūrio veiklas ir spręstinus klausimus identifikuoja, sprendimų ieško ir iniciatyvos imasi patys darbuotojai. Mums svarbu ne tik išgirsti jų nuomones, jų balsą, bet ir kurti tokią vidinę kultūrą, kurioje geri darbai yra skatinami ir vertinami“, – „EY“ patirtimi dalinasi G. Grapskytė.

Tokioms veikloms įmonė yra sukūrusi specialią vidinę iniciatyvą, pavadintą „Sparkle in the EYes“. Sužibėti gali visi iniciatyvūs bendrovės darbuotojai, kurie, jei tik nori, gali jungtis prie „Sparkle in the EYes“ komandos. Ši komanda reguliariai susitinka ir inicijuoja įvairias kultūrines, pramogines ir socialines veiklas. Taip pat kartu galvoja, kaip galima prisidėti prie gerų darbų, kaip apie šias veiklas komunikuoti įmonės viduje ir gerais darbais užkrėsti kolegas. Bendrovė ragina darbuotojus socialinei veiklai skirti laiko, žinių, dėmesio ir visą šį laiką pilnai apmoka, o „Sparkle in the EYes“ komandos inicijuojamoms veikloms skiria kasmetinį biudžetą, kurį valdo ir paskirsto patys darbuotojai.

„Perduoti socialinės atsakomybės vairą darbuotojams prasminga dar ir todėl, kad kiekvienas darbuotojas gali turėti skirtingą idėją, pamatyti skirtingas problemas, kurių kiti gal net nepastebėtų. Taip plečiasi ir nuveiktų gerų darbų laukas, ir auga pačių darbuotojų pasitenkinimas. Pavyzdžiui, po šiemet kilusio nelegalių šunų veisyklų skandalo „Sparkle in the EYes“ komandos iniciatyva visus darbuotojus pasiekė informacija, kurias konkrečiai gyvūnų globos organizacijas galima paremti ir kaip tai galima padaryti. Dalis darbuotojų aukojo pinigų, dalis vyko fiziškai padėti ir pan. Taip pat, sparčiai daugėja aplinkosaugos, kitų tvarumo idėjų, nes tai be galo aktuali tema mums visiems“, – pasakoja G. Grapskytė.

Vienas geras darbas, o nauda dviguba

Šiemet visus užklupusi pandemija paskatino daugelį įmonių imtis papildomos socialinės veiklos. Ypač daug dėmesio buvo skiriama fronto linijose kovojantiems medikams, savanoriams, kitiems specialistams. Toks verslo susivienijimas rodo, kad Lietuvoje veikia brandžios bendrovės ir joms svarbu prisidėti prie bendruomenės gerovės visais įmanomais būdais.

Bet pandemija pažėrė ir daugiau iššūkių. Pavyzdžiui, kaip išlaikyti darbuotojų gerą psichologinę būseną, kaip padėti tiems, kuriems sunkiau susidoroti su pasikeitusiomis darbo sąlygomis ar užklupusiomis sunkiomis emocijomis.

„Per karantinus nebetekome galimybės susitikti, pasikeitė ne tik darbo sąlygos, bet sumažėjo ir neformalaus bendravimo, taip pat keitėsi kasdienė žmonių rutina. Mūsų „Sparkle in the EYes“ komanda nuo pat pradžių ėmėsi spręsti šiuos klausimus, nes norėjome parodyti rūpestį ir dėmesį savo kolegoms. Taip bendradarbiaudami su kino festivaliu „Kino pavasaris“ suorganizavome išvažiuojamąjį kiną (angl. drive-in) darbuotojams. Kad išliktume aktyvūs į pagalbą pasikvietėme keliautoją Karolį Žukauską, kuris mums padėjo iš naujo atrasti gražiausias Lietuvos vietas ir paskatino pamatyti naujus šalies gamtos ir kultūros objektus. Netrūko ir kitų vidinių veiklų, į kurias įtraukėme kolegas ir išorinius žmones“, – pasakoja G. Grapskytė.

Pasak jos, pandemija iš tiesų paskatino kūrybiškumą ir iniciatyvumą – nuostabu, kad darbuotojai rado būdų, kaip, apjungus kelias problemines sritis, padėti ir kitiems, ir patiems sau.

Atsakingas požiūris – iš įmonės į įmonę

„EY“ tiek vidaus, tiek išorės veikla remiasi tomis pačiomis vertybėmis: pagarba kiekvieno žmogaus individualiems gabumams ir atsakomybe juos ugdant. „Mūsų vidaus kultūra remiasi tuo pačiu modeliu, kurį taikome savo socialinėje veikloje – edukacija, pažinimas ir patirtis yra pagrindinės priemonės, sukuriančios didžiausią vertę. Todėl daug mūsų socialinių veiklų yra susijusios su edukacija, žinių dalijimusi, gerosios praktikos skleidimu“, – sako G. Grapskytė.

„EY“ visame pasaulyje turi išsikėlusi tikslą iki 2030-ųjų teigiamai paveikti milijonų žmonių gyvenimus, kuriant geresnį ir įžvalgesnį pasaulį, stiprinant svarbiausias kompetencijas ir telkiant profesines žinias.
„Todėl daug investuojame į savo komandą. Skaičiuojame, kad, priklausomai nuo darbo specifikos, mūsų darbuotojai papildomai mokosi ir savo kompetencijas gilina nuo 40 iki kelių šimtų valandų per metus. Suteikiame visus tam reikalingus įrankius – vidinius ir išorinius mokymus, nuotolinius kursus, mentorystės programas ir pan. O nuo šių metų kiekvienas kolega turi galimybę nemokamai įgyti technologinės pakraipos MBA kvalifikacinį laipsnį – čia „EY“ globaliu mastu bendradarbiauja su JAV verslo mokykla „Hult“, – pasakoja G. Grapskytė.

Bendrovėje juokaujama, kad žmogų iš „EY“ galima išimti, tačiau „EY“ iš žmogaus neišimsi niekaip. G. Grapskytės teigimu, įmonei svarbu, kad darbuotojai, išeidami tęsti karjerą kitur, išsineša gerąją socialinės atsakomybės praktiką, aukštą darbo etiką, supratimą apie augimui ir tobulėjimui palankią verslo kultūrą. Būtent taip atsakingas požiūris keliauja iš vienos įmonės į kitą ir sklinda plačiai.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimus.

„Atsakingo požiūrio“ apdovanojimai – iniciatyva, skirta pagerbti prie Lietuvos gerovės kūrimo prisidedančias įmones ir verslininkus.

Už straipsnio turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos.

Palaikykite savo atsakingiausiąjį! BALSUOK!