Karjerą rinkodaros srityje pradėjęs profesionalas gali pasigirti plataus spektro patirtimi: S. O. Dinu teko dirbti tiek viename didžiausių Vokietijos prekybos tinklų, tiek su vienu azartinių žaidimų lyderiu pasaulyje, tiek JAV patirties semtis dirbant su stambiu elektronikos prekių gamintoju. Prieš persikeldamas į Lietuvą rumunas buvo sugrįžęs dirbti į savo gimtinę ir ten žinias gilino dirbdamas su didžiausia Pietų ir Rytų Europos regiono el. prekybos įmone.

„Pamenu prieš keturiolika metų perskaitytą interviu su „Tesco“ vadovu. Jo buvo paklausta, kodėl pasirinko investuoti į el. prekybą ir kodėl pradėjo siūlyti prekių pristatymo į namus paslaugą. Vadovas atsakė, kad dėl klientų patogumo, be to, mato, kad šia kryptimi judės prekyba; nors tuomet jis pripažino, jog investicijos neatsiperka, bet tikėjo tokia ateitimi“, – kodėl dar 2008 m. pasirinko karjerą el. prekybos srityje, prisimena pašnekovas.

Tradicinių parduotuvių poreikis išliks

S. O. Dinu prisipažino, kad perėjus iš tradicinės prekybos į el. komerciją jis buvo nustebintas: duomenis, reikalingus verslo sprendimams priimti, gali gauti čia pat ir daug didesniais kiekiais, jie daug tikslesni ir patikimesni.

„El. komercija suteikia galimybę kurti vartotojų profilius čia ir dabar bei daug didesniu mastu. Turint tikslesnius duomenis, galima greičiau priimti sprendimus“, – el. prekybos privalumus vardijo rumunas.

Trijose Baltijos šalyse elektronines parduotuves – senukai.lt, 1A.lt, ksenukai.lv, 1A.lv, k-rauta.ee ir 1A.ee – valdančioje „Kesko Senukai Digital“ įmonėje savo patirtimi besidalijantis pašnekovas tiki, kad el. komercija suteikia privalumų ne tik pačiai prekyba užsiimančiai įmonei, bet ir jos klientams: greitai ir tiksliai surenkamų duomenų analizė padeda pasiūlyti pridėtinę vertę vartotojams, kurti naujas paslaugas pagal momentinius klientų poreikius.

Sorin Ovidiu Dinu

Nors karantinas ir pandemija kaip reikiant kilstelėjo el. prekybą visame pasaulyje, S. O. Dinu tiki, kad greitu metu tradicinės prekybos interneto erdvė nenurungs, visgi konkurencija augs, todėl fizinių parduotuvių turintys prekybininkai gali pralošti, laiku neinvestavę į el. komerciją.

„Akivaizdu, kad žmonėms reikės ir to, ir to. Viena prekybos forma suteikia patogumą, kita – socializaciją. Pažiūrėkime, kaip pasibaigus karantinui žmonės skubėjo į prekybos tinklus. Dažnai net ne pirkti ko nors konkretaus, o tiesiog patirti apsipirkimo jausmą“, – svarstė pašnekovas.

Banglentininkai pagavo didelę bangą

Nors el. prekyba auga kaip ant mielių, S. O. Dinu sako, kad tradicinės prekybos būdai vis dar reikalingi rinkoje. Kaip pavyzdį jis išskyrė vieną pasaulinių el. prekybos lyderių „Amazon“, kuri prieš trejus metus įsigijo parduotuvių tinklą „Whole Foods“. Visgi tokie sprendimai daug brangesni, nei tradiciniam prekybininkui pasinerti į el. prekybos jūrą.

„Galima pastebėti, kad el. prekybą dažniausiai augina ir į priekį veda jaunesnės kartos verslo lyderiai. Tradicinėje prekyboje vis dar labai daug vadovų, kurių mąstymas kitoks, – jiems svarbiau stabilumas nei eksperimentavimas, tačiau el. komercijos srityje už viską svarbiau inovacijos ir greitis“, – savo nuomone dalijosi pašnekovas.

Kita vertus, karantinas privertė mąstymą keisti net ir apie el. prekybą iki tol negalvojusius verslininkus. Todėl, pasak S. O. Dinu, po pandemijos pamatysime įmonių, kurioms sekasi tiek fizinės, tiek elektroninės prekybos srityse.

Kalbėdamas apie karantiną ir el. komerciją, ekspertas pastebėjo, kad šiai sričiai pandemija suteikė labai daug naujų galimybių.

„Dabar el. prekybos įmonės yra lyg banglentininkai, pagavę didelę bangą. Manau, kad pandemija klientų prisiviliojimo į interneto erdvę klausimą paspartino penkeriais metais. Pritraukti žmones pirkti internetu užima daug laiko, bet pandemija ir karantinas šį procesą paskubino“, – kalbėjo jis.

Sorin Ovidiu Dinu

Visgi čia iškyla ir naujas iššūkis – kaip išsilaikyti ant bangos. Pasak pašnekovo, kaip žmogus gali greitai įprasti pirkti internetu, lygiai taip pat greitai jis gali ir nustoti tai daryti. Todėl dabar tos įmonės, kurių el. prekybos rezultatai aukšti, turi orientuotis į tai, kaip užtikrinti kuo geresnę esamų klientų patirtį ir prisitraukti naujų.

„Mano nuomone, banga taip greitai nenuslūgs, ir sprendimas tęsti investicijas į el. komerciją yra protingas. Žmonių mąstymas ir įpročiai jau pasikeitė, taigi reikia su tuo dirbti ir taip išsilaikyti ant bangos“, – savo pastebėjimais dalijasi S. O. Dinu.

El. komercijos profesionalas taip pat pabrėžia, kad, nors internetas suteikė galimybę el. prekyba užsiimti bet kam, prekės ženklo vaidmuo ir toliau išliks labai svarbus.

„Prekės ženklo vadyba padeda užsitikrinti klientų lojalumą. Jei iš pradžių į prekės ženklą galima žiūrėti kaip į būdą išsiskirti iš visų prekių ar paslaugų, vėliau jis tampa įrankiu klientų lojalumui auginti. Žiūrint iš ilgos perspektyvos tai yra kritiškai svarbu, ypač kai vis daugiau verslų konkuruos interneto erdvėje. Nereikia pamiršti, kad išlaikyti lojalų klientą yra kelis kartus pigiau, nei pritraukti naują“, – reziumavo pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (55)